וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור פורשת מתפקידה

סיון איזסקו ומיכאל רוכוורגר

1.1.2012 / 16:42

אחרי 17 שנה בתפקיד פורשת מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור מתפקידה. בין המועמדים להחלפתה נמנים סגניתה רקפת רוסק-עמינח והמפקח על הבנקים הפורש רוני חזקיהו

זעזוע בבנק לאומי : לאחר 17 שנה בתפקיד, גליה מאור, המנכ"לית הנצחית של הבנק, הודיעה היום (א') בישיבת הדירקטוריון כי היא פורשת מתפקידה. מאור הודיעה כי בכוונתה לפרוש ברבעון השני של 2012. פרישתה של מאור ריחפה באוויר בשנים האחרונות במערכת הבנקאות, כאשר מאור כל פעם דחתה את מועד הפרישה.

כעת, דירקטוריון לאומי ברשות דוד ברודט יקים ועדת איתור לבחירת המנכ"ל החדש. מבין המועמדים להחלפת מאור נמנים סגניתה וראש החטיבה העסקית ב-8 השנים האחרונות רקפת רוסק-עמינח, המפקח על הבנקים הפורש רוני חזקיהו, וכן מנהלים נוספים במערכת הבנקאות.

גליה מאור, הבעלים של בנק לאומי, בכנס ישראל לאחריות תאגידית, אוקטובר 2010. אורי לנץ
שימשה בתפקיד מאז 1995. גליה מאור/אורי לנץ

ברודט אמר כי "איננו נפרדים עדיין מגליה, אך כבר כעת חשוב לי להדגיש את תרומתה האדירה לקבוצת לאומי. לא ניתן להפריז בתרומתה של גליה להתפתחותו, צמיחתו, מרכזיותו ורווחיותו של לאומי בעשרים השנים האחרונות. מאור היא מודל לניהול שאין שני לו. מודל המשלב חזון וראיה ארוכת טווח עם מקצועיות, בקיאות בפרטים ויכולת יישום יוצאת דופן. אין ספק שהיא מותירה אחריה מורשת מפוארת".

מאור החלה את הקריירה המקצועית שלה בבנק ישראל, שם מילאה שורה של תפקידי ניהול בכירים בין השנים 1963 ו-1989. בין השנים 1987-1982, כיהנה כמפקחת על הבנקים. עם פרישתה מבנק ישראל, ובטרם הצטרפה לקבוצת לאומי, שימשה מאור כיועצת לבנק העולמי. מאור הצטרפה לקבוצת לאומי בשנת 1991 ומאז 1995 היא מכהנת כמנכ"ל הראשי של הקבוצה.

אחת הדמויות הבולטות במערכת הבנקאית

מאור, לשעבר המפקחת על ההבנקים, נחשבת מזה שנים ארוכות אחת הדמויות הבולטות במערכת הבנקאית. אחרי שנסוגה ב-2010 מתוכניותיה להתמודד על תפקיד יו"ר בנק לאומי, המשיכה מאור לבנות ולעצב את ההנהלה החדשה של הבנק, שמרבית האנשים בה כמו דני צידון (ראש חטיבת שוקי הון), קובי הבר (ראש חטיבת כספים וכלכלה), דני כהן (ראש חטיבת משאבי אנוש), תמסרי סיעור (מנכ"לית חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד), ירון בלוך (מנכ"ל זרוע ההשקעות הריאליות - לאומי פרטנרס), נחשבים לבני טיפוחיה, וכעת עם עזיבתה יתכן ויהיו שינויים בצמרת הניהולית של הבנק.

מאור עוזבת את לאומי בתקופה מאוד מאתגרת הן בשווקים והן בבנק עצמו. חשיפה של כ-9 מיליארד שקל לתיק ניירות ערך בחו"ל, חוסר וודאות לגבי מבנה השליטה בנק (שכן תיקון של חוק מראני עדיין לא התקבל), הפסדים בגין השקעות ריאליות כמו חברת התקשורת פרטנר , ירידת שווי האחזקה בחברה לישראל , ירידה בבטחונות של הלווים הגדולים במשק, מצבו המתנדנד של שוק הנדל"ן בישראל עם חשיפה מאוד גדולה של לאומי, הובילו לכך שמניית לאומי איבדה בשנה האחרונה כ-36% והפסידה את הבכורה לבנק הפועלים
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully