וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל ביציבות, סקטור הביטוח זינק

רם עוזרי

27.12.2011 / 16:45

על רקע אכזבת המשקיעים מהחלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה התנהל המסחר בבורסה התל אביבית ביציבות. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2% ומדד ת"א 100 נסגר ללא שינוי

המסחר בבורסה של תל אביב התנהל היום ביציבות על רקע ההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ברמתה הנוכחית, של 2.75%. המשקיעים התאכזבו לגלות שבנק ישראל לא הוריד את הריבית פעם נוספת, בניגוד לציפיות רוב הכלכלנים. הסקטור היחיד שרשם זינוקים חדים הוא סקטור הביטוח.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, ומדד ת"א 100 נסגר ללא שינוי. מדד מניות הבנקים רשמו ירידה של 0.5% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.1%. התל בונד 60 נסגר בעליה של 0.1%.

"בנק ישראל לא הוריד את הריבית, אבל זה היה צפוי. מה שיותר משמעותי הוא שהערכת מחלקת המחקר של הבנק באשר לצמיחה הפכה שלילית יותר. בתחזיות הקודמות של מחלקת המחקר, הורדות הריבית שראינו עד היום היו לטווח קצר ועכשיו ברור שמדובר על הורדות לטווח ארוך", אמר חיים נתן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מנורה מבטחים פיננסים.

"בהודעה של מחלקת המחקר שהוצמדה להחלטת הריבית תחזית הריבית לסוף 2012 היא 2.2%. בנק ישראל מבין שהולכים לתקופה ארוכה של האטה וריבית נמוכה. זה יביא לשינוי בתמחור של האפיק השקלי ולשינוי בתמהיל ההשקעות. הורדת הריבית לכאורה דוחפת למכירת האג"ח השקליות הקצרות, אבל למעשה מה שנכון לעשות הוא להחזיק בהן", הוסיף נתן.

מניות חברות הביטוח רשמו היום זינוק חד של כ-3.7%. מניית הראל קפצה ב-4.8%, כלל ביטוח ב-3.8% ומגדל ב-2.6%. "זה סקטור שנחבט קשות בשנה האחרונה. אחד החלשים של שנת 2011. אבל זה גם סקטור שבמידה ויהיה שיפור יגיב מאוד חזק", אמר מנהל השקעות בכיר באחד מהגופים המוסדיים הגדולים. "חברות הביטוח מאוד מושפעות ממה שקורה בשוק הוון דרך הנוסטרו ודמי הניהול המשתנים. זה סקטור שיש לו מנוף על השוק".

מניה נוספת שעולה באופן חד היום היא דיסקונט השקעות , בשליטת נוחי דנקנר. "זו חברה כל כך ממונפת, שכל עלייה בחברות למטה גוררת עלייה הרבה יותר משמעותית במניה עצמה. זה נכון בעלייה ובירידה", אמר מנהל ההשקעות, שבאופן כללי הביע אופטימיות לקראת 2012. "יש מצב לשנה טובה. מחירי המוצא היום טובים הרבה יותר ביחס לתחילת 2011, גם אחרי שלוקחים בחשבון את הסיכונים. יש אפסייד במניות אבל בעיקר באג"ח הקונצרניות".

חוזרים מחופשת חג המולד

המסחר בעולם יתחדש היום על רקע הפרסומים לפיהם עסקים וחברות פיננסים אמריקאים מנצלים את מצוקת הנזילות של בנקים באירופה כדי לרכוש מהם נכסים. לדברי האנליסט היו ואן סטיניס מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, מוסדות פיננסים באירופה צפויים למכור נכסים בהיקף של עד 3 טריליון דולר במהלך 18 החודשים הקרובים. זאת, בשל הצורך שלהם לגייס הון ולצמצם את היקף הנכסים במאזניהם, לא פעם בהוראת הרגולטורים ביבשת.

גם מבקר המדינה מצטרף לרשימת הגופים שיתנו את דעתם על התספורות שמתכננות החברות הגדולות במשק. היום נחשף ב-TheMarker כי המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מתכוון לפרסם דו"ח ביקורת מיוחד על "הסדרי חוב ופיקוח על מתן אשראי לגורמים ממונפים גדולים במשק". דו"ח הביקורת יתייחס לאופן התנהלותם של אגף הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, בראשות עודד שריג; אגף הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, בראשות דודו זקן; ורשות ניירות ערך, בראשות שמואל האוזר.

המבקר מבקש לבדוק אם שלושת הגופים האלה קיבלו החלטות שמגנות על החוסכים בקופות הגמל ובקרנות הפנסיה, שבעבורם נרכשו האג"ח של החברות. המבקר מבקש גם לבדוק אם האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך דרשו מחברות שהנפיקו אג"ח לספק ביטחונות למקרה שבו החובות לא יוחזרו - בדומה לביטחונות שדורשים הבנקים כשהם מלווים כספים לגופים עסקיים.

מניות במוקד

נמשך המאבק בין בעל השליטה של טאו , אילן בן דב, ובין בעלי האג"ח של החברה. לאחר שהאחרונים איימו להעמיד את האג"ח של החברה לפירעון מיידי ביום ראשון, השיב להם בן דב במכתב בו קרא להם "לשוב לשולחן הדיונים ולקיים משא ומתן אינטנסיבי וענייני בנוכחות כל הצדדים, לרבות בנק לאומי". בן דב התנה את החזרה לשולחן הדיונים בכך שבעלי האג"ח לא ינקטו הליכים משפטיים כנגד החברה וכל נושאי המשרה בה. על רקע זה יורדות מניות סאני ב-4% ומניית אורנג' מאבדת 1%.

אסדת הקידוח הומר פרינגטון צפויה להגיע כבר בשבוע הבא אל מקום הקידוח של מבנה הגז לוויתן. אם לא יהיו שינויים, תתייצב ההומר מעל מקום הקידוח ביום רביעי הבא, ה-4.1. קידוחי לוויתן נמצאים בים התיכון העמוק מול חדרה והם מוחזקים על ידי נובל האמריקאית (40%), דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%). לפני שנה בדיוק, עת בוצע קידוח לוויתן 1 לשכבות הקרקע הרדודות יותר - הוכרזה לפני שנה בדיוק תגלית גז טבעי בגודל של 17 טריליון רגל מעוקבת, לפי הערכות מעודכנת.

חברת אלקטרה נדל"ן חתמה על הסכם למכירת זכויותיה (50%) בשני בנייני משרדים ברעננה המשמשים את חברת ההיי-טק נייס . תמורת המכירה תקבל אלקטרה כ-106.4 מיליון שקל המשקף תשואה שנתית של כ-7.3%. בעקבות השלמת העסקה תהנה החברה מעודף תזרימי בגובה סכום המכירה וכן תרשום רווח הון בסך של כ-4 מיליון שקל. שווי הנכס בספרי החברה נכון לסוף שנת 2008 היה 102 מיליון שקל, כך שמחיר המכירה משקף עליית ערך נומינלית של 4.5 מיליון שקל, או 4.4%, ב-3 שנים.

עכשיו זה רשמי: קבוצת שיכון ובינוי מכרה לאיקאה 50% מהמתחם בקריית אתא שישמש את שתי החברות להקמת החנות השלישית של איקאה בישראל. תמורת הקרקע שילמה איקאה 55 מיליון שקל.

אורמת נבאדה, החברת הבת של אורמת , חתמה על חוזה שני עם חברת סירק אנרג'יה אמריקאית. שווי החוזה לאספקת יחידת כח גיאותרמית הוא 21.4 מיליון דולר. כפי שסוכם גם בחוזה הקודם בין הצדדים, אורמת טכנולוגיות תעמיד את המימון להקמת התחנה, כך שבפועל האשראי יעמוד על כ-22.7 מיליון דולר.

מועצת הצמחים, מועצת ההדרים, מועצת הפירות ומועצת הירקות מתנגדים להגדלת ההחזקרה של פוטאש הקנדית בחברת כיל. הגופים הביעו אתמול חשש כבד כי הדבר יתרום לניצול כוחה המונופוליסטי ולהוביל להעלאת מחירי התוצרת החקלאית בשווקים בישראל, להעלאת מחירי היצוא של התוצרת החקלאית לחו"ל ולהעלאת מחירי המזון לציבור בישראל. פוטאש הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, פנתה לרשות החברות הממשלתיות בבקשה להגדיל את אחזקתה בחברת האשלג הישראלית, כיל. פוטאש מחזיקה כיום ב-13.9% והיא מבקשת להגדיל את אחזקותיה ל-25%.

מניית פרטנר תוסיף לרכז עניין לאחר שאתמול הוסיפה 5% לערכה. זאת, על רקע המיזוג התפעולי עם חברת הבת 012. החברות יתמזגו תפעולית ויאחדו את מטות החברה, כך שהשירותים שלהן יינתנו באופן משותף תחת ניהול אחד, כהמשך לאיחוד מערך ההנדסה והעברת פעילותו של אגף התקשורת הקווית ל-012 סמייל

הסקטורים המומלצים של בית ההשקעות אפסילון לשנת 2012 הם סקטור הנדל"ן המניב והדשנים. בבית ההשקעות המליצו על מניות כיל, עזריאלי, גזית גלוב, אלוני חץ וכלל ביוטכנולוגיה . כמו כן ממליצים באפסילו על סקטור הגז עם חשיפה למניות אבנר, מודיעין ורציו .

מניות התקשורת קיבלו באפסילון "משקל חסר". לגבי סקטור התקשורת בבית ההשקעות צופים בשנת 2012 עליית מדרגה בתחרות בשל המעבר לצריכת תקשורת מבוססת IP בעקבות מהפכת הסמארטפונים ורגולציה מתהדקת בעקבות יישום המלצות ועדת חייק.

גם מניות המגזרים של הקמעוניות ויצרניות המזון קיבלו בבית ההשקעות "משקל חסר". בין היתר בשל החשיפה גבוהה למחאה החברתית, מודעות גוברת של הצרכן הישראלי למחיר ומעבר צרכנים לרשתות דיסקאונט. בסקטור עצמו המניה המועדפת של אפסילון היא רמי לוי .

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully