וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי רפורמה לא נחדש רישיון חברת החשמל"

צבי זרחיה

27.12.2011 / 13:39

לפי התיקון לחוק משק החשמל משנת 1996 לא ניתן להעניק רישיונות חדשים לחברת החשמל בטרם תבוצע בה רפורמה, אך מאז ניתן לה מדי שנה רישיון זמני. היום סירבה ועדת הכלכלה לחדש הרשיון

ועדת הכלכלה של הכנסת סירבה היום לאשר את בקשת משרד התשתיות הלאומיות להאריך בשנה את תוקף רישיונות הייצור, ההולכה והאספקה של חברת החשמל. יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) מחה על כך שהמשרד מגיע לוועדה מידי שנה ומבקש את הארכת הרישיונות, בזמן שהרפורמה בחברה לא מתקדמת.

רישיונות החברה צפויים היו לפקוע בסוף השנה, ועד אז אמורה הייתה החברה ליישם את הרפורמה המבנית בה, שכן לפי התיקון לחוק משק החשמל משנת 1996 לא ניתן להעניק רישיונות חדשים לחברת החשמל במבנה הנוכחי. לכן ביקש משרד התשתיות להאריך את רישיונות חברת החשמל בשנה נוספת ולאפשר לחברה להמשיך להיות האחרית הן על ייצור החשמל והן על הולכתו.

שאמה-הכהן קבל כי "הצורך בהארכת המועדים הוא ברור. הגעתם למועד העדכון, ואין לכם שום דבר אחר להגיד. למה אנחנו צריכים כל פעם להיענות לבקשה שלכם?". הוא הוסיף ושאל כי אם זה המצב, "למה לא מקבעים את זה בחוק ומונעים מהוועדה את הצורך לדון בנושא כל שנה מחדש".

שאמה-הכהן הבהיר עם זאת כי הוועדה תאריך את הרישיונות של חברת החשמל עד ל-15 באפריל בלבד. "אנחנו לא נהיה מוכנים להאריך יותר את הרישיונות אם הרפורמה לא תקודם, הוועדה לא מוכנה להיות כמו חותמת גומי של המשרד", אמר. "עד אז תחוקקו חוק מסודר. מצידנו שהממשלה תיתן לכם סמכות מעתה ועד עולם להאריך את הרישיונות, אבל העניין הזה שאנחנו נדרשים לבוא כחותמת גומי בכל סוף שנה לא מקובל עלי".

נציגי משרד התשתיות הביעו חשש כי לא יספיקו להעביר חקיקה בזמן הקצר שאישרה להם הוועדה, וכי המשרד יצטרך לשוב לוועדה בתום הזמן שניתן. היו"ר שאמה-הכהן דחה את הטענה ואמר כי מדובר בחוק פשוט של שתי שורות, וכי נדרשת מהממשלה עמדה ברורה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully