וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הטיעון בפרשת הולילנד נפל - יוגשו כתבי אישום

שני מזרחי

4.1.2012 / 23:22

לפי מתווה ההסדר שנדחה, חברת הולילנד פארק הסכימה להחזיר את המצב התכנוני בפרויקט לקדמותו בתמורה לאי הגשת כתב אישום נגדה; כתבי אישום יוגשו בין השאר לאולמרט, לופוליאנסקי וזקן

הפרקליטות תגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד עשרות מעורבים בפרשת הולילנד בחשד לעבירות רבות ומתמשכות של קבלת ומתן שוחד. עם הנאשמים יימנו ראש הממשלה לשעבר וראש עיריית ירושלים לשעבר אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, ראש לשכת אולמרט לשעבר שולה זקן ואנשי ציבור ועסקים נוספים.

מועד הגשת כתב האישום לא הועבר לנאשמים, בשל רצונה של הפרקליטות לחלט ולתפוס נכסים וחשבונות בנק. כתב האישום יוגש גם נגד חברת הולילנד, לאחר שבימים האחרונים נכשל המשא ומתן להסדר טיעון, והדירקטורים בחברה סירבו לחתום על הסדר.

לפיכך בסיכום הכללי של הודעת הפרקליטות, נכון לשלב זה הודע להלל צ'רני, אביגדור קלנר, אמנון ספרן, ארנון ברודנר, שמעון גלאון, תמיר דגן ודני דנקנר כי יועמדו לדין, בעבירות של מתן שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות מס. עוד הודע לאהוד אולמרט, שולה זקן, אורי לופוליאנסקי, אליעזר שמחיוף, יהושע פולק, חיים מילר, אברהם פיינר, אורי שטרית ויעקב אפרתי כי יועמדו לדין, בעבירות של לקיחת שוחד. למאיר רבין הודע על החלטת הפרקליטות להעמידו לדין בעבירות של תווך בשוחד והלבנת הון. ולצבי פרקש הודע כי יועמד לדין, בעבירות של תווך בשוחד. לתת כאן את כל רשימת הנאשמים.

במארס האחרון הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), על דעת פרקליט המדינה, משה לדור, והמשנה לו לעניינים פליליים, שוקי למברגר, ל-18 חשודים בפרשת הולילנד ובפרשות אחרות כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של מתן ולקיחת שוחד ובעבירות נוספות. בין החשודים אולמרט, לופוליאנסקי וראש לשכת אולמרט לשעבר שולה זקן. כמו כן הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה להעמיד לדין את דני דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, בפרשה נוספת, פרשת תעשיות מלח, בעבירות של מתן ולקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות של תיווך בשוחד.

על פי הודעת הפרקליטות, התגבשה תשתית ראייתית שלפיה הלל צ'רני, מבעלי הקרקע במתחם הולילנד, קידם לכאורה את אישורן של תוכניות הבנייה ואת ההקמה של פרויקט המגורים הגדול הולילנד בירושלים באמצעות מתן שוחד למספר רב של נבחרי ציבור ועובדי ציבור כדי שינצלו סמכויותיהם כדי לקדם את האינטרסים של יזמי הפרויקט. השוחד ניתן ב-1994 2007 בהיקף של מיליוני שקלים.

בהמשך, לפי החשדות, אביגדור קלנר, אחד מיזמי הולילנד, וחשודים נוספים, שרכשו חלק מן הקרקע במתחם, קידמו אף הם את תוכניות הבנייה וההקמה של פרויקט הולילנד באמצעות מתן שוחד לנבחרי ציבור ועובדי ציבור. השוחד, בהיקף של מיליוני שקלים ניתן לכאורה ב-2002-2007.

לפי התשתית הראייתית שהתגבשה, שורה ארוכה של נבחרי ועובדי ציבור בעיריית ירושלים לקחו לכאורה שוחד שנועד לגרום להם לקדם את פרויקט הולילנד ואת האינטרסים הכלכליים של יזמיו. החשודים שנודע להם כי נשקלת העמדתם לדין בהקשר זה הם ראשי העיר לשעבר אולמרט ולופוליאנסקי, זקן, סגני ראש העיר לשעבר אליעזר שמחיוף, יהושע פולק וחיים מילר, מהנדס העיר לשעבר אורי שטרית וחבר מועצת העיר לשעבר אברהם פיינר.

כמו כן הודיעה הפרקליטות למאיר רבין, שעסק בתיווך השוחד בפרשה, כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין, בעבירות של תיווך בשוחד על חלקו בקבלת והעברת חלק מכספי השוחד לעובדי הציבור מטעם יזמי הולילנד.

הסדר הטיעון שנפל

בשבועות האחרונים ניהלה חברת הולילנד משא ומתן עם הפרקליטות על הסדר טיעון שבסופו החברה לא תואשם בפרשה. על פי המתווה של ההסדר, שעליו הסכימו בפרקליטות, הוחלט כי הזכויות הנוספות שניתנו בפרויקט והומרו ממלונאות לדיור ובנוסף תוספת של 54 יחידות דיור - יבוטלו.

בנוסף הוסכם כי המצב התכנוני של הפרויקט יושב למצב שאמור היה להיות ב-1999 וכולל נכון להיום, 209 יחידות דיור בהיקף של 23 אלף מ"ר שלא נוצל. כמו כן הוסכם בין הצדדים כי מגרש אחד יימסר לרשות הציבור. בתמורה, חברת הולילנד פארק לא תיכלל בכתב האישום בפרשה והצדדים ימשיכו להידיין בפני מגשר מוסכם על הצדדים לבחינת ההיבטים של ההליך התכנוני וגיבוש פתרון כולל בכלל ההיבטים המשפטיים הקשורים לחברה ולתיק.

ההסדר, שכבר היה מוכן לחתימה, בוטל ברגע האחרון מאחר שהדירקטורים בהולילנד פארק, שהוקמה לצורך בניית הפרויקט, לא היו מוכנים לחתום עליו. הולילנד פארק מוחזקת בידי חברת פולאר השקעות (באמצעות החברות הבנות פולאר נדל"ן וקלדש בניה) ובאמצעות חברת קרדן נדל"ן, שמחזיקות ב-90% מהמניות, ו-10% שמוחזקים באמצעות בנק לאומי.

בעקבות ההסדר התפטרו הדירקטורים מטעם חברת קרדן, והוחלט כי החברה לא תחתום על ההסדר. לפיכך, הולילנד פארק תואשם בעבירות של מתן שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. כמו כן יוגשו כתבי אישום נגד הדירקטורים לשעבר בחברה ונגד יתר המעורבים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully