וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעיות של טבע תפורות על ג'רמי לוין"

ליאור זנו ושלי אפלברג

2.1.2012 / 15:40

אורי הרשקוביץ, שותף-מנהל בקרן ספרה גלוב אומר כי הבחירה בג'רמי לוין כמחליפו של שלמה ינאי בניהול חברת טבע היא "מצויינת ויוצאת דופן". "הצליח בחברה הקודמת ממנה בא"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"הבחירה בג'רמי לוין למנכ"ל הבא של טבע היא מצוינת ויוצאת דופן. הבעיות של טבע תפורות למידותיו של לוין" - כך אומר היום ל-TheMarker אורי הרשקוביץ, שותף-מנהל בקרן ספרה גלובל הלת'קר. "בריסטול מאיירס, החברה שממנה הוא בא, היא הסינדרלה של עולם הפארמה - לוין הצליח שם בבחירת המוצרים. בנוסף, החברה היא אשפית בתחום יחסי המשקיעים".

הודעתו של מנכ"ל טבע שלמה ינאי על פרישה לאחר 5 שנים תשפיע לטובה על מניית החברה - כך טוענת נתלי גוטליב אנליסטית IBI. לדבריה, "העיתוי מפתיע אך המהלך עצמו לא: כבר מזה תקופה נשמעים קולות מצד ציבור המשקיעים אשר קוראים להחלפתו" .

גוטליב מזכירה את פרשת עזיבתו של המנכ"ל הקודם ישראל מקוב, אז הגיבה מניית טבע בירידה של כ-4% אשר תוקנה במהרה. גוטליב מציינת כי "דר' ג'רמי לוין המנכ"ל המחליף מביא עמו קורות חיים מאוד מרשימים - עם דגש על התעשייה האינובטיבית. באמתחתו 25 שנות עשייה בחברות מובילות כדוגמת נוברטיס ובריסטול-מיירס-סקוויב. והוא מזוהה עם מהלכי שת"פ בתחום המו"פ דבר שצפוי להערכתה לסייע רבות בתפקידו החדש". גוטליב מזכירה כי מיזוג טבע-ספלון יצר חברה עם פייפליין עשיר במיוחד עם אפשרויות מינוף.

עוד מוסיפה גוטליב כי טבע אמנם צמחה רבות בתקופתו של ינאי עקב רכישת באר, אנריקה, רציופארם וספלון, והעמיקה את פעילותה בשווקים מתעוררים לצד יצירת שיתופי פעולה עם חברות כגון פרוקטר אנד גמבל וכלל ביו אך לא הצליחה למצוא באופן מהיר דיו מוצר אינובטיבי מחליף לקופקסון דבר שרכישת ספאלון אמורה לתקן. לדבריה, טבע נכשלה במציאת מוצר אינובטיבי חדש לתחום הטרשת הנפוצה.

לדבריה, מינוי לוין ייתפס כמינוי חיובי שכן הוא מגיע מהתעשייה האינובטיבית, במיוחד בתקופה בה המשימה הראשונה בחשיבותה בטבע היא מיזוג מוצלח של ספלון, חברה אינובטיבית במהותה. "כל זה צפוי להוסיף להשפעה החיובית על מניית החברה ולכן אנו משאירים את המלצת ה'קנייה' עם מחיר יעד של 40 דולר כאשר רמות המכפילים הנמוכות מהוות הזדמנות להגדיל חשיפה למניית החברה".

"עדיף מאוחר מאשר אף פעם"

האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס מציין כי "עדיף מאוחר מאשר אף פעם. חד וחלק, מדובר בחדשות טובות וראיה לכך ניתן לראות מה קרה למחיר המניה בשנים האחרונות בעת כהונתו של שלמה ינאי המנכ"ל היוצא".

"החברה זקוקה בדחיפות לשינוי באסטרטגיה, אני מקווה רק שהחילוף עכשיו לא הגיע באיחור שכן טבע עומדת בפני אתגרים גדולים ורבים".

אלפר מציין כי טבע צריכה לשקול מחדש את פעילותה הגיאוגרפית ולהכריע לגבי כניסה לשווקים במזרח הרחוק, ובמיוחד לשוק הסיני: "טבע תאלץ לשנות גישה בכל הקשור לפיתוחים של תרופות אתיות ולשקול האם לקנות חברה טובה יותר מספלון, או להשקיע יותר בפיתוח פנימי של המוצרים".

"בשביל לעשות שינויים דרסטיים באסטרגיה נדרשת טבע להשקיע תזרים מזומנים רב", גורס אלפר ומדגיש שוב כי "לא נשאר למנכ"ל החדש הרבה זמן לעשות זאת שכן הקופקסון עומד מול תחרות קשה שתחריף בשנתיים הקרובות".

אלפר מזהיר מפני צעדים מסוכנים בהם תנקוט החברה עקב האיומים החיצוניים והפניימים עמם תצטרך להתמודד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מהלך ראוי ונכון"

יונתן קרייזמן מכלל פיננסים אומר כי "מינוי מנהל ותיק מעולם הפארמה, למרות שאינו ישראלי, הוא מהלך ראוי ונכון. טבע ניצבת בפני אתגרים לא מבוטלים בשנים הקרובות כאשר לאחר רכישת ספלון - הצלחה בחזית האינובטיבית תהווה גורם מכריע בעתידה של טבע. במובן הזה, הניסיון הרב בפיתוח תרופות שמביא איתו ד"ר ג'רמי לווין מנוברטיס ובריסטול בהחלט עשוי לסייע לחברה".

עדכון ראשון: 11:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully