וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת אי.די.בי - כמצ'יינה - מהבולטות ב-2011

מיכאל רוכוורגר

4.1.2012 / 15:56

ברשימת 18 העסקאות הבולטות של השנה שערך המגזין "ניו יורק טיימס" מופיעה חברת אי.די.בי פעמיים - עסקת מכתשים-כמצ'יינה ורכישת פאנדטק. גם טבע ברשימה

המגזין "ניו יורק טיימס" כלל שתי עסקות שביצעה אי.די.בי ברשימת 18 העסקות הבולטות של 2011. מדובר במכירת השליטה בחברת האגרוכימיה מכתשים אגן לידי כמצ'יינה הסינית וכן בעסקת הרכישה של פאנדטק עם קרן GTCR האמריקנית.

לצד אי.די.בי מופיעה ברשימה גם ענקית הגנריקה הישראלית טבע שביצעה ב-2011 עסקת ענק שבמסגרתה רכשה את חברת ספלון האמריקאית תמורת כ-6.8 מיליארד דולר.

על עסקת כמצ'יינה מכתשים אגן, שבוצעה לפי שווי של כ-2.4 מיליארד דולר לחברה הישראלית, נכתב כי מדובר באחת העסקות הגדולות שבוצעו אי פעם על ידי חברה סינית מחוץ לסין, כחלק מהתהליך שבו מחפשת סין נכסים איכותיים בחו"ל.

על רכישתה של פאנדטק על ידי קרן GTCR האמריקנית לפי שווי חברה של כ-318 מיליון דולר. נכתב כי על אף הסיטואציה המורכבת שקדמה לעסקה בה חוזרה פאדנטק על ידי קרן GTCR בזמן שייתה קשורה בעסקת מיזוג עם חברת F1 האמריקנית. לבסוף, הסתיים המהלך באופן חיובי לכל המעורבים (פאדנטק נרכשה על ידי GTCR ו-F1 עצמה נרכשה על ידי חברת ACI שחיזרה אחריה במקביל).

עם זאת, חלק מהעסקות שביצעה אי.די.בי בחו"ל השנה, כמו רכישת הקרקע בפרויקט פלאזה לאס וגאס וסיבוב השקעה שני בבנק השווייצי קרדיט סוויס , הסבו לקבוצה הפסדים של כמה מיליארדי שקלים.

הרשימה המלאה כוללת בין היתר את עסקת הרכישה של חברת הכימיקלים לובריזול על ידי ברקשייר התוואי של וורן באפט, הנפקת חברת הקופונים גרופון בוול סטריט ורכישת חברת סקייפ על ידי מיקרוסופט .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully