וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: ירידה של 17% במכירת הדירות במהלך השנה

רנית נחום-הלוי

28.12.2011 / 14:42

מתחילת השנה עד חודש נובמבר נמכרו בישראל 17,100 דירות, ירידה של 3.8% בממוצע לחודש. מספר הדירות שנותרו למכירה היה גבוה ב-29% מבשנה שעברה

17,100 דירות חדשות נמכרו בין החודשים ינואר עד נובמבר 2011, ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בירידה של 3.8% בממוצע לחודש בתקופה שבין ינואר עד נובמבר השנה, לאחר עלייה של כ-2% בממוצע שנרשמה בין החודשים מרס עד נובמבר 2010.

עוד עולה מהנתונים כי מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף נובמבר 2011 היה גבוה בכ-29% מזה שנרשם בסוף נובמבר 2010 ועמד על 19,290 דירות. מכלל הדירות שנותרו למכירה בסוף נובמבר 2011, 42% מוצעות למכירה במחוז המרכז, כ-20% במחוז הדרום, כ-13% במחוז תל אביב, כ-11% במחוז ירושלים, כ-7% במחוז חיפה וכ-5% במחוז הצפון.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה לנתוני הלמ"ס: "השיווקים הגדולים שביצעו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל מאז ספטמבר 2009 ממשיכים להביא תוצאות חיוביות ומעודדות. התוספת המשמעותית לשוק היא הנתון החשוב ביותר להחזרת שוק הנדל"ן לשפיות ולשינוי מגמת המחירים והיא תוצאה ישירה של השיווקים. עלייה זו במלאי תסייע לתת פתרונות דיור במחירים סבירים ונמוכים יותר לחסרי דירה ולזוגות צעירים המעוניינים ברכישת דירה ותסייע להמשיך ולמתן את מחירי הדירות".

מהתאחדות הקבלנים נמסר כי בהתאם להערכות שערכו בחודש נובמבר, נמכרו 1,420 דירות חדשות - גידול של כ-44% בהשוואה למכירות בחודש אוקטובר. "נתונים אלו מאוששים את המצב בשטח ואת דיווחי הקבלנים כי רוכשי הדירות החלו לרדת מהגדר ומספר העסקאות בנובמבר היה גדול יותר גם מחודש אוקטובר וגם מחודשי המחאה, אוגוסט וספטמבר".

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, ציין כי "הצורך בדירות קיים ולא ניתן לעצור את הביקושים באמצעים מלאכותיים בעיקר בתקופה שמחירי השכירות הולכים ועולים. רוכשי הדירות שציפו לשינויים מרחיקי לכת בעקבות המחאה החברתית הבינו כי מחירי הדירות לא ירדו וחזרו לאתרי המכירות".

רפי צרפתי, מנכ"ל משותף בחברת צבי צרפתי ובניו, הוסיף כי "כבר אחרי החגים האווירה במשרדי המכירות השתנתה. התחושה שלנו מהשטח היתה שאנשים מתחילים להבין שהמחירים נשארים בעינם ואין שום היגיון בהמתנה, במיוחד לאור מחירי השכירויות הגבוהים שרק המשיכו לעלות. אנו סבורים שבדצמבר המגמה רק תתחזק".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully