וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל הפיס מעכב העברת כספים לרשויות המקומיות

מוטי בסוק

2.1.2012 / 9:42

תוקף הרישיון של מפעל הפיס שהיה אומור לפוג בסוף 2011 הוארך בחודש במהלכו ינסו המפעל ומשרד האוצר להגיע להבנות בנוגע לחלוקת רווחי הפיס. בינתיים מעכב הפיס העברת כספים לרשויות

מפעל הפיס נוקט שורת סנקציות - כולל אי העברת כספים לרשויות מקומיות לצורכי חינוך - במחאה על העיכובים שנוקט משרד האוצר באישור חידוש רישיונות ההגרלה שלו. תוקף הרישיון שנתן האוצר למפעל הפיס לביצוע הגרלות לחמש השנים האחרונות, פג בסוף 2011, ועדיין לא נחתם הסכם חדש.

בין האוצר לפיס מתגלעים חילוקי דעות ביחס לתנאי ההגרלות, הפרסים והיקף המענקים שהפיס אמור להעביר מרווחיו לגופים ציבוריים. שני הצדדים הסכימו כי בינתיים יוארכו רישיונות הפיס בחודש, עד סוף ינואר, ובתקופה זו ייעשה מאמץ להגיע להסכמות ולהבנות.

במכתב ששלח ב-29 בדצמבר יעקב בנבניסטי, מנהל אגף הקצאות ובקרת מבנים במפעל הפיס, לראשי רשויות מקומיות, הוא ציין כי "לאור אי חידוש ההיתר לעריכות הגרלות שניתן למפעל הפיס על ידי האוצר, החליט דירקטוריון מפעל הפיס, בישיבתו מיום 2626 בדצמבר 2011, על ביצוע פעולות שונות. בין היתר, יוקפאו כל המענקים המאושרים על ידי מפעל הפיס (כולל כיתות לימוד) שטרם הוחל במימושם עד למועד מכתבנו זה".

בין הפעולות הנוספות שנוקט הפיס כסנקציות נגד האוצר: הקפאת מענקים לרשויות מקומיות לבניית ושיפוץ מבנים לבתי ספר, הקפאת בניית כיתות לימוד, הקפאת מתן מענקים לרכישת מחשבים, והקפאת רכישות ציוד וריהוט לבתי ספר וכלי רכב להסעות תלמידים.

מהאוצר נמסר בתגובה כי הוחלט להאריך את ההסכם עם מפעל הפיס בחודש, עד סוף ינואר, ובמהלך חודש זה ייעשה ניסיון להגיע להבנות מלאות.

מהפיס נמסר בתגובה, כי "מכיוון שההיתר המאפשר חוקית את פעילות מפעל הפיס יסתיים ב-31 בינואר, מפעל הפיס, מתוך אחריות ובהתאם למשמעויות העסקיות, לא יכול בשלב זה של אי בהירות להתחייב להקצאת כספים עתידיים. לפיכך, מכתבו של בנבניסטי לרשויות המקומיות מבהיר על מה אין ביכולתו להתחייב. אין מדובר בסנקציות, אלא בהתנהגות אחראית וישרה במצב שנכפה עלינו. מפעל הפיס מקווה שבקרוב נקבל היתר המאפשר לנו להמשיך ולתרום לחברה, כפי שנעשה ב-60 השנים האחרונות".

  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully