וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זן חדש לשפעת החזירים - מניית ביונדווקס נוסקת

יורם גביזון

4.1.2012 / 15:41

מניית חברת התרופות המפתחת חיסון נגד הרוב המוחלט של זני השפעת ובכלל זה שפעת החזירים עולה ב-17.4% על רקע גילוי זן חדש של השפעת. בחודשים האחרונים נרשמו 12 מקרי מוות

מנית חברת ביונדווקס נוסקת ב-17.4% במחזור של 1.1 מיליון שקל, שגדול פי 13 מהמחזור היומי הממוצע במניה, על רקע התפרצות זן חדש של שפעת חזירים. ביונדווקס מפתחת חיסון אוניברסלי - Multimeric-001 - וחדשני נגד הרוב המוחלט של זני השפעת ובכלל זה שפעת עונתית, שפעת העופות ושפעת חזירים. הפיתוח נעשה על בסיס מחקריה של פרופ' רות ארנון, אחת מ-3 החוקרים שפיתחו את התרופה המקורית של טבע , קופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה.

לאחרונה התגלה זן חדש של וירוס שפעת החזירים (H3N2 ) שעמיד לתרופה Tamiflu שהיא הטיפול המוביל לזן הקודם של שפעת החזירים (H1N1) שהתפרץ באפריל 2009 וגרם למותם של 38 אלף חולים.

הזן החדש של המחלה אותר בעיר האוסטרלית ניוקסל והמרכז לפיקוח ולמניעת מחלות בארה"ב (CDC) איתר בחודשים האחרונים 12 מקרי מוות כתוצאה מהווירוס החדש ב-5 מדינות - אינדיאנה, איווה, מיין, מערב וירג'יניה ופנסילבניה.

בתקופה האחרונה, החברה נמצאת במהלך שלב IIb של הניסוי הקליני לקראת הגשת בקשה לקבלת אישור שיווק בארה"ב. הניסוי מתמקד באוכלוסיה מבוגרת, הנחשבת לאוכלוסיית הסיכון במחלת השפעת, ואשר שיעור יעילות החיסון המסחרי הקיים בקרבה אינו גבוה, על פי החברה. הניסוי כולל כ-110 משתתפים בגילאים 65 ומעלה וצפוי להסתיים ברבעון הראשון 2012.

לאחר שסיימה החברה בבדיקת החיסון ובכך עמדה בדרישות בטיחות, ציינו בחברה כי חיסון ה-Multimeric-001 אינו רק בטוח כחיסון עצמאי, אלא הוכיח גם יכולות לשפר את ביצועי חיסוני השפעת המסורתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully