וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יחקור נסיבות מותו של אלי הורוביץ

רוני לינדר-גנץ

27.12.2011 / 15:59

בעקבות האשמות שהוטחו במרכז הרפואי שיבא בעקבות התנהלותו לפני מותו של יו"ר טבע לשעבר אלי הורוביץ הודיע מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס כי יפתח בחקירה בנושא

מבקר המדינה החליט לפתוח בבדיקה על ההתנהלות של המרכז הרפואי שיבא בעקבות פרשת מותו של יו"ר טבע לשעבר, אלי הורביץ, בבית החולים לפני כחודש. הורביץ, שהיה חולה במחלה קשה נפטר בבית החולים מספר ימים לאחר שאושפז. לאחר מותו האשימה בתו, ורד שליו-הורביץ, את בית החולים בטיפול רשלני ויחס אטום כלפי אביה.

ההחלטה לפתוח בבדיקה התקבלה בעקבות פגישה שקיימו שליו הורביץ ובנה עם המבקר מיכה לינדנשטראוס, בה תיארו בפניו את האירועים שקדמו למות הורביץ בבית החולים, מנקודת ראותם.

במשרד מבקר המדינה מדגישים כי הבדיקה לא תתרכז בצד הרפואי ובמקרה הפרטי בלבד של הורביץ, אלא בהיבטים מערכתיים שקשורים בשרשרת האשפוז בבית החולים ואף בבתי חולים נוספים. במקביל, פועלת בבית החולים בשבועות האחרונים ועדת בדיקה פנימית לנסיבות שהובילו למותו של הורביץ. בנוסף, משרד הבריאות מינה את נציב קבילות הציבור במשרד, פרופ' חיים הרשקו, לפקח על עבודת הוועדה בשיבא.

הפרשה התפוצצה לאחר שבהלווייתו של הורביץ האשימה בתו, ד"ר ורד-שליו הורביץ את בית החולים ביחס אטום לאביה ואמרה כי "בשעות עירותך האחרונות ראית את פניה המכוערות של המדינה. במשך שעות ארוכות המתנת שיגיע רופא למחלקה בה שהית ומצבך הלך והידרדר. ספגת עלבונות מאח אטום לב, שיירה ארוכה של רופאים הגיעה בסוף, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. האטימות הזו חייבת להיפסק".

בעקבות זאת שיגר מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, איגרת ל-7,000 עובדי המוסד בה פרס בפניהם את תחקיר האירוע וקבע כי מהבדיקה עולה כי "לא עולה כשל בשרשרת הטיפול" בהורביץ.

במשפחת זעמו על תוכן האגרת ובתו של הורביץ אף פירסמה הודעה לפיה "תיאור השתלשלות העניינים, כפי שתואר באיגרת אינו משקף את המציאות של אותן שעות קריטיות במחלקה פנימית ו' עד להעברתו של אבי לטיפול נמרץ. אני מאמינה שהקמת צוות בדיקה חיצוני שיבדוק את הנושא,ללא משוא פנים, תהיה דרך הולמת, יותר מבדיקה שטחית שכזו, לחשיפת האמת והפקת הלקחים המתחייבת. לצערי ולכאבי אבי לא יחזור לחיים. אולם, תקוותי היא שמקרים כאלו של התנהלות כושלת והתייחסות בלתי אנושית של הצוות הרפואי לאדם מבוגר לא ישנו בעתיד".

המרכז הרפואי שיבא בחר שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully