וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: נתב"ג 2020 ייבנה על אי מול חופי תל אביב

זוהר בלומנקרנץ

1.1.2012 / 16:16

קבוצת מומחים מתחילה לקדם תכנית חדשה לבניית שדה תעופה חדש - נתב"ג 2020 על אי שיוקם מול חופי תל אביב. "נתב"ג 2000 הינו פשע אקולוגי אך הוא אינו גזירת גורל"

איחוד המהנדסים והארכיטקטים לשיפור איכות הבנייה בישראל, חברה לקבוצת מומחים בינלאומית בתחום התעופה ובניית נמלי אוויר, פתחה ביוזמה לפרויקט משותף לכל ישוביי סובב נתב"ג 2000 בשם נתב"ג 2020 - האופציה הימית.

ישראל גודוביץ, לשעבר מהנדס עיריית ת"א ומבכירי המתכננים, אמר היום (א') ל-TheMarker כי הרעיון הוא לקדם הקמתו של נמל תעופה בינלאומי על אי חדש אשר ייבנה על הים. הוא גילה, כי לרעיון אף נרתמו "מספר אנשי ציבור בלתי תלויים", כהגדרתו. קבוצת היזמים תשיק במהלך החודש אתר חדש מיוחד: www.natbag2020.com לקידום הפרויקט.

"תחבורה הינו נושא שאינו יורד מסדר היום הציבורי מיום הקמתה של מדינת ישראל, וכמו מזג האוויר - כולם בעיקר מדברים עליו ומעט מאוד עושים לשיפורו או להתמודדות איתו. תאר לך את גוש דן ללא פתיחתם של נתיבי איילון", הסביר גודוביץ.

לדבריו, "לאלו שעוד זוכרים בשנות ה-60' וה-70' המוקדמות, זה היה חלום שאיש לא האמין בהתגשמותו. כך קרה גם לכביש 6 - 'חוצה ישראל' - ומי בכלל האמין ברכבת ישראל. אבל כשמגיעים למרחב האווירי - מתחיל מחול שדים של מומחים ומומחי מומחים, ביטחוניסטים ו'ימבה' כסף שמתגלגל מפה לשם. על מנת למנוע טעויות או החלטות שאינן לגופו של עניין או תוצאה של לחצים כאלה ואחרים שעלולים להיות בכיה לדורות. נתב"ג 2000 הינו דוגמא קלאסית".

גודוביץ הוסיף כי "נתב"ג 2000 איננו גזירת גורל שלא ניתנת לשינוי; נתב"ג 2000 הינו פשע אקולוגי ופגיעה מתמשכת ובלתי פוסקת באיכות חיי רבע מתושבי המדינה; נתב"ג 2000 גוזל קרקע בסדר גודל של העיר ת"א ומונע בניית מאות אלפי דירות במרכז הארץ; ובעניין המפגע הבטחוני - די בהצהרתו של שר הביטחון אהוד ברק וצמרת חיל האוויר הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully