וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: המניות הטובות והרעות של השנה

דרור רייך

29.12.2011 / 17:55

עם סיום יום המסחר ננעלה למעשה שנת המסחר בבורסה. אילו מניות נפלו ואילו מניות התחזקו בצורה הבולטת ביותר? סיכום שנה קשה למשקיעים

שנת 2011 היתה שנה לא טובה לשוק המניות הישראלי והדבר משתקף היטב במדדים המובילים, מדד ת"א 25 החסיר כ-18.2% מערכו בשנה זו ומדד ת"א 100 נפל בכ-20.1%. בסיכום של 100 המניות המובילות של תל אביב נרשמו רק 13 מניות שסיימו את השנה בתשואה חיובית ו-87 מניות סיימו בטריטוריה האדומה.

את רשימת המניות עם התשואה השלילית הובילה דסק"ש עם ירידה של 66% מערכה, ה-'הישג' גרם למנייה לעבור ב-15 בדצמבר ממדד ת"א 25 הישר אל מדד ת"א 75. אחריה בהפרש לא גדול מניית אלקו החזקות העוסקת בייצור ושיווק מזגנים, מוצרי צריכה חשמליים ושולטת באלקטרה, אלקטרה צריכה ואלקטרה נדל"ן עם צניחה של 64% במחיר המנייה בעיקר בעקבות הירידה במחירי של מניות החברות הבנות לצד הגידול בחוב הפיננסי.

אינטרנט זהב נכללת אף היא ברשימה עם ירידה של 65%, אפריקה נכסים של לב לבייב רשמה ירידה של 57% בעקבות ירידות הנדל"ן באירופה ובי קומוניקיישנס השולטת בבזק ירדה 62% בדומה לשאר החברות בענף התקשורת ובהמשך שחיקת המחירים.

בצד החיובי של השנה מובילה את הרשימה מניית פריגו העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרופות ותוספי מזון עם עלייה של 62% במחיר המנייה ועם רווח של 70 מיליון דולר ברבעון השלישי.

אחריה נמצאת מניית אלוט הדואלית עם עלייה של 49% למרות התקרית האחרונה בה נחשדה כי סיפקה ציוד מעקב לאירן. מלאנוקס יצרנית פתרונות ההאצה לענף השרתים, נכנסה למדד ת"א 25 והציגה שיא ברבעון השלישי בהכנסותיה, אשר הסתכמו ב-68 מיליון דולר עם עלייה של 34%.

לייבפרסון , שחברות רבות בהן יש מחלקת שירות לקוחות משתמשות בתוכנה שלה לניהול צ'טים, רשמה עם עלייה של 24%. וגיוון שנסחרת בתל באביב ובוול סטריט ועוסקת בייצור ושיווק מצלמת וידאו זעירה בתוך גלולה לאיבחון מחלות במערכת העיכול רשמה עלייה של 25%.

בשנת 2011 נרשמו גם קפיצות גדולות יותר במניות הנסחרות במדד היתר: אלביט הדמיה של מוטי זיסר עם צניחה של 81% מערך המנייה ובצד החיובי נמצאת מפתחת תוכנת התרגום בבילון עם זינוק של 106% בעיקר בעקבות שיתוף הפעולה עם גוגל .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully