וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח קיבלה הצעה למכירת כלל פיננסים למשקיע מחו"ל

ערן אזרן

4.1.2012 / 19:07

כרגע לא ידוע מהו הסכום המדויק של ההצעה, אך לפי הערכות בשוק מדובר בסכום שבין 300-500 מיליון שקל. בכלל ביטוח סירבו להתייחס

לאחר כישלון המו"מ למכירת כלל ביטוח לקרן פרמיירה, ייתכן כי המימוש הבא של קבוצת אידיבי שבשליטת נוחי דנקנר עשוי להיות דווקא בית ההשקעות כלל פיננסים. ל-TheMarker נודע כי כלל ביטוח - החברה האם של כלל פיננסים - קיבלה הצעה מגורם פרטי בחו"ל למכירת בית ההשקעות. כרגע לא ידוע מהו הסכום המדויק של ההצעה, אך לפי הערכות בשוק מדובר בסכום שבין 300-500 מיליון שקל.

כלל פיננסים, בראשות המנכ"ל יורם נווה, הוא אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ. בבית ההשקעות מנוהלים נכסים בהיקף של יותר מ-60 מיליארד שקל בארץ ובחו"ל (בחו"ל - באמצעות חברת טיטניום). בית ההשקעות מנהל תיקי השקעות וקרנות נאמנות ומעניק שירותי מחקר וברוקראז', חיתום ומסחר במט"ח.

בשלב זה לא מתקיים כל מו"מ בין קבוצת אי.די.בי או כלל ביטוח לבין המציעה. גורם המאורע בפרטים הסביר כי מדובר כעת ב"גישושים בלבד", ואין כל ודאות כי ההצעה אכן תתורגם למו"מ.

כלל פיננסים מהווה משקולת לא קטנה על צווארה של כלל ביטוח. ההחזקה בכלל פיננסים תרמה להפסד כולל של 235 מיליון שקל שנאלצה כלל ביטוח לרשום ברבעון השלישי. עד לסוף הרבעון השלישי של 2011 רשם בית ההשקעות הפסד של 86 מיליון שקל. עיקרו של ההפסד נבע מהפחתת מוניטין בהיקף של 60 מיליון שקל לקרנות הנאמנות שרכשה החברה ב-2006 מבנק דיסקונט. בשנת 2010 רשמה כלל פיננסים רווח של 13 מיליון שקל, אך זאת לאחר הפסדים של 140 ו-300 מיליון שקל ב-2009 וב-2008 בהתאמה.

אם אכן מימוש בית ההשקעות ייצא אל הפועל, הרי שהדבר עשוי לסייע לקבוצת אי.די.בי לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. הפסדי ענק של מאות מיליוני שקלים בגין ההשקעה במניות הבנק השווייצי קרדיט סוויס, מחיקה בגין פרויקט הפלאזה בלאס וגאס וקיטון בתזרים של סלקום ושופרסל - הביאו את הקבוצה לסיים את הרבעון השלישי בהפסד של 1.76 מיליון שקל. תשואות האג"ח של החברה, שלה גירעון של 1.1 מיליארד שקל בהון העצמי, עלו עד לכ-20% וכעת הן נסחרות ברמה של 16%.

בעקבות הקשיים אי.די.בי קיימה באחרונה סדרה של מגעים למכירת כמה מאחזקותיה העיקריות. לאחר שהמגעים למכירת קמעונאית המזון שופרסל לידי קבוצת נואי-ברונפמן-פישר לא צלחו, בדומה למגעים שלא הבשילו למכירת השליטה בכלל ביטוח לידי קרן פרמירה, הודיע דנקנר לפני כשבועיים כי הוא מנהל משא ומתן עם משפחת לבנת, שותפתו לגרעין השליטה באי.די.בי אחזקות, למכירת האחזקות בחברת כלל תעשיות. כלל תעשיות היא זרוע התעשייה בקבוצת אי.די.בי.

בכלל ביטוח סרבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully