וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק אלרוב: "יעד המחאה הבא - הבנקים"

אורה קורן

1.1.2012 / 11:44

במכתב שנשלח לשר האוצר יובל שטייניץ הודיעו ראשי מחאת הקוטג' כי היעדים הבאים אותו יתקפו יהיו הבנקים והמערכת הפיננסית. "הציבור לא נרדם והוא יחזור וידרוש את המגיע לו בצדק"

ראשי מחאת הקוטג' שיגרו היום מכתב לשר האוצר, יובל שטייניץ, בו הודיעו לו, כי היעד הבא של אנשי המחאה החברתית יהיו הבנקים והגופים המוסדיים. העתקים נשלחו למפקח על הביטוח במשרד האוצר, לנגיד בנק ישראל ולמפקח על הבנקים.

"המערכה הבאה במחאה תתמקד בדרישה לצדק חברתי מהמערכות הבנקאיות והפיננסיות שהתרגלו לחגיגות על כיסו של האזרח בעמלות מטורפות לאזרחים ובסלחנות יתר לטייקונים", כתב איציק אלרוב, מראשי מחאת הקוטג'.

"פעילי מחאת הקוטג' קוראים לך, אדוני שר האוצר: שים קץ לזלזול בנו ולגזלת הכספים מכיסינו! נא כנס את ראשי המערכות ודרוש מהם שינוי. אמור להם בצורה ברורה: הפסיקו לחמוד את כספנו! אנו מגנים תופעות בהם אנשים שודדים בנקים, ומשום מה מתייחסים בסלחנות לתספורות טייקונים, לחברות פיננסיות ולבנקים השודדים אנשים. העושק בעמלות חשבון העו"ש, בעמלות על משכנתאות, במתן ריביות מגוחכות על הפקדונות, בלקיחת דמי ניהול הזויים על החסכונות, אי תשלום ריביות על יתרות זכות ועוד - זהו שוד בנקים מתואם ומאורגן. הציבור אומר די, די לגזלת כספינו", הוסיף.

אנשי המחאה, המציינים חצי שנה להתעוררו החברתית ציינו במכתבם, כי ניכרים ניצני שינוי בחברה ובמשק. הציבור גילה את כוחו הצרכני, נלחם ובמצב חוסר ברירה ילחם שוב על זכויותיו; פרסום דו"ח ועדת טרכטנברג ותחילת ישום ההמלצות; הקמת ועדת קדמי לטיפול בעיוותים הצרכניים והפחתת יוקר המחיה בתחום המזון אמורה להגיש את מסקנותיה והמלצותיה בקרוב; כן מתבצע מעקב אחר ההתייקרות הצפויה בתעריפי החשמל.

"הציבור לא נרדם והוא יחזור וידרוש את המגיע לו בצדק ולא בצדקה. לצערנו, נדמה כי ישנו סקטור אחד המתעלם מהמחאה החברתית - הבנקאים והמוסדות הפיננסיים - שלהם חלק ישיר בבעיות יוקר המחיה. הציבור מסרב להמשיך ולהיות פרת המזומנים. משקי הבית וציבור החוסכים לעתידם מאסו בקרטל העושק הסוחט אותם מחד ונותן כסף זול וחינמי לטייקונים מאידך", הוסיפו.

לדבריהם, בידי הציבור כלי מחאה צרכניים משמעותיים וחלקם אף רדיקליים היכולים לכפות שינוי, אולם אנשי המחאה החברתית מעדיפים שינוי תוך שיתוף פעולה, ומכאן נובעת פנייתם זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully