וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים אחרונים בין האוצר לכיל; האולטימטום יפוג בחצות

אורה קורן

27.12.2011 / 20:29

אם לא תהיה הסכמה בין הצדדים - יודיע מחר שר האוצר שטייניץ על ועדת ששינסקי ב' לקביעת התמלוגים שתשלם כיל. פרופ' ששינסקי הסכים לעמוד בראשה

מגעים של הרגע האחרון נערכים בשעות אלה בין נציגי משרד האוצר וכיל, בניסיון להגיע להסכם מקיף על פעילות כיל בים המלח והתשלומים שתשלם בגינה. האולטימטום שהציב שר האוצר, יובל שטייניץ, לכיל, להשיב להצעתו האחרונה עד הלילה בחצות, נותר בעינו.

אם לא תתגבש הסכמה בין הצדדים עד חצות, יכנס שטייניץ מחר בבוקר מסיבת עיתונאים בה יודיע על הקמת ועדת ששינסקי ב' בראשות הפרופ' איתן ששינסקי, שנתן את הסכמתו לעמוד בראשה, לקביעת גובה התמלוגים שתשלם כיל למדינה.

הצדדים הסכימו עקרונית כי כיל תממן 90% מעלות קציר המלח בים המלח ותשלם למדינה תמלוגים בשיעור של 10% ממכירות האשלג של החברה הבת, מפעלי ים המלח. עם זאת, נושאים נוספים בדיון טרם סוכמו.

בד בבד נמתחה ביקורת ציבורית על ההסכם, שפרטיו מוסתרים מהציבור, ועל כך, שהמדינה לא קובעת שיעור תמלוגים גבוה יותר, בדומה ל-60% התמלוגים שהוטלו על מפיקות הגז. מבקר המדינה החל היום בבדיקת תלונות בנושא שהועברו לידיו על ידי אדם טבע ודין והתנועה למען איכות השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully