וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובר צד: רוני חזקיהו יתמנה למנהל בקבוצת דלק

מיכאל רוכוורגר

29.12.2011 / 12:43

המפקח על הבנקים לשעבר רוני חזקיהו סיים את תקופת הצינון ויתמנה למנהל בתחום האנרגיה וההשקעות הפיננסיות בקבוצת דלק. על פי ההערכות ישתכר חזקיהו מיליוני שקלים

לאחר שסיים שנת צינון ולא התפנה תפקיד מנכ"ל באחד הבנקים הגדולים, צפוי המפקח על הבנקים לשעבר, רוני חזקיהו, להתחיל ביום ראשון קריירה חדשה. חזקיהו אמור להתמנות למנהל בכיר בתחום האנרגיה וההשקעות הפיננסיות בקבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה - שמאז ומתמיד שמחה לקלוט "רגולטורים לשעבר".

שלשום התכנס דירקטוריון קבוצת דלק לאשר את תקציב 2012, אך מינויו של חזקיהו לא עלה לדיון, שכן עדיין לא סוכם סופית מה יהיה התפקיד המדויק שלו ולאילו תגמולים הוא יהיה זכאי. לפי הערכות מקורבים, הסוגיה תיפתר בשבוע-שבועיים הקרובים, וחזקיהו צפוי ליהנות משכר ומאופציות בשווי של מיליוני שקלים. לפי הערכות, חזקיהו צפוי להתמנות ליו"ר החברה החדשה שקבוצת דלק מתכוונת להקים ותעסוק בתחומי ההולכה, יצוא של גז טבעי, קבלת מימון פיננסי והשקעות פיננסיות.

המנכ"ל לשעבר של דלק אנרגיה, גדעון תדמור, צפוי להיות מנכ"ל החברה החדשה. פעילותה של החברה אמורה להיות נפרדת מזו של השותפויות הבנות, דלק קידוחים יהש ואבנר יהש, המחזיקות באופן ישיר במאגרי הגז הטבעי תמר ולווייתן. המהלכים נעשים כחלק מארגון מחדש של הפעילויות בתחום האנרגיה שמבצעת דלק בימים אלה, שכללו בין השאר ניסיונות מחיקתה של דלק אנרגיה מהבורסה.

בבדיקות התברר כי אם בתפקידו כמפקח על הבנקים לא טיפל חזקיהו בתחום האנרגיה בעניינים הקשורים לתשובה או לקבוצת דלק, הוא יוכל להצטרף לקבוצה לפני תום תקופת הצינון. ואולם כשהתברר לו כי בשל טיפולו העקיף בקבוצת דלק (הנחשבת אחת הלווים הגדולים במשק) בכל הקשור לפעילות החברות הבנות הפניקס ואקסלנס בתחום הביטוח והפיננסים - עליו להשלים את תקופת הצינון עד סוף 2011.

חזקיהו מצטרף לשורה של רגולטורים לשעבר שמועסקים או הועסקו בקבוצת תשובה, בהם גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק ולשעבר סמפכ"ל המשטרה; דודי כהן, מנהל בתחום האנרגיה בדלק ולשעבר מפכ"ל המשטרה; משה קראדי, יו"ר דלק תשתיות ולשעבר מפכ"ל המשטרה; יורם טורבוביץ', לשעבר מנכ"ל דלק אנרגיה ולשעבר ראש לשכת אהוד אולמרט בתפקידו כראש ממשלה; משה ברקת, לשעבר מנהל מחלקת התאגידים בראשות לניירות ערך וכיום יו"ר הפניקס; משה טרי, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך שהיה אמור להוביל מטעם תשובה את פרויקט תעלת הימים; ואייל לפידות, לשעבר יועץ לחשב הכללי באוצר וכיום מנכ"ל הפניקס.

בכירים לשעבר נוספים שנקלטו בקבוצה הם יוסי אבו, לשעבר עוזרו האישי של שר האוצר לשעבר רוני בר-און וכיום מנכ"ל דלק קידוחים; יהודה סבן, לשעבר ראש אגף תקשורת באגף התקציבים באוצר וכיום בכיר בדלק קידוחים; ועוזי לוי, לשעבר סגן ראש אגף תקציבים ולשעבר מנכ"ל אלעד קנדה. רשימה זו אינה כוללת בנקאים בכירים לשעבר המועסקים או שהועסקו בקבוצת תשובה, כמו אהוד שפירא, משה עמית, אבי הראל ושלמה זהר.

בתוך כך, קיבלה דלק אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, להשלמת עסקה לרכישת 50% נוספים בכהן פיתוח (העוסקת בחיפושי גז ונפט) ממשפחות תדמור וכהן תמורת 275 מיליון שקל. עם השלמת העסקה צפויה דלק לשערך את אחזקתה בחברה ולרשום רווח חשבונאי של כ-2.9 מיליארד שקל, שניתן יהיה לחלק כדיווידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully