וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערים גם לחרדים: באשדוד יותר יקר מבירושלים

עדי דברת-מזריץ

29.12.2011 / 12:09

גם ברשתות החרדיות נמצאו פערי מחירים גדולים בין ערים שונות בפריפריה ובמרכז. מבדיקת מוצרים זהים בסניף אושר עד באשדוד ובירושלים נמצא כי באשדוד המחירים יקרים יותר

גם במגזר החרדי משלמים את מחיר חוסר התחרות. מבדיקת TheMarker עולה כי תושבי אשדוד משלמים בעשרות אחוזים יותר על קניות ברשת החרדית אושר עד, בהשוואה לתושבי ירושלים.

בהשוואה שערכנו נבדקו מוצרים זהים בסניף אושר עד באשדוד ובאושר עד בגבעת שאול בירושלים בתחילת השבוע. מתוך 21 מוצרים שנבדקו, רק שניים נמכרו במחיר נמוך יותר באשדוד, שני מוצרים נמכרו במחיר זהה ו-17 מוצרים נמכרו במחירים נמוכים יותר בסניף הירושלמי.

מוצרים לתינוקות הם מצרך נמכר וחשוב במגזר החרדי. מהבדיקה עולה כי חיתולי פמפרס שלב 4 נמכרים ב-38.8 שקל בירושלים לעומת 57.49 שקל באשדוד - פער של 48% - יותר מ-18 שקל. עבור פתי בר 500 גרם משלמים בירושלים 6 שקלים לעומת 10.99 שקל באשדוד - 83% יותר.

פערים במחירים קיימים גם במוצרי טיפוח הבית וטיפוח הגוף. מחיר אבקת כביסה אריאל 5 ק"ג היה גבוה ב-43% באשדוד ומחיר שמפו הוואי היה גבוה ב-44%. גם עבור חנוכיה שילמו הצרכנים 67% יותר באשדוד.

מנתוני חברת צ'מנסקי בן שחר עולה כי בעוד שגם באשדוד וגם בירושלים פועלים סופרמרקטים רבים, ובאשדוד יחס הסופורמרקטים לנפש אף גבוה יותר, אושר עד נהנית מכך שאין לה מתחרים רבים במגזר החרדי בתחום ההבי דיסקאונט באשדוד. "בעיר פועל סניף של יש של שופרסל אבל הוא לא נתפש כשחקן הבי דיסקאונט כמו אושר עד וסניפים של בעל הנס, ויקטורי ובר-כל", אומר תמיר בן שחר, מחברת היעוץ צ'מנסקי בן שחר. "אבל הם קטנים ומשתרעים על פני כ-1,000 מ"ר בלבד, לעומת אושר עד עם סניף של 6,000 מ"ר.

"בגבעת שאול בירושלים יש שני סניפים של רמי לוי למגזר החרדי, ארבעה סניפים של יש וסניף קטן של בר-כל", אומר בן שחר. "בנוסף פועלים בחלקים אחרים של ירושלים סופרמרקטים נוספים הפונים למגזר החרדי: פשוט זול המשתרע על פני 2,600 מ"ר, עשרה סניפים של בר-כל, שלושה סניפי יש וסניף של זול בשפע. כנראה שאושר עד מנצלת את הזמן עד כניסתו של רמי לוי לאשדוד, בעוד שבועיים. אנחנו גם מבינים מהתמונה העולה כי למרות גודלן, שופרסל ורבוע כחול עדיין לא משפיעות באופן מהותי על התחרות בשוק ההבי דיסקאונט".

רשת אושר עד בבעלות אריה בוים, אברהם משה מרגלית ויהודה לניאדו, מונה שישה סניפי ענק. הרשת מתכננת להכפיל את עצמה כבר ב-2012 עם שישה סניפים חדשים. בעלי הרשת הקימו את רשת אלף, ששופרסל החזיקה במחצית ממנה, וב-2008 מכרו את מניותיהם לשופרסל שהסבה את הרשת לרשת יש.

בשבועות האחרונים הציפה אושר עד את אשדוד, שם ממוקמים גם משרדי החברה, בשילוט אודות הסניף החדש שפתחה בעיר לפני יותר מחצי שנה. בין הססמאות על השלטים הפרובוקטיביים בדבר מחיריה הנמוכים של הרשת נכתב: "בלי טריקים בלי שטיקים" ו"זה אותו מוצר אז למה לשלם יותר".

הרשת מצויה ביריבות עם רמי לוי שיווק השקמה. כשהרשתות נכנסו לבני ברק הגיעה המשטרה למקום בעקבות תגרה אלימה שהתפתחה בין עובדי שתי הרשתות, שבמהלכה המאבטח של אושר עד ירה באוויר.

ריבוי רשתות - מחירים נמוכים

כפי שפורסם בסדרת בדיקות שערך TheMarker לפני כמה חודשים, ככל שיש יותר רשתות בעיר מסוימת - המחירים יורדים. במקומות שבהם התחרות מועטה, הרשתות גורפות רווחים גדולים יותר והמחירים גבוהים בהתאם. מהבדיקות עלה, בין היתר, כי מחירי שופרסל דיל בשדרות, דימונה ונס ציונה היו יקרים ב-30% מבסניפי הרשת בירושלים וברמת גן, וכי מחירי מוצרים בסניפי מגה בול בדימונה, עכו וקרית גת היו גבוהים בכ-10%-15% ממחיריהם במגה בול בקריות. בעקבות הבדיקות ולחץ שהופעל על ידי תושבים בדרום, הודיעו שופרסל ומגה כי ישוו את המחירים באזורים פחותי תחרות לאזורים תחרותיים יותר.

מאושר עד נמסר: "אנו מתחייבים להיות הזולים ביותר בכל עיר שבה אנו נמצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully