וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בית ההשקעות מיטב התעניין ברכישת כלל פיננסים

ערן אזרן

5.1.2012 / 16:18

בית ההשקעות מיטב, בבעלותם של צבי סטפק ושלמה סימנובסקי, ערך "גישושים ראשוניים" בדבר אפשרות לרכוש את בית ההשקעות המתחרה. אמש פורסם כי גורם מחו"ל הגיש הצעת רכישה

לאחר שפורסם אמש ב-TheMarker כי בית ההשקעות כלל פיננסים מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר קיבל הצעה מגורם פרטי בחו"ל לרכישת בית ההשקעות, מתברר היום כי היו דווקא גורמים מקומיים שהביעו עניין ברכישה. ל-TheMarker נודע כי בית ההשקעות מיטב, בבעלותם של צבי סטפק ושלמה סימנובסקי, ערך "גישושים ראשוניים" בדבר אפשרות לרכוש את בית ההשקעות המתחרה. מכיוון שמדובר רק בשלבים מוקדמים, לא דובר עדיין על שווי לעסקה.

כלל פיננסים, בראשות המנכ"ל יורם נווה, הוא אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ. בבית ההשקעות מנוהלים נכסים בהיקף של יותר מ-50 מיליארד שקל בארץ ובחו"ל (בחו"ל - באמצעות חברת טיטניום). בית ההשקעות מנהל תיקי השקעות וקרנות נאמנות (כ-20 מיליארד שקל) ומעניק שירותי מחקר וברוקראז', חיתום ומסחר במט"ח.

כלל פיננסים נמחק מהמסחר בינואר 2011 לפי הצעת רכש (שהוגשה על ידי דנקנר) של 4.5 שקלים למניה. הצעת הרכש שיקפה לבית ההשקעות שווי שוק של 540 מיליון שקל. עם זאת ההצעה נעשתה בפרמיה גבוה ביחס לשוויו האמיתי, כך שככל הנראה באם יימכר בית ההשקעות בעתיד יהיה מדובר בסכום נמוך בצורה משמעותית. בשלב זה לא מתקיים כל מו"מ בין קבוצת אי.די.בי או כלל ביטוח לבין מיטב.

רק לפני כמה שבועות ביקרו במיטב את דרך ההתנהלות של אי.די.בי בכל הנוגע ליכולתה לעמוד בהתחייבויות לחוסכי הפנסיה המחזיקים באג"ח של הקבוצה. מנהל ההשקעות הראשי של קופות הגמל יניב צלאל, אמר במסיבת עיתונאים לרגל 2012 כי הוא "מוטרד מצורת ההתנהלות של קבוצת אי.די.בי בשנה האחרונה". צלאל הסביר כי בכוונתו "לעשות הכול" כדי להגן על כספי עמיתי החוסכים. "אנו עוקבים מקורב אתר ההתנהלות של הקבוצה ונגיב בהתאם", אמר אז.

אין מדובר במגעים ראשונים לעסקה בין מיטב לבין כלל פיננסים. בחודש יוני 2011 רכש מיטב מכלל את חברת מבט תעודות סל תמורת 85 מיליון שקל, וזאת כחלק מאסטרטגיית צמיחה במיטב הכוללת מיזוגים ורכישות. בשנים האחרונות ביצע מיטב כמה עסקות בולטות בהקשר זה: בחודש נובמבר 2010 רכש את בית ההשקעות הפרטי מילניום תמורת 30 מיליון שקל. קודם לכן התמזג עם בתי ההשקעות גאון וישיר, וכן רכש את אפריקה בית השקעות וקופות הגמל של וייזר.

במיטב ובכלל ביטוח סרבו להגיב לפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully