וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: תחרותיות בישראל תביא להעלאת דירוג

דפנה מאור

29.12.2011 / 9:25

חברת הדירוג מודי'ס קוראת לישראל להביא להפחתה בריכוזיות במשק ואומרת שצעד זה יסייע לדירוג האשראי שלה. החברה אישררה את דירוגה הנוכחי של ישראל

הגדלת התחרותיות בישראל, שתנבע מהפחתת הריכוזיות של בעלות בכלכלה, תביא להעלאת דירוג האשראי שלה - כך נאמר בדו"ח תקופתי של חברת הדירוג מודי'ס, שאישררה את דירוג האשראי הנוכחי של ישראל.

דירוג האשראי של ישראל יציב, לפי עדכון שהוציאה מודי'ס, ואולם הוא עשוי לעלות במקרה של ירידה משמעותית בסיכונים הגיאופוליטיים או ירידה משמעותית נוספת ברמת החוב הממשלתי. גורם חיובי נוסף, כאמור, יהיה הפחתה בריכוז הבעלות בכלכלה.

מה שיכול להוריד את דירוג האשראי של ישראל יהיה עלייה בסיכון הגיאופוליטי שיהווה אתגר ליציבות הכלכלית של ישראל או הידרדרות משמעותית במצב התקציבי.

הכלל התקציבי שייכנס לתוקף בתקציב 2012-2011 יביא לירידה נוספת ביחס החוב לתמ"ג לרמה של 60%, נכתב בדו"ח של מודי'ס. עם זאת, יעד שאפתני יותר יסייע לישראל למתן את המחזוריות הגוברת של הכלכלה תלויית היצוא, וגם את הסיכונים הפוליטיים. הדירוגים הנוכחיים של מודי'ס לאג"ח של ממשלת ישראל הוא A1. מודי'ס מנמקת את הדירוג ברמות גבוהות של עוצמה כלכלית, מוסדית ופיננסית, וסיכון מתון לאירועים חיצוניים. הכלכלה הישראלית עמידה ודינמית, והמדיניות המקרו-כלכלית קוהרנטית, נאמר בדו"ח. המודל הכלכלי המבוסס על יצוא היי-טק מחזק את סיכויי הצמיחה לטווח הבינוני והארוך למרות שהוא חשוף לתנודות מחזוריות בסחר העולמי.

ההידרדרות בפרמטרים התקציביים היתה מוגבלת במהלך המשבר הגלובלי, והצטמצמות הגירעון התקציבי מוכיחה כי המהלכים לתיקונו פועלים. יחס החוב לתמ"ג בסוף 2010 היה נמוך אפילו מרמתו לפני המשבר, ציינה מודי'ס. ההתקוממות במזרח התיכון וצפון אפריקה הבליטה את הסיכונים הגיאופוליטיים באזור, ועירערו את היציבות היחסית שממנה נהנתה ישראל באזור במשך שנים רבות. ההערכה כי הסיכון הזה מתון משקפת לא רק את האתגרים הגיאופוליטיים, כי אם את התמודדותה של ישראל בעבר עם אתגרים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully