וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם ביציבות שערים

ואדים סבידרסקי

4.1.2012 / 17:04

אחרי מספר ימים של עליות שערים נסגר המסחר בבורסה התל אביבית ביציבות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.1% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף 0.2% לערכו

המסחר בבורסת תל אביב נחתם היום ביציבות לאחר עליות השערים בימים האחרונים. מדד ת"א 25 עלה ב-0.1% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.2%. ת"א בנקים נותר ללא שינוי ואילו נדל"ן 15 איבד 1%. מחזורי המסחר נותרים נמוכים מן הרגיל והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל.

בית השקעות פסגות פירסם את תחזיתו הפיננסית והכלכלית לשנת 2012. "סימן השאלה הגדול והמהבהב הוא כמובן התפתחות המשבר האירופי. בתרחיש המרכזי אנו מעריכים כי מקבלי ההחלטות האירופיים יעשו הכול לפני שיתנו לאיטליה, ספרד או בנק גדול לפשוט רגל. עם זאת, הצעדים שייאלצו המנהיגים לנקוט כדי למנוע תרחיש שכזה יהיו יקרים הן מבחינת הצמיחה העתידית של מדינות האזור והן מבחינת העלות הפוליטית למנהיגים".

בהתייחס למצבה של הכלכלה הגדולה בעולם ב-2012, הסבירו בפסגות כי "בדומה ל-2011, גם השנה המשק האמריקאי ימשיך בתהליך ההתאוששות האיטי. הפערים בין הדמוקרטים לרפובליקאים יקשו על הפעלת תוכנית תמרוץ פיסקלית חדשה לפני הבחירות בנובמבר. לעומת זאת, הפד ימשיך במדיניות המוניטרית האולטרה-מרחיבה ויבצע תוכנית הדפסת דולרים ורכישות נכסים נוספת".

לגבי המשק המקומי, אמרו בפסגות כי "קצב הצמיחה בישראל ב-2012 יהיה נמוך משמעותית מהקצב ב-2010-2011. כתוצאה מההאטה, שיעור האבטלה יעלה. שוק האג"ח הממשלתי ייתן את התשואה השוטפת הגלומה בו, כנ"ל לגבי האג"ח הקונצרניות. התנודתיות בשווקים (מניות, אג"ח מדינה ומט"ח) צפויה להיות גבוהה מהרגיל. האינפלציה צפויה להתכנס למרכז יעד המחירים של בנק ישראל אך סעיף הדיור ימשיך לעלות, אם כי בקצב העלייה איטי מאשר בשנתיים האחרונות".

בזירת המקרו האמריקאית צפוי להתפרסם נתון המעיד על הזמנות ממפעלים האמריקאים בחודש נובמבר. קונסנזוס הכלכלנים צופה כי אלו עלו ב-2% בהשוואה לנתון של חודש אוקטובר. זאת לאחר ירידה חודשית בהזמנות של 0.4% שנרשמה בחודש לפני כן.

הבנק הפדרלי יתחיל לפרסם לראשונה תחזיות משלו לרמת הריבית בארה"ב בישיבת הריבית הבאה שתיערך ב-24 וב-25 בינואר. כך עולה מפרוטוקול ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), שנערכה ב-13 בדצמבר, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

בזירת המקרו המקומית, הקבלנים מתעקשים כי אין ירידה במחירי הדירות החדשות, אך נתונים שפירסם אמש משרד האוצר מראים אחרת. המחיר החציוני של דירות חדשות שנמכרו בנובמבר האחרון עמד על 898 אלף שקל - ירידה של 12.7% ביחס למחיר החציוני שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. בהשוואה לאוקטובר, מדובר בירידה של 1.8%. אזור ירושלים ששמר על יציבות מחירים בחודש אוקטובר, הוביל את הירידה במחירים בחודש נובמבר, עם ירידה של 2.7%.

מניות במרכז

טבע העלתה את מחירה של התרופה המקורית קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה ב-14.9%. העלאת המחירים, שחלה רק על המכירות בארה"ב, תיכנס לתוקף ב-1 במארס. מכירות הקופקסון בארה"ב הסתכמו ב-752 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011, כלומר גידול של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2010.

מניית ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, נוסקת ב-16.7% במחזור של 1.1 מיליון שקל, שגדול פי 13 מהמחזור היומי הממוצע במניה, על רקע התפרצות זן חדש של שפעת חזירים. ביונדווקס מפתחת חיסון אוניברסלי וחדשני נגד הרוב המוחלט של זני השפעת ובכלל זה שפעת עונתית, שפעת העופות ושפעת חזירים.

אילן בן דב, בעל השליטה בפרטנר , מחפש שותף לגרעין השליטה בחברה. ל-TheMarker נודע כי בן דב מעוניין למכור כמחצית מאחזקותיו בפרטנר (22%) למשקיע חיצוני. בן דב, המחזיק ב-45% ממניות פרטנר באמצעות סקיילקס וסאני , הנמצאות בשליטתו, סבור כי הכנסת שותף תחזק את החברה.

ספקית פתרונות הטכנולוגיה רדויז'ן הודיעה אמש כי בהתבסס על תוצאות מוקדמות לרבעון ההכנסות יהיו בטווח שבין 21.5 מיליון דולר ל-22 מיליון דולר עבור הרבעון הרביעי של 2011, גבוה מתחזיתה הקודמת להכנסות של 18 מיליון דולר. רדויז'ן תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 ביום רביעי, 8 בפברואר 2012.

כמו בבורסת תל אביב, גם המשקיעים בוול סטריט העניקו קבלת פנים חמה לד"ר ג'רמי לוין, מי שיחליף בחודש מאי את שלמה ינאי בתפקיד מנכ"ל טבע . בה בעת, ממצאי המחקר של טבע בטיפול בקופקסון בחולי טרשת נפוצה פורסמו והצביעו על כך שהקופקסון מעודד בנייה ושקום של סיבי העצב, כפי שבא לידי ביטוי בשימוש בטכנולוגיה המתקדמת של דימות תהודה מגנטית.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully