וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 עובדי קבלן בהאגיס פריגו יעברו להעסקה ישירה

חיים ביאור

4.1.2012 / 12:55

על רקע איומי ההסתדרות להשבית את המשק במחאה על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן מסתמן הישג ראשון בנושא. הנהלת האגיס פריגו בירוחם הודיעה כי 50 עובדי קבלן יועברו להעסקה ישירה

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, תדון ביום ראשון הקרוב בדרישת יו"ר ההסתדרות עופר עיני להתיר לו לקיים שביתה ברוב חלקי המשק, בשל המבוי הסתום בדיונים בינו לבין משרד האוצר על צמצום התופעה של עובדי קבלן במשק.

ארד תשמע את נימוקיהם של נציגי משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים כנגד השיבושים החמורים, כדבריהם, שמתכננת ההסתדרות כל עוד לא מוצה המשא ומתן. בתום הדיון היא צפויה להחליט אם לקבל את בקשתו של עיני לקיים את השביתה.

בינתיים, נחלה ההסתדרות הישג בזירת עובדי הקבלן. אתמול נחתם הסכם עקרונות בינה לבין הנהלת חברת האגיס פריגו ליצור תרופות, לפיו 50 עובדים המועסקים במפעל של החברה בירוחם במעמד של עובדי קבלן, יהפכו לעובדים קבועים ויועסקו ישירות. מדובר בעובדים ותיקים, או כאלה המועסקים בתפקידים זהים כמו העובדים הקבועים במפעל.

לדברי ראש האיגוד המקצועי של ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, קלריס ויניג, במסמך שנחתם בינה לבין סמנכ"ל ארצי למשאבי אנוש בהאגיס- פריגו, יוסי גל, נקבע שהנהלת החברה לא תעסיק בעתיד עובדי חברות קבלניות לכוח אדם, וכל קליטה של עובדים חדשים תיעשה במסגרת העסקה ישירה.

ההסכמה בעניין העברת עובדי הקבלן למעמד של עובדים קבועים הושגה במסגרת מו"מ בנושא אחר שהתקיים בין ההסתדרות להנהלת המפעל - על הנהגת משמרות עבודה במפעל. ויניג הבהירה כי לא תחתום על הסכם למעבר עובדים למשמרות אם תימשך תופעת ההעסקה של עובדי קבלן במפעל. הנהלת האגיס - פריגו נעתרה לדרישה והיא תקלוט את עובדי הקבלן עד תחילת פברואר הקרוב.

במפעל האגיס – פריגו בירוחם מועסקים כ-300 עובדים ומהלך השנה הקרובה צפוי מספרם לגדול ב-100 עובדים, כך שלהסכמה על העסקה ישירה שתחליף את העבודה הקבלנית יש משמעות מיוחדת.

לדברי ויניג, "עובדי הקבלן שלגביהם סוכם כי יעברו להעסקה ישירה וקבועה, עובדים שכר אל שכם עם הקבועים ולא היתה הצדקה שבמפעל יועסקו שני מעמדות של עובדים". עוד אמרה, שבמסמך ישנם גם הטבות לעובדים הקבועים כמו תשלום עבור עבודת שעות נוספות מעבר למקובל בחוק, הטבות לנשים לאחר חופשת לידה והעלאת גובה הפרמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully