וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד עלה ב-21 אגורות - מחיר הסיגריות ב-2 שקלים

עדי דברת-מזריץ

2.1.2012 / 16:23

כתוצאה מעדכון המדד היו אמורים מחירי הסיגריות לעלות ב-21 אגורות עם זאת חברות הסיגריות העלו את המחיר בשיעורים הגבוהים פי 8-2 מהמדד

חברות הסיגריות ניצלו את עדכון המדד בכדי להעלות את מחיר הסיגריות בשיעורים ניכרים - כך עולה מבדיקת TheMarker.

בתחילת השבוע עודכן המדד על מוצרים שונים, בהם סיגריות. כתוצאה מכך, מחיר הסיגריות היה אמור להתייקר ב-21 אגורות בלבד. עם זאת, מהבדיקה עולה כי חברות הסיגריות בחרו ליקר את מחיריהן בשיעורים הגבוהים פי 8-2 מההתייקרות האמיתית במדד.

עד כה, העלו את מחיריהן שתיים מחברות הסיגריות הגדולות - פיליפ מוריס ודובק. לדברי רשתות השיווק, חברת גלוברנדס (יבואנית ומפיצת כאמל, ווינסטון, מור, מאגנה, פאל מאל, קנט, ווג) מסרה להם כי תשלח אליהם מחירונים המעדכנים את העלייה במחיר הסיגריות בתוך יומיים.

ממחירוני החברות שהגיעו לידי TheMarker עולה כי השחקנית הגדולה בישראל, פיליפ מוריס ישראל, העלתה את המחירים של רוב המותגים הנמכרים ביותר שלה לקמעונאים ב-79 אגורות לחפיסה - כמעט פי 4 מעדכון המדד. בין היתר עלו ב-79 אגורות מחירי המותגים מרלבורו, L&M ונקסט. המחיר המומלץ לצרכן של מרלבורו, M&L ונקסט עלה בשקל.

את מחיר סיגריות פרלמנט לקמעונאים העלתה החברה ב-1.59 שקל לחפיסה - כמעט פי 8 מעדכון המדד. כך, מחיר המחירון הקודם לפקט סיגריות, הכולל 10 חפיסות, עמד על 183.61 שקל לפני מע"מ ועומד לפי המחירון החדש על 199.57 שקל לפני מע"מ (מחירים קמעונאיים ללא מע"מ כפי שנמסרו מרשתות השיווק). המחיר המומלץ לצרכן של פרלמנט עלה ב-2 שקלים - מ-23 ל-25 שקל.

מחיר סיגריות איב התייקר כמעט פי 6 מעדכון המדד - ב-1.19 שקל לחפיסה (מחיר פקט של 10 חבילות עלה מ-187.6 שקל לפני מע"מ ל-199.57 שקל) והמחיר המומלץ לצרכן התייקר בשקל וחצי.

גם חברת דובק בחרה להעלות את מחירי רב המותגים הנמכרים שלה - טיים, שרתון, אירופה וברודווי - ב-79 אגורות לחפיסה. מחיר חפיסת נובלס לקמעונאי עלה ב-63 אגורות, מחיר גולף ב-40 אגורות לחפיסה ומחיר גולף סופר סלים - ב-93 אגורות לחפיסה (מחירים לקמעונאים ללא מע"מ כפי שנמסרו ע"י רשתות השיווק. מדובר במחיר לחפיסה הנלקח ממחיר מחירון לפקט סיגריות).

את המחיר המומלץ לצרכן של טיים, שרתון, אירופה וברודווי העלתה דובק בשקל, את המחיר המומלץ של גוף בחצי שקל ונובלס - ב-80 אגורות. מחיר סיגריות צ'ויס שהושקו לפני חצי שנה בישראל לא התייקר.

"חברות הסיגריות מנצלות את הביקוש הקשיח לסיגריות והבעיה היא שמי שנפגע היא בעיקר אוכלוסיה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך שגם צורכת יותר סיגריות וגם עכשיו משלמת יותר", אומר בכיר באחת מרשתות השיווק. לדבריו, גם העובדה ששתי החברות העלו את מחירי רב המותגים בסכום של 79 אגורות תמוהה: "שתי החברות שלחו מחירונים ביום שישי ואת רוב המותגים העלו ב-79 אגורות בדיוק".

מפיליפ מוריס נמסר בתגובה: "משנת 2005 עליות המחיר שביצענו היו מבוססות בעיקר על עליות אגרסיביות במיסוי. עלויות היצור שלנו, מדד המחירים לצרכן ועוד גרמו לכך שהיינו צריכים להעלות כעת את המחירים. ראוי לזכור שסיגריות הוא מוצר שיש עליו מס 75%, לכן אם מחיר חפיסה עולה בשקל, 75 אגורות מתוכו מגיעות לקופת המדינה. אנו לא יודעים איך התחשיב של דובק נראה ובכמה הם העלו את מחיריהם. המחירים נגזרים מהמחיר המומלץ לצרכן שהינו מחיר עגול בדרך כלל ולכן ייתכן שרואים דמיון בעליות המחיר של החברות השונות".

מחברת דובק נמסר בתגובה: "משרד האוצר גובה כיום כ-80% מס ממחיר המוצר בתוצרת המקומית. כתוצאה מכך ובעקבות עליית מחירי הגלם בעולם ושינויי חדים במטבע חוץ, הועלו מחירי הסיגריות של החברה. כיצרנית הסיגריות היחידה בישראל, דובק ערה לאווירה הציבורית השוררת בנושאי צרכנות ודאגה למזער את עליית המחיר לטווח שבין 50 אגורות לשקל. לעומתה, חברות אחרות העלו חלק ממוצריהן ב-2 שקלים".

  • עוד באותו נושא:
  • סיגריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully