וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח דרש: אירית איזקסון התפטרה מאי.די.בי

סיון איזסקו

2.1.2012 / 13:49

עקב חשש לניגוד עניינים בין כהונתה של אירית איזקסון בוועדת האשראי של בנק הפועלים לכהונתה בדירקטוריון אי.די.בי דרש המפקח על הבנקים כי תתפטר מתפקידה

אירית איזקסון המכהנת כדירקטורית בבנק הפועלים וכחברה בוועדת האשראי של הבנק התפטרה היום מדירקטוריון אידיבי פיתוח בעקבות דרישה מפורשת של המפקח על הבנקים, כך נודע ל-TheMarker.

המפקח דרש מאיזקסון להתפטר לאור החשש החריף לניגודי עניינים בין כהונתה כחברה בוועדת האשראי של הבנק לבין כהונתה כדירקטורית בחברת אידיבי פיתוח, שהינה אחת מקבוצות הלווים הגדולות של בנק הפועלים.

החשש החמור לניגודי עניינים בהם מצויה איזקסון נחשף בתחקיר דה מרקר שפורסם ביום 30.6.11 במסגרתו נחשף כי 12 דירקטורים במערכת הבנקאית מועסקים במקביל בתפקידים שונים שבשליטת נוחי דנקנר, אחת מצרכניות האשראי המרכזיות של מערכת הבנקאות הישראלית. תשעה מתוכם חברים בוועדות האשראי בבנקים וכחלק מתפקידם מצביעים אילו גופים יקבלו אשראי בהיקף מהותי ואילו גופים יקבלו תשובה שלילית. שמונה מתוך 12 הדירקטורים הללו מונו לתפקיד בקבוצת אי.די.בי רק לאחר שמונו לתפקיד במערכת הבנקאית.

המפקח על הבנקים דרש מאיזקסון להתפטר כתשובה לבקשת בנק הפועלים להעריך את כהונתה של איזקסון כיו"ר ישראכרט במקביל לכהונתה כדירקטורית בבנק הפועלים. כמענה לבקשה התנה המפקח על הבנקים את הסכמתו בכך שאיזקסון תתפטר מדירקטוריון אידיבי פיתוח. איזקסון קיבלה את ההצעה והתפטרה הבוקר מדירקטוריון אידיבי פיתוח.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "בנק ישראל אישר את המשך כהונתה של אירית איזקסון כיו"ר ישראכרט למשך שנתיים נוספות, לצד כהונתה כחברה בדירקטוריון בנק הפועלים.
כמו כן, קבלה אירית את עמדת המפקח על הבנקים ובכוונתה לפרוש מכהונתה בדירקטוריון אי.די. בי. פיתוח, אחרי למעלה מ- 6 שנים בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully