וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת שנה חיובית באחד העם: ת"א בנקים הוסיף 5.7%

ערן אזרן

5.1.2012 / 17:12

שבוע המסחר הראשון של שנת 2012 בבורסה התל אביבית נחתם בעליות שערים. בסיכום השבועי הוסיף מדד ת"א 25 2.6% לערכו ואילו מדד ת"א 100 הוסיף 2.9%. מדד הנדל"ן התחזק ב-3.7%

בורסת תל אביב פתחה את 2012 ברגל ימין: שבוע המסחר הראשון של השנה החדשה נחתם היום בעליות שערים, בשומה לימי המסחר האחרונים. עלייה בריבית על האג"ח בהנפקה שביצעה צרפת גרמה למסחר להתנהל רוב שעות היום בירידות של עד 0.6%, אך עם זאת, נתוני תעסוקה טובים במיוחד שפורסמו בארה"ב לקראת הנעילה - העבירו את המדדים לטריטוריה החיובית.

מדד ת"א 25, מדד ת"א 100 ומדד הנדל"ן 15 נסחרו היום בעליות מתונות של עד 0.15%. לעומתם, מדד מניות הבנקים ומדד מניות הגז והנפט נסחרו בעליות של 0.65 ו-1.15% בהתאמה.

בסיכום שבועי עלה מדד תל אביב 25 ב-2.6%. מדד ת"א 100 הוסיף 2.9%. מדד הנדל"ן התחזק ב-3.7%, מדד מניות הבנקים טיפס ב-5.7% ומדד הגז והנפט הוסיף 5.4%.

"בדומה לימים האחרונים, גם היום מחזורי המסחר נמוכים מאוד. אין כרגע תנועות מיוחדות", הסביר הבוקר ארז גולן מנהל חדר המסחר של בנק דיסקונט. "נראה שאף משקיע לא זז יותר מדי לאף כיוון. יש אמנם תחושה שהפחד יורד ואנשים יחזרו בעתיד למניות, אך נראה שעדיין לא מדובר במגמה בולטת. כרגע המסחר מתנהל בירידות, למרות שמתחילת השנה המגמה הכללית בארץ ובעולם היא חיובית. הנושא הרציני והמעניין ביותר זה הנפט. אם איראן תחסום את מיצרי הורמוז - המעבר הימי הגדול בעולם לנפט - תהיה לכך השפעה על האינפלציה. עם זאת, המשבר בעולם צפוי להמשיך ולמתן את זאת".

דויטשה בנק ישראל סיפק הבוקר תחזית עגומה לשוק איגרות החוב של חברות בישראל. "שוק האג"ח הקונצרני נמצא במצב כאוטי כאשר 40 מיליארד שקל מקרב החובות באג"ח הקונצרני צפויים לעבור הסדרי חוב בשנים הקרובות", ציין הבוקר האנליסט דן הרווארד. לטענתו, כאשר יותר משליש מהחוב של תאגידים ריאליים (ללא מוסדות פיננסיים) נסחר בתשואות של יותר מ-7.5%, המו"מ הנוכחי על תספורות בגובה 5 מיליארד שקל עשוי להיות רק תחילתו של תהליך גדול בהרבה.

עוד מציין הרווארד כי "הגל הבא של הסדרי החוב יורכב ככל הנראה מהרבה מנפיקים קטנים (אג"ח בהיקף של כ-150 מיליון שקל ומטה), ופחות מההסדרים גדולים אשר תפסו את תשומת לב המשקיעים לאחרונה דוגמת טאו ודלק נדל"ן.

בשעה זו מדדי התל בונד 20 ,40 ,60 ותל בונד שקלי נסחרים ביציבות. בולטות במסחר איגרות החוב של אמפל (סדרה ב') שמאבדת 4% ועולה לתשואה של 151%. בדומה לה גם איגרות החוב של דלק נדל"ן, המצויה בשלבי הסדר חוב, מאבדת 1%. בגזרת איגרות החוב הממשלתיות, הן השחרים (איגרות חוב ממשלתיות שקליות) והן הגלילים (איגרות חוב ממשלתיות צמודות) נסחרות כעת ללא מגמה ברורה.

בשוק המט"ח ממשיך הדול להתחזק גם היום לרמה של 3.85 שקלים. כלכלני בנק לאומי ציינו היום בסקירה השבועית שלהם כי בחודש נובמבר נמשכה מגמת המימושים במק"ם, בקרב תושבי חוץ. "בחודש זה בלבד, היקף המימושים הסתכם ב-2 מיליארד דולר, כאשר היקף המימושים המצטבר מאז חודש מאי הסתכם ב-7.9 מיליארד דולר. במקביל, המעבר של תושבי חוץ לאג"ח ממשלתיות הלך ופחת", נכתב.

"התפתחות זו באה לידי ביטוי, בירידת משקלם של תושבי החוץ, בשוק המק"ם, משיעור שיא של 36% ל- 21%. אנו מעריכים כי מגמה זו תימשך בחודשים הקרובים, ותתרום לכוחות הפועלים להחלשת שער החליפין של השקל (פיחות) בטווח הקצר", הוסיפו הכלכלנים.

האירועים באירופה

החדשות מאירופה ממשיכות גם היום לתת את הטון באחד העם: צרפת בחנה היום את השוק כאשר הנפיקה אג"ח בהיקף 8 מיליארד יורו. המדינה נמצאת על הכוונת של סוכנויות הדירוג שהודיעו בחודש האחרון כי הן שוקלות לקחת ממנה את דירוג האשראי המושלם (AAA) בעקבות משבר החוב באירופה. צרפת היא אחת המדינות החשופות ביותר למדינות עתירות החוב - יוון, אירלנד, פורטוגל, איטליה וספרד.

תשואת האג"ח הממשלתיות של צרפת לעשר שנים עולה ב-0.02% ל-3.342%. תשואת אג"ח ממשלת איטליה לעשר שנים מטפסת ב-0.03% ל-6.972%. היורו נחלש ב-0.2% מול הדולר ונסחר תמורת 1.291 דולר ליורו.

אתמול הנפיקה ממשלת גרמניה איגרות חוב ל-10 שנים בהיקף של 4 מיליארד יורו, ולראשונה זה שלוש הנפקות, חצה הביקוש את יעד השיא של המכירה, ובסך הכל עלה על ההיצע ב-3%. בהנפקה ב-23 בנובמבר, לדוגמא, עמדו הביקושים על 64% בלבד לעומת ההיצע. התשואה בהנפקה אמש עמדה על 1.93%, לעומת 1.98% בהנפקה הקודמת.

"גוש היורו נמצא בעיצומו של תהליך התאמה מחדש ארוך טווח", כתב האסטרטג ניל מלור מבנק אוף ניו יורק מלון, בדו"ח למשקיעים. "משבר החוב באירופה מעולם לא נרגע באמת", אמר ג'ון פלאסרד מחברת לואיס קפיטל מרקטס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "למרות ששנת 2011 הסתיימה בצורה טובה למדי, 2012 עדיין נתונה בסיכון. מדינות יאלצו לגייס 800 מיליארד יורו בשווקים הפיננסים השנה, כך שצפויה לנו תנודתיות רבה בשווקים, לפחות במחצית הראשונה של השנה", הוסיף פלאסרד.

מניות בולטות במסחר

קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה היום כי היא מנהלת משא ומתן עם קבוצת רוכשים בהובלת קבוצת ויולה (Viola) למכירת 40% מהחזקותיה בזרוע התעשייתית שלה - כלל תעשיות. העסקה מעניקה שווי של 3.8 מיליארד שקל לכלל תעשיות ומשקפת פרמיה של כ-34% על מחירה כיום בשוק. באי.די.בי מציינים כי התחייבו בפני Viola לא לקיים במקביל מגעים למכירת מניות כלל תעשיות במשך כשבועיים.

אמש דווח כי כלל ביטוח - החברה האם של כלל פיננסים - קיבלה הצעה מגורם פרטי בחו"ל למכירת בית ההשקעות. כרגע לא ידוע מהו הסכום המדויק של ההצעה, אך לפי הערכות בשוק מדובר בסכום שבין 300-500 מיליון שקל. כלל פיננסים נמחקה מהמסחר לפני כשנתיים. מחיר המניה למחיקה התבצע לפי שווי שוק של 540 מיליון שקל.

עוד בקבוצת אי.די.בי: מכתשים אגן, שבשליטת כמצ'יינה הסינית (60%) וכור מקבוצת אי.די.בי (40%), מתכננת להרחיב את הסדרות של איגרות חוב ב' ו/או ד' בסכום של עד 756 מיליון שקל (200 מיליון דולר). הרחבה של סדרת איגרות החוב מיועדת למיחזור חוב ולמימון צרכיה השוטפים של החברה.

חברת צים שבבעלותה המלאה של החברה לישראל מנהלת משא ומתן עם ועד העובדים על פיטורי 100 עובדים, 12% מכוח האדם המועסק בחברה. צים, שעוסקת בהובלה ימית במכולות, הציעה גם לעובדים שמועסקים על פי חוזי עבודה קיבוצי פרישה מוקדמת תמורת פיצויים מוגדלים. בנוסף, צים תוריד 10% משכר העובדים הבכירים שמועסקים בחוזה אישי. צעדי ההתייעלות נעשים לקראת הצגת התוכנית העסקית המעודכנת לבנקים שמממנים את החברה עד לסוף ינואר 2012.

פרוטרום , יצרנית תמציות הטעם והריח הישראלית, השלימה את רכישתה של חברת Savoury Flavours הבריטית בתמורה ל-5.9 מיליון דולר. בחברה מציינים כי לא מדובר בעסקה מהותית לחברה אם כי פעילותה סינרגטית לפעילויות הליבה של פרוטרום. הרכישה מומנה באמצעות אשראי בנקאי.

איש העסקים אלון ליברמן, יחד עם קמור שבשליטת דני ברנר, רוכשים את השליטה בשלד הבורסאי פז חן מקלאב הוטל של משה בובליל. השניים ירכשו יחד 46% ממניות החברה מבעלי השליטה, כשקמור תחזיק ב-15% והיתר יהיה בידיו של ליברמן. זאת בתמורה כוללת של 15 מיליון שקל. חלקה של קמור בעסקה הוא 5 מיליון שקל. פז חן היא שלד בורסאי, כלומר חברה ללא פעילות עסקית מאז 2001, המנהלת תיק מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף כולל של 12.5 מיליון שקל.

לאחר שדיווחה שלשלום על רכישתה של טסקום הישראלית, החליטה וואן תוכנה (ONE1), חברת ה-IT הרביעית בגודלה בישראל, להרחיב את פעילותה בתחום ה-SAP. ל-The Marker נודע כי הנהלת החברה חתמה אתמול על הסכם רכישה של 70% ממניותיה של חברת התכנה הישראלית אקזקט (Xact-Soft), בתמורה לסכום מזומן של 3.5 מיליון שקל, המעניק שווי חברה של 5 מיליון שקל ל-אקזקט.

מיקי בר-חיים פורש מתפקידו של כיו"ר אלעזרא החזקות, שבשליטת אלי עלעזרא, כך דיווחה אתמול החברה לבורסה. מניות אלעזרא אינן נסחרות בבורסה, אך החברה הנפיקה אג"ח בהיקף של כ-280 מיליון שקל (ערך נקוב) ועל כן מדווחת. בר-חיים, שמכהן כיו"ר הקבוצה ב-70% משרה, מונה לתפקיד לפני כשנתיים, ונהנה עד עתה משכר שנתי של כ-770 אלף שקל.

בי קומיוניקיישנס , שנשלטת על ידי שאול אלובץ' ומחזיקה בחברת התקשורת הישראלית בזק, השלימה אמש הנפקה פרטית של אג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל. ההנפקה נעשתה על ידי הרחבה של סדרה ב', שנסחרת כעת בבורסה בתשואה של 7.3% עם מח"מ (זמן ממוצע של החזר החוב) 4.7 שנים. בי קומיוניקיישנס הינה חברה דואלית, הנסחרת בבורסה של תל אביב בשווי שוק של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל.

במקביל לבי קומיוניקיישנס, גם רבוע כחול נדל"ן שבשליטת דודי ויסמן הודיעה כי ביצעה הרחבה של סדרה ד' למשקיעים פרטיים בהיקף של 150 מיליון שקל (ערך נקוב). רבוע כחול נדל"ן עוסקת בבנייה למגורים ובהשכרת נדל"ן מניב (רובו הוא לחברה האם אלון רבוע כחול). טרם ההנפקה חברת הדירוג מידרוג אישרה דירוג A1 (גבוה-בינוני) באופק "שלילי" לסדרות החוב של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully