וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הרכב והקמעונות הובילו העליות בוול סטריט

נמרוד הלפרן

5.1.2012 / 0:01

התשואה על האג"ח בארה"ב עלתה ל-2%; הנפט מעל 103 דולר - שיא של 8 חודשים; יאהו איבדה 3% עקב מינוי מנכ"ל חדש; גרופון מתחת למחיר ההנפקה. קודאק צללה ב-30%

בורסות וול סטריט המשיכו בתנופה החיובית של פתיחת שנת 2012, ונסגרו בעליות קלות בהובלת מגזרי הרכב והקמעונאות. בתחילת יום המסחר רשמו המדדים ירידות על רקע נתוני הזמנות מבתי חרושת מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב וחששות מפני החרפה במשבר באירופה.

מדד דאו ג`ונס, אשר נסגר אתמול בשיא של יותר מחמישה חודשים, עלה ב-0.2%; מדד S&P 500, אשר ננעל אתמול ברמתו הגבוהה ביותר מאז שלהי חודש אוקטובר, נסגר כמעט ללא שינוי; מדד נאסד”ק נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני נאסד"ק נסגר אף הוא כמעט ללא שינוי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 2%.

ההזדמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו בנובמבר בשיעור החד ביותר זה ארבעה חודשים, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב. הזמנות מבתי החרושת בארה"ב גדלו בנובמבר ב-1.8% לאחר ירידה של 0.2% בחודש הקודם, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. ביקוש מוגבר למטוסים, כלי רכב ומתכות הצליח לפצות על ירידה בהזמנות למחשבים ומוצרי אלקטרוניקה. תחזית הכלכלנים היתה לגידול חד יותר של 2% לאחר ירידה של 0.4% בהזדמנות שעליה דווח במקור באוקטובר.

הזמנות למוצרים בני קיימא גדלו בנובמבר ב-3.7% לפי נתונים סופיים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. נתונים ראשוניים שפורסמו ב-23 בדצמבר הצביעו על גידול של 3.8%.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו אתמול הראו כי הפעילות במגזר הייצור בארה"ב צמחה בשיעור החד ביותר זה שישה חודשים. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה בחודש שעבר לרמה של 53.9 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז יוני - לעומת 52.7 נקודות בנובמבר, מסר אתמול מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 53 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות משקף צמיחה בפעילות הייצור ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות הפעילות.

דו"ח התעסוקה, הנתון המקרו כלכלי הבולט של השבוע בארה"ב, יפורסם ביום שישי וצפוי להצביע על תוספת של 150 אלף משרות לשוק העבודה האמריקאי בדצמבר, ועל עלייה בשיעור האבטלה לרמה של 8.7% לעומת 8.6% בנובמבר.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, ביצעה היום ממשלת גרמניה הנפקת אג"ח ראשונה לשנת 2012 בהיקף נמוך מההערכות. משרד האוצר הגרמני מכר אג"ח ל-10 שנים בהיקף של 4.1 מיליארד יורו (5.3 מיליארד דולר), לעומת צפי של 5 מיליארד יורו. עם זאת, לראשונה זה שלוש הנפקות, הביקוש הגיע למקסימום. התשואה עמדה על 1.93%, לעומת 1.98% בהנפקה הקודמת.

בהנפקה נוספת היום, במסגרתה מכרה ממשלת פורטוגל אג"ח בהיקף של מיליארד יורו, ירדו עלויות המימון. בהמשך החודש צפויות הנפקות של שלוש מדינות נוספות השקועות במשבר החובות האירופי - איטליה, יוון וספרד.

ממשלת ספרד שוקלת להגיש בקשה לסיוע מקרן החילוץ האירופית (EFSF) ומקרן המטבע הבינ"ל (IMF), דיווח היום העיתון הספרדי "אקס פנסיון", מפי מקורות המקורבים לממשל. לפי העיתון, ההלוואה נועדה לסייע לממשל לבצע ארגון מחדש של המגזר הפיננסי של ספרד.

אוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה, הודיע על מכירת מניות חדשות בהיקף של 7.5 מיליארד יורו (9.8 מיליארד דולר) על מנת לשפר את מצב ההון של הבנק. הבנק מסר כי המניות יימכרו במחיר הנמוך ב-43% ממחיר הסגירה ביום שלישי. מניית אוניקרדיט נפלה היום ב-14.5% בבורסת מילאנו לרמתה הנמוכה ביותר מאז מארס 2009.

"גוש היורו נמצא בעיצומו של תהליך התאמה מחדש ארוך טווח", כתב האסטרטג ניל מלור מבנק אוף ניו יורק מלון, בדו"ח למשקיעים. "משבר החוב באירופה מעולם לא נרגע באמת", אמר ג'ון פלאסרד מחברת לואיס קפיטל מרקטס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "למרות ששנת 2011 הסתיימה בצורה טובה למדי, 2012 עדיין נתונה בסיכון. מדינות יאלצו לגייס 800 מיליארד יורו בשווקים הפיננסים השנה, כך שצפויה לנו תנודתיות רבה בשווקים, לפחות במחצית הראשונה של השנה", הוסיף פלאסרד.

שוק הסחורות

מחיר הנפט הגולמי נסגר בניו יורק ברמתו הגבוהה ביותר זה שמונה חודשים, לאחר שממשלות האיחוד האירופי התקרבו צעד נוסף להסכם להפסיק לייבא נפט מאיראן, על רקע התוכנית הגרעינית של הרפובליקה האיסלמית. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 103.22 דולר לחבית - הסגירה הגבוהה ביותר מאז חודש מאי - לאחר עלייה של 0.3% בבורסת הסחורות של ניו יורק.

שרי החוץ של האיחוד האירופי מתכוונים להודיע על החרפת העיצומים על מגזרי האנרגיה והבנקאות של איראן בפגישתם הבאה שתתקיים ב-30 בינואר, לאחר שממשלת יוון הסירה את התנגדותה להטלת אמברגו על נפט איראני. יוון התנגדה עד כה להפסקת יבוא הנפט מאיראן, מכיוון ש-14% מצריכת הנפט של יוון מקורה באיראן. עם זאת, לדברי גורמים בממשלת יוון היא הסירה כעת את התנגדותה.

"אנחנו רוצים להקשיח את העיצומים על איראן - והצעדים שהוזכרו כבר הם מגזרי הנפט והפיננסים", אמר דובר האיחוד האירופי, מייקל מאן, לסוכנות הידיעות בלומברג. שר החוץ של צרפת, אלן ג'ופה, הביע תקווה כי החלטה בדבר הפסקת יבוא נפט מאיראן תתקל בפסגת שרי החוץ של האיחוד האירופי בסוף החודש.

מניות במוקד המסחר

איסטמן קודאק, אשר מנייתה צללה ב-88% בשנה החולפת, איבדה היום כשליש משווייה על רקע דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" לפיו החברה שוקלת להגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, במקרה שלא תצליח למכור את הפטנטים בתחום הדיגיטלי שבבעלותה.

חברת האינטרנט יאהו הודיעה היום על מינוי מנכ"ל קבוע לחברה, ארבעה חודשים לאחר פיטורי קרול בארץ מהתפקיד. המנכ"ל החדש הוא נשיא פייפאל, סקוט תומפסון. מאז פיטוריה של בארץ בחודש ספטמבר, נוהלה יאהו על ידי חברי הדירקטוריון ועל ידי סמנכ"ל הכספים לשעבר, טים מורס, שקיבל מינוי כמנכ"ל זמני.

מניית אתר הקופונים גרופון נפלה אתמול אל מתחת למחיר הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) - 20 דולר למניה - בתחילת חודש נובמבר, על רקע חששות כי שיפור בתנאים שמעניק האתר לעסקים עלולה לפגוע ברווחיו.

יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב דיווחו היום על מכירות גבוהות מהצפוי בחודש דצמבר. ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, דיווחה על גידול של 4.7% במכירותיה בדצמבר ל-234 אלף כלי רכב, בדרך לצמיחה של 14% במכירותיה בארה"ב בשנת 2011 כולה. תחזית האנליסטים היתה לגידול של 4.4% במכירות GM בדצמבר.

פורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה צמיחה של 10% במכירות המכוניות בארה"ב בדצמבר, ל-210 אלף כלי רכב - מעל לתחזיות האנליסטים לגידול של 7.7% במכירות. בסיכום שנתי גדלו מכירות פורד בארה"ב ב-11% ב-2011.

קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב, דיווחה על זינוק של 37% במכירותיה בארה"ב בדצמבר ל-138 אלף כלי רכב, ועל גידול של 26% במכירותיה בשנת 2011 כולה. אנליסטים צפו צמיחה של 33% במכירות החברה בדצמבר.

"שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב רשמו התאוששות מדהימה", אמר האנליסט מישל קרבס מחברת המחקר אדמונדס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "קרייזלר וג'נרל מוטורס צריכות להודות לממשלה שחילצה אותן, אבל בסופו של דבר זו היתה השקעה טובה", הוסיף.

חברת ראדא תעשיות אלקטרוניות מנתניה חתמה על חוזה המשך בהיקף כולל של כ-10 מיליון דולר, להשבחה רחב היקף למטוסי קרב. בשוק מעריכים כי החברה תספק שירות לפרויקט אותו מבצעת יצרנית מטוסים הענק הברזילאית, אמבראייר. עסקה זו הינה המשך לפרויקט רחב שנחתם לראשונה בין ראדא ליצרנית המטוסים בשנת 2010, פרויקט שהניב לראדא מספר עסקות עד כה עם צבר הכנסות כולל של כ-17 מיליון דולר. במסגרת עסקות אלו ראדא מתכננת ומייצרת את חלקי המבנה והחיוט לצורך התקנת המערכות החדשות במטוס המושבח ומספקת מערכות אויוניקה שיותקנו במטוסי הקרב המשודרגים.

חברת טבע העלתה את מחירה של התרופה המקורית קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה ב-14.9%. העלאת המחירים, שחלה רק על המכירות בארה"ב, תיכנס לתוקף ב-1 במארס. מכירות הקופקסון בארה"ב הסתכמו ב-752 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011, כלומר גידול של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully