וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוצאות הסופיות של בלוק 12: 7 TCF גז טבעי

ליאור זנו

28.12.2011 / 16:21

בלוק 12 נמצא בקצה של שטחי המים הכלכליים של קפריסין אך לדלק קידוחים ואבנר אופציה לרכוש 15% מהרישיונות. טווח ההערכות נע בין 5 TCF, בהסתברות של 75%, ל-8 TCF בהסתברות של 25%

חברת נובל אנרג'י השותפה האמריקאית והמפעילה של כל תגליות הגז הטבעי בישראל, פירסמה היום את גודלו המוערך הסופי של מאגר הגז הנמצא ברישיון בלוק 12 בקפריסין. על פי נובל, במקום ממוצע כלכלי (gross mean) של 7 TCF (טריליון רגל מעוקבת) גז טבעי, כאשר טווח ההערכות נע בין 5 TCF, בהסתברות של 75%, ל-8 TCF בהסתברות של 25%.

בלוק 12 נמצא בקצה של שטחי המים הכלכליים של קפריסין וגובל ממזרח ברישיונות פלאגי'ק. הקשר לבורסה הישראלית הוא כי לדלק קידוחים ואבנר אופציה לרכוש 15% מהרישיונות כל אחת.

התוצאות הסופיות מגיעות לאחר אסדת הקידוח ההומר פרינגטון סיימה בימים האחרונים את עבודות הקידוח במקום. לפני כחודש, במהלך הקידוח, פרסמה נובל כי קיימת הסתברות של 60% להמצאות3-9 TCF של גז טבעי במקום. כבר אז אכזבה ההודעה את המשקיעים מכיון ולמרות שלא יצאו הערכות רשמיות, הציפיות עמדו על 10 TCF .

צ'אק דוידסון, נשיא החברה, אמר כי "זוהי תגלית הגז החמישית ברציפות שלנו ושל שותפנו באגן הלבנט, וסך המשאבים שלנו ברוטו עומד על 33 TCF. התגלית האחרונה בקפריסין מדגישה עוד יותר את האיכות ואת המשמעות של האגן ברמה עולמית" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully