וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: נמנע ממבקשי התספורות אפשרות לגייס שוב כסף מהציבור

4.1.2012 / 18:28

יו"ר ועדת הכספים בראיון ל"בנקאות", מגזין איגוד הבנקים: "ההחלטה למנוע החזקה במוסדות פיננסים וריאליים במקביל היא נכונה אבל לא מספיק חזקה; יש לאסור בעלות על כלי תקשורת"

"המחאה החברתית יצרה מצב בו הכל נמצא תחת ביקורת. לא כל דבר צריך לעבור שינוי - אבל הכל נבחן", כך אומר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בראיון ל"בנקאות", מגזין איגוד הבנקים.

"אני מאוד מברך על המחאה החברתית, שיצרה מצב שבו אין ענף שיכול להתחמק מבדיקה. אני לא אומר שחייבים לבצע שינויים דרסטיים בבנקים, אבל עצם הבדיקה של הענף היא דבר חיובי", אמר. "קיימת תחושה בציבור - גם בגלל המשכורות הגבוהות, גם בגלל פערי המעמדות וגם בגלל העמלות שאינן נמוכות - שייתכן שנצטרך לעשות שינוי".

לדברי גפני, כאשר בנק ישראל טיפל בנושא העמלות באמצעות הרפורמה בעבר, הדבר לא עבר בשקט כיוון שלא כולם היו שבעי רצון מתוצאות הרפורמה אז. עם זאת, הבהיר כי הבנקים כיום לא נמצאים במרכז גל הביקורת הציבורית.

גפני הבהיר כי שימנע תספורות בשוק האג"ח. "זה מצב אנומלי", אמר. "אנשים עשירים, המכונים טייקונים, לוקחים כסף מהציבור ולאחר מכן עושים תספורת ולוקחים חלק מהכסף שהם חייבים לציבור, בלי לשאול אותו, במקום להביא כסף מהבית. זה דבר בלתי מתקבל על הדעת בעליל, ולכן גם חתמתי על הצעת חוק שאומרת שאדם שעושה זאת זה לא יוכל יותר לנהל עסקים מהסוג הזה ולגייס כסף מהציבור. לא ייתכן שלא תהיה רגולציה".

בהתייחסו לסוגיית הריכוזיות אמר יו"ר ועדת הכספים: "החלטת הביניים, שלפיה אי אפשר להחזיק גם מוסדות פיננסים וגם ריאליים, היא נכונה אבל לא מספיק חזקה. יש לאסור במקביל גם בעלות על כלי תקשורת. יכול להיות מצב שקבוצה מאוד מצומצמת תחזיק גם את המוסדות הפיננסים, גם את המפעלים הריאליים וגם את כלי התקשורת - ואז גם תוכל להעלות מחירים באופן דרסטי וגם אי אפשר יהיה לבקר אותה, כי כלי התקשורת יהיו בשליטת אותם בעלים".

"התופעה הזו, בה חלקים מרכזיים מהמשק נמצאים תחת קבוצה מצומצמת של בעלים, כשאחד מגן על השני, חייבת להיפסק", הוסיף. "ההחלטה של ועדת הריכוזיות היא החלטה נכונה. לאחר שיבוצעו שינויים והתאמות שיעוברו לממשלה ולכנסת, נוכל להתקדם בחקיקה. נושא הריכוזיות הוא אחד הגורמים לעליית המחירים ועלול לגרום לפגיעה במשטר הדמוקרטי".

  • עוד באותו נושא:
  • משה גפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully