וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו סותרים הובילו את וול סטריט לסגירה יציבה

ואדים סבידרסקי

28.12.2011 / 0:06

מדד דאו ג'ונס נסגר ללא שינוי ברמת 12,291 נקודות; מדד אמון הצרכן האמריקאי זינק ל-64.5 נקודות - מעל הצפי

שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט נפתח ונחתם ביציבות תוך נטייה לעליות קלות, על רקע פרסום נתוני מקרו בארה"ב, אשר סיפקו למשקיעים בשורות מנוגדות שלא מספיקות עדיין כדי להסיק על התאוששות במצבה של הכלכלה הגדולה בעולם.

מדד דאו ג`ונס ומדד close נסגרו ללא שינוי ומדד ה נאסד”ק התחזק ב-0.25%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ברמת 2%.

קצב הצמיחה של כלכלת ארה"ב צפוי להאיץ ב-2012, אם לא ייפגע קשה מהמשבר באירופה, כך עולה מסקר שערכה סוכנות הידיעות אי-פי בקרב כלכלנים מובילים. עם זאת, הכלכלנים לא צופים ששיעור האבטלה בארה"ב יירד מרמתו הנוכחית של 8.6% עד לבחירות לנשיאות בנובמבר.

הכלכלנים צופים שכלכלת ארה"ב תצמח ב-2.4% בשנה הבאה, לאחר צמיחה של פחות מ-2% השנה. דין מקי, כלכלן לארה"ב בברקליס קפיטל, אמר כי כלכלת ארה"ב עדיין פגיעה לזעזועים חיצוניים. אחד החששות הוא שהמשבר באירופה יגרום למחנק אשראי עולמי כמו זה שהכה בוול סטריט ב-2008. לדבריו, זעזועים מסוג זה לא היו מסוכנים לארה"ב אם כלכלתה היתה צומחת בקצב בריא יותר של 5%-4% בשנה.

יחד עם זאת, נרשם שיפור באווירה הכלכלית במשק, אשר קיבל ביטוי בעליית מדד אמון הצרכן האמריקאי לחודש דצמבר לרמה של 64.5 נקודות, על רקע התאוששות שוק התעסוקה האמריקאי בתקופה הארונה. קריאת המדד היכתה אף תחזיות אופטימיות של אנליסטים אשר חזו עלייה לרמה של 59 נקודות - גבוה בהשוואה לרמה של 56 נקודות בלבד שנרשמה בחודש לפני כן.

מנגד, מחירי הבתים בארה"ב ירדו ב-3.4% בשנה שהסתיימה באוקטובר, לפי מדד S&P/קייס-שילר, ירידה חדה מהצפוי. המדד, הבוחן את מחירי הבתים ב-20 ערים גדולות בארה"ב, נמוך כעת ב-32.1% משיאו ב-2006. לעומת ספטמבר, נרשמה ירידה של 1.2% במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות. בסטפמבר נרשמה ירידה שנתית של 3.5%.

במהלך שנת 2011 מכר משרד האוצר האמריקאי 2.135 טריליון דולר באיגרות חוב, על פי נתונים שפירסם היום הממשל. לפי בלומברג, היקף ההון שהתקבל ממכירת האג"ח יאפשר לאובמה לממן זו השנה הרביעית ברצף גירעון תקציבי בגובה טריליון דולר.

ברקשייר האתווי רכשה תמורת 150 מיליון דולר את "אומהה וורלד הרלד", העיתון של עיר הולדתו של יו"ר החברה, וורן באפט, דיווח BBC. העסקה דווחה לראשונה בנובמבר והיא מחייבת את ברקשיר לקחת אחריות על חוב של 50 מיליון דולר שמחזיק העיתון.

אורמת נבאדה, החברת הבת של אורמת טכנולוגיות שבשליטת דיתה ויהודה ברוניצקי, חתמה על חוזה בשווי 21.4 מיליון דולר לאספקת יחידת כח גיאותרמית עבור חברת סירק אנרג'י. מדובר בחוזה שני עליו חותמת אורמת עם החברה האמריקאית. אספקת התחנה והפעלתה אמורות להתבצע עד אמצע 2013.

החברה הדואלית close בלופניקס נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני בלופניקס , המפתחת כלי תוכנה ושירותים לביצוע הסבות תוכנה, השלימה היום את מכירת פעילות ה-AppBuilder שלה לחברה דואלית אחרת, close NY מגיק נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני מג'יק , שעוסקת בייצור כלי תוכנה המשמשים לפיתוח יישומי מחשב, בתמורה ל-17 מיליון דולר. בתגובה, סבלה מניית בלופניקס ממימוש של כ-7% במהלך המסחר בנאסד"ק אך לקראת הסגירה תיקנה את הירידות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully