וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון יפנה תדרים לסלולר דור 4

אמיתי זיו

4.1.2012 / 8:24

לפי ההסכם הצפוי להיחתם בין משרד האוצר ומשרד הביטחון התדרים יפונו תמורת תשלום של 300 מיליון שקל. טכנולוגיית דור 4 תאפשר קצב הורדה של 80-100 מגה-ביט בשנייה

פריצת דרך לקראת הגעת דור 4 סלולרי לישראל. ל-TheMarker נודע כי בימים הקרובים ייחתם הסכם בין משרד האוצר למשרד הביטחון, שבמסגרתו יפנה משרד הביטחון תדרים שברשותו המתאימים לדור 4, ובתמורה ישלם האוצר כ-300 מיליון שקל. עם פינוי התדרים, יוכל משרד התקשורת לצאת במכרז תדרים שבו יוכלו חברות הסלולר לרכוש תדרי דור 4 ולהשיק את הטכנולוגיה בישראל.

ישראל נמצאת בפיגור טכנולוגי מהותי בכל הקשור לתשתיות סלולר, והיא אחת המדינות האחרונות בעולם המערבי שעדיין לא פתחה בתהליך לקליטת דור 4 סלולרי - טכנולוגיה המכונה LTE ומאפשרת קצב הורדה של 80-100 מגה-ביט בשנייה, ולכן עשויה ליצור תחרות אפילו לאינטרנט הקווי.

שתי משוכות מרכזיות עומדות בפני הטמעת הטכנולוגיה בישראל. הראשונה היא מחסור בתדרים, שפתרונה מתחיל בימים אלה. משרד הביטחון יפנה תדרים בטווח של 2,500 מגה-הרץ בתהליך הדרגתי שייארך כשנתיים וחצי. עקב ההסכם, צה"ל יעביר את היישומים שלו מתדר זה לתדר אחר שברשותו. בידי משרד התקשורת מצויים תדרים נוספים בטווח של 1,800 מגה-הרץ, שמתאמים גם הם ל-LTE וגם הם יצאו למכרז.

המשוכה השנייה קשורה להתנגדות מצד משרדי המשפטים, הסביבה, הפנים והבריאות למעבר לדור 4 מטעמי תכנון ובנייה ובריאות הציבור. עד כה נמנע משרד התקשורת לפרסם מכרז תדרים ל-LTE, בטענה כי עניין התדרים לא נפתר. כעת, שר התקשורת, משה כחלון, יצטרך לחתום על מסמך מינוי לוועדת מכרז. בראש ועדת המכרז יעמוד מנכ"ל המשרד, עדן בר טל, והליך כתיבת המכרז ייקח כמה חודשים.

כפי הנראה, יוצאו למכרז חמש רצועות תדרים כך שכל חמש חברות הסלולר בשוק - פרטנר, סלקום, פלאפון, מירס וגולן טלקום - יוכלו לרכוש תדרים ולהשיק בהדרגה רשתות דור 4. החברות הביעו כמה פעמים רצון עז לרכוש תדרי דור 4, משום שרשתות LTE מתאימות יותר להתמודד עם צריכה של היקפי DATA גדולים.

סמנכ"ל הטכנולוגיות של פרטנר, אבי ברגר, שהשתתף באחרונה בכנס שעסק בדור 4 בסלולר, אמר כי כבר כיום 83% מהתעבורה ברשת פרטנר היא של נתונים, ולא של שיחות, והעומס רק גובר. לדבריו, הפתרון היחידי לעומס הוא שחרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully