וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ששינסקי: "ההסכם בין כיל למדינה - סביר"

מירב ארלוזורוב

29.12.2011 / 9:19

פרופ' איתן ששינסקי שעמד בראש הוועדה שהביאה להעלאת נתח הממשלה ברווחי חברות הגז סבור כי ההסכם שהעלה את תמלוגי כיל למדינה סביר וכי הפשרה עדיפה מאשר לכפות ההעלאה על ידי ועדה

"ההסכמה שהמדינה הגיעה אליה עם כיל סבירה" - כך קובע פרופ' איתן ששינסקי, שעמד בראש הוועדה שהביאה להעלאת נתח הממשלה ברווחי חברות הגז. ששינסקי מסתייג מהקריאה להקמת "ועדת ששינסקי ב'" לנושא רווחיה של כיל, ואומר כי הגעה לפשרה בהסכמה עדיפה על כפייה באמצעות ועדה.

ועדת ששינסקי הגדילה את נתח הממשלה מרווחי חברות הגז לכ-62%. במקרה של כיל התקבלה הסכמה על העלאת התמלוגים מ-5% ל-10% במקרה של תפוקה של יותר מ-1.5 מיליון טונות אשלג. כשמוסיפים לכך את מס החברות ומס הדיווידנד - מגיע נתח המדינה ברווחי כיל לכ-50%-55% - לא רחוק ממה שקבעה ועדת ששינסקי. לדברי ששינסקי, מדובר בהסכמה סבירה, ואם כבר הוא אפילו חולק על דרישת המדינה להעלאת התמלוגים ל-10%. לדבריו, תמלוגים כמו מס עקיף גורמים לעיוותים בכלכלה - ועלולים להוות תמריץ שלילי להגדלת ההכנסה.

"כיל מרוויחה רווחי עתק, ומכל בחינה שהיא מדובר בשיעור רווח שצריך למסות אותו כרווח עודף. חשוב מאוד שהמדינה תשאיר לעצמה פתח לבחון את הרווחיות של כיל - ולבחון הטלת מס רווח עודף עליה בעתיד". האפשרות לכך אכן קיימת: במסגרת ההסכמה עם כיל לא התחייבה המדינה שלא לפעול בעתיד להקמת "ועדת ששינסקי ב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully