וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א 25 עלתה ב-0.3%: "השוק בהנג אובר מהסילבסטר"

שלי אפלברג

3.1.2012 / 17:30

"השוק בהנג אובר מהסילבסטר ולכן ממשיך לעלות. אם המדינות באירופה לא יצליחו לגייס במחירים סבירים, נחזור למגמת הירידה"

המסחר באחד העם נסגר בעליות שערים על רקע הזינוקים בבורסות אירופה ולמרות הבהלה שעוררה גניבת פרטי האשראי של כ-14,000 לקוחות ישראלים על ידי האקרים סעודים. מדד הבנקים נסגר בעלייה של 1.6%, לאחר שעלה בצהריים ב-2.3%.

ת"א 25 נסגר בעלייה קלה של 0.3%, מדד ת"א 100 הוסיף לערכו כ-0.4%. מדד הנדל"ן נסגר עם עלייה של 1.4%. מדדי התל בונד נסחרו בעליות של עד 0.3%, כאשר התל בונד השיקלי רשם עלייה של 0.2%. מדד הנפט והגז נסחר בניגוד למגמה ונסגר בירידה של 0.5%. בסוף היום מחזור המסחר עמד על 1.2 מיליארד שקל.

יניב פגוט אסטרטג ראשי בקבוצת איילון טוען כי "השוק בהנג אובר מהסילבסטר. היומיים הראשונים החזירו את הירידות של סוף שנה, היום יחזור המסחר בארה"ב, וממחר הפעילים בכל העולם יחזרו לסחור ונוכל יותר טוב לדעת את הכיוון".

"בשבוע הבא אמורות להיות ההנפקות של ספרד ואיטליה, ואז יגיע כאב הראש הגדול של השווקים, שכן אם לא יהיו גיוסים במחירים סבירים, מגמת הירידות תחזור. הבעיה של פיזור החוב באירופה לא הולכת להיעלם מעצמה בלי התערבות של הבנק המרכזי. הצפי כעת הינו כי ארה"ב תחלץ את העולם ממשבר".

פגוט מציין כי לאחרונה הוא שומע על "הזדמנויות חדשות בשוק, ומניות שבעבר לא נלקחו בחשבון עקב המחירים הזולים נכנסות בחזרה לתודעה כאפשרות השקעה".

את הירידה במניית בזק מפרש פגוט כהחלפה שעושים הפעילים בשוק בין מניות בזק למניות פרטנר וסלקום שנחשבות פחות מסוכנות.

עידן אזולאי, מנכ"ל הקרנות באפסילון, מציין כי "ישנו הלך רוח טוב בבורסה בת"א בשנה החדשה. אג"ח הקונצרניות נסחרות בעליות ובמרווחים נאים אל מול איגרות החוב הממשלתיות מהוות הזדמנות קנייה. לדבריו, המשקיעים הגיעו לשלב בו הם מודעים למשבר החמור באירופה אך מחכים לפתרונות".

מניות במרכז

קבוצת דלק נסחרת על רקע הפחתת המלצת של מגדל שוקי הון למניית החברה ל"החזק". ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון: "הפחתות השווי של החברות הפעילות באירופה, הירידה בדיסקאונט הסחיר והעלייה בחוב הפיננסי מביאים אותנו להוריד את מחיר היעד ואת המלצתנו מקניה להחזק. אנו ממשיכים להמליץ קניה על שותפויות הגז".

המגזר הפיננסי נסחר על רקע הידיעה על פריצת מאגר מידע של כרטיסי אשראי ישראליים על ידי האקרים סעודיים, והוביל לגניבת עשרות אלפי מספרי אשראי של אזרחים ישראלים.

אפריקה עלתה ב3% . מניית בנק הפועלים סגרה את היום בעליה של -1.6%, לאומי הוסיפה כ-2%, בנק דיסקונט עולה ב-1% ובנק מזרחי-טפחות ירדה ב0.4%.

חברת כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה היום על תוצאות סופיות בניסוי קליני שלב I/II בתרופת ה-CF102 לסרטן הכבד, וכי מטרות הניסוי הושגו במלואן. במקביל, ניסוי נפרד באותה התרופה לטיפול בנגיף צהבת C, הנמצא כעת גם הוא בשלב I/II, עמד ביעדים העיקריים שהיו בטיחות התרופה וריכוזה בדם.

מניית בזק משילה כ-2% על רקע הפרסומים על כוונתו של שר התקשורת לסטות מתכולת ההמלצות ועדת חייק. "הפרסומים מהווים הפתעה רעה עבור בזק ,טוענת אנליסטית לידר שוקי הון סבינה פודבל. לדבריה, ההתפתחויות האחרונות עלולות לפגוע באטרקטיביות של המניה ובשלב זה הותירה את ההמלצה שלה לבזק על "תשואת יתר".

ליאת גלזר, אנליסטית אקסלנס, החלה לסקר את סקטור רשתות המזון ונתנה המלצת "קנייה" למניית רמי לוי עם מחיר יעד של 155 שקל למניה, לשופרסל נתנה המלצה "ניטרלית" עם מחיר יעד של 15 שקל למניה. לדבריה, לרשת רמי לוי אפשרות צמיחה מרובה יותר ביחס לשופרסל בהסתכלות קדימה, ולכן היא צופה כי יהנה יותר מהמגמה הצפויה בשנים הקרובות. בנוסף ציינה כי רמי לוי אינו ממונף לעומת צרכי הגיוס שעומדים לשופרסל מקבוצת אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר.

אלביט מערכות נסחרת על רקע הידיעה כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-50 מיליון דולר לאספקת מטוסים ללא טייס מסוג הרמס למשרד ממשלתי של מדינה ביבשת אמריקה.

מגדל חברה לביטוח, נסחרת על רקע הידיעה כי השלימה גיוס של כתבי התחייבות לגיוס חוב בהיקף של 500 מיליון שקל בריבית שנתית שנקבע במכירה על סך של 3.5%. תמורת הנפקת איגרות החוב תופקד במגדל ביטוח ותשמש כהון משני שישמש את המשך הפיתוח העסקי של קבוצת הביטוח והפיננסים.

מניית טבע ממשיכה לרכז עניין רקע הודעת הפרישה של המנכ"ל שלמה ינאי, שיעזוב את תפקידו במאי 2012, ככל הנראה, לטובת החיים הפוליטיים. ינאי ריכז את מאמציו בחמש שנותיו בחברה לשמור על קצב צמיחתה המהיר של החברה ולהקטין את התלות שלה ב¬קופקסון. מחליפו של ינאי יהיה ד"ר ג'רמי לוין, שבתפקידו האחרון שימש כמנהל בכיר ב-Bristol-Myers Squibb.

אורכית סיכמה עם בעלי איגרות חוב א' על הארכה עד ה-8 בינואר, בטרם תוגש בקשה לפירוק החברה. עד למועד זה, ינסו בחברה להגיע להסדר עם בעלי האג"ח.

טאו נסחרת על רקע הידיעה כי הוגשה תביעה נגזרת על ידי בעל מניות נגד הדירקטורים בחברה על סך 50 מיליון שקל.

השלד הבורסאי נקסט גו ייסחר על רקע הידיעה על גורמים המעוניינים לצקת לתוכו פעילות בתחום התקשורת.

מטריקס , חברת שירותי ה-IT הישראלית הנסחרת במדד ת"א 100, הודיעה כי היא רוכשת 60% מחברת EXZAC האמריקאית, תמורת כ-25 מיליון שקל (6.75 מיליון דולר). החברה הנרכשת מבעלי מניות של AG 2000 Holdings פועלת בתחום ניהול סיכונים עבור מוסדות פיננסים העוסקים בסחר, המספקת שירותי יישום בשלושה קווי פעילות מרכזיים: ניהול ומניעת הונאות, מניעת הלבנות הון ופתרונות לעמידה בדרישות הרגולציה בתחומים אלה.

הבורסה השהתה את המסחר במניות מולטימטריקס עקב בקשת הפירוק שהוגשה נגד החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully