וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: נפחית את ייקור החשמל הנדרש מ-30% למספר חד ספרתי

צבי זרחיה, איתי טרילניק

3.1.2012 / 16:50

לפני כחודש הודיעה רשות החשמל כי נוכח משבר הגז הטבעי יידרש ייקור תעריף החשמל בכ-30% לאורך 2012. רשות החשמל: בשלב זה עדיין לא התקבלו החלטות בנושא

שר האוצר, יובל שטייניץ, שב והבהיר היום בפגישה שנערכה בלשכתו בנושא הייקור הנדרש של החשמל, כי הממשלה תעשה כל מאמץ על מנת להפחית את הייקור למספר חד ספרתי. ואולם, הדיונים בממשלה באשר להפחתת הייקור ותנאיו עדיין לא מוצו ולא התקבלה כל החלטה בעניין.

לפני כחודש הודיעה רשות החשמל כי נוכח משבר הגז הטבעי ידרש ייקור תעריף החשמל בכ-30% לאורך 2012 - ואולם ייקור זה עשוי להצטמק בעקבות הקלות במס על דלקים בהם משתמשת חברת החשמל, והקלות סביבתיות שונות.

מרשות החשמל נמסר כי "רשות החשמל, הקובעת את תעריף החשמל, אכן פועלת בחודשים האחרונים בכדי למתן את עליית התעריף הצפויה כתוצאה מההתפתחויות האחרונות במשק האנרגיה. איננו מתייחסים למספרים שפורסמו מכיוון שאנחנו נמצאים בעיצומה של גיבוש תוכנית יחד עם משרד האוצר, התשתיות והגנת הסביבה. תפיסת העולם של הרשות היא איזון בין האינטרסים הצרכניים מבחינת עלות, לבין שמירה על רציפות ואיכות הספקת האנרגיה. בשלב זה עדיין לא התקבלו החלטות בנושא וכשיהיו -נעדכן".

חברת החשמל הודיעה בתגובה כי "החברה פנתה אל האוצר לקבלת סיוע תזרימי בעקבות הפסקת אספקת הגז המצרי והידלדלות הגז הישראלי. מתקיימים דיונים אינטנסיביים בנושא. לחברה לא ידוע כרגע על החלטות סופיות בעניין. החברה תדווח כחוק אם וכאשר יתקבלו כאלה".

בקדימה מתחו ביקורת על העלאת תעריפי החשמל. ח"כ נחמן שי אמר כי "מדובר ב'מדיניות העז' - האוצר משטה בתושבי ישראל ומאיים בהתייקרות של 35% של מחירי החשמל ומסיים ב-9%, כך הוא מוציא את העז מהבית וחושב שהציבור הישראלי שוטה". שי הוסיף כי "ניהול כושל של כלכלת ישראל למרות מחאת הקיץ האחרון, מלמד כי הממשלה ממשיכה לחלוב את הפרה ומאמינה כי תמיד יהיה חלב, ובכן לא. המחאה החדשה בדרך".

יו"ר צוות התגובות של קדימה, ח"כ יואל חסון, אמר כי "האטימות וקור הרוח של הצמד נתניהו ושטייניץ בכל הנוגע להכנסת היד לעומק כיסו של הציבור והגדלת הנטל הכלכלי על גבו עולה על הקור ממנו יסבלו אזרחי ישראל שיתקשו לחמם את ביתם בחורף הנוכחי. החלטה זו מראה שוב את הזלזול של נתניהו ושותפיו באזרחי ישראל שיצאו בקיץ האחרון למחות כנגד יוקר המחייה, שנתניהו ושטייניץ הם הגורמים המרכזיים לו בזכות תפיסתם החזירית".

ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר כי "4 חדשים לאחר המחאה החברתית הממשלה לא למדה דבר, ולא עשתה כמעט דבר, וגם המעט שעשתה היה מעט מדי. דו"ח טרכטנברג נקבע. הממשלה הבהירה היום שוב שלא רק שיהיה פחות חינוך, פחות בריאות, ופחות שירותים חברתיים מעתה יהיה גם פחות חום ומי שייפגע מכך יהיו בראש ובראשונה הקשישים ומיעוטי היכולת. זוהי דוגמא לאופן ההתנהלות הרעה של נתניהו - שמוכיח דיבורים לחוד ומעשים לחוד".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר בתגובה כי "ממשלת נתניהו מדברת אך בפועל עולם כמנהגו נוהג. מאוגוסט האחרון החשמל התייקר ב-25%. נתניהו אמר כי הוא מגלה הבנה כלפי המחאה הציבורית אך באותה נשימה ממשלתו מעלה מסים הפוגעים בעיקר בשכבות החלשות ובמעמד הביניים. הממשלה פשוט מצפצפת על האזרחים, הציבור קורס והממשלה צוחקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully