וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לפשיטת רגל בהונגריה: הפורינט בשפל מול היורו

5.1.2012 / 11:11

מדינה נוספת באירופה נקלעת לקשיים כלכליים. מצבה הכלכלי של הונגריה מתדרדר, המטבע נפל השבוע ביותר מ-1% והתשואה על אג"ח ממשלתי עלתה מעל 10%

הונגריה זקוקה להסכם מימון עם קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והאיחוד האירופי על מנת להחיות את ביטחון המשקיעים, כך אמר השר תמס פלגי, הממונה על המשא ומתן עם קרן המטבע, לשבועון "פיגיאלו".

דבריו של פלגי, שר ללא תיק בממשלת הונגריה, נאמרו בעקבות זינוק בעלויות המימון של ממשלת הונגריה וצניחת המטבע המקומי, אשר מגבירים את החששות מכך שהונגריה תהיה המדינה הראשונה באיחוד האירופי לשמוט חובות.

הפורינט ההונגרי נפל השבוע ביותר מ-1% לשפל מול היורו ונחלש כעת ב-0.6% מול הדולר לרמה של 249.04 פורינט לדולר. התשואה על האג"ח הממשלתיות של הונגריה לעשר שנים עולות ב-0.39% ל-10.98%.

ממשלת הונגריה, אשר הציגה שורה של רפורמות חוקתיות שנויות במחלוקת, ביטלה את תוכניותיה להמרה של אג"ח ישנות באג"ח חדשות בשל עלויות המימון הגבוהות. האיחוד האירופי וקרן המטבע ביטלו את המגעים עם הונגריה לאחר שמפלגת השלטון בראשותו של ויקטור אורבן, שלה רוב של שני שלישים בפרלמנט ההונגרי, קידמה חוק להגבלת עצמאותו של הבנק המרכזי.

לאיחוד האירופי אין לפי שעה תוכניות לשוב לבודפשט ולחדש את השיחות, אמר אתמול דובר הנציבות האירופית, אוליביה ביילי. הונגריה, שצריכה לגלגל חובות של כמעט 5 מיליארד יורו השנה צריכה להתחיל לפרוע בפברואר את חובותיה לקרן המטבע הבינלאומית, אשר הצילה את המדינה מקריסה כלכלית ב-2008.

בנואה אן, אנליסט בסוסייטה ז'נרל, מעריך כי "אנחנו קרובים לנקודת רתיחה בהונגריה, עם משבר שעלול להחריף למשהו הרבה יותר רציני ממשבר מקרו-כלכלי פשוט". לדבריו, "האיחוד האירופי מאוד מודאג מההתפתחויות הפוליטיות והתגובה הפוטנציאלית של האיחוד ללא ספק תפגע בביטחון המשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully