וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבוע של עליות, וול סטריט נסגרה במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

7.1.2012 / 0:46

חששות מהחרפת המשבר באירופה הובילו את מדד S&P 500 לירידה ראשונה זה ארבעה ימים, אך בסיכום שבועי עלו המדדים. טבע השלימה זינוק שבועי של 8.6%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, ומדד S&P 500 ירד בראשונה זה ארבעה ימים, על רקע חששות מהחרפת משבר החוב באירופה מצד אחד, ונתוני תעסוקה טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב מצד שני. עם זאת, בסיכום שבועי עלו המדדים.

מדד דאו ג'ונס, אשר עלה השבוע לרמתו הגבוהה ביותר זה חמישה חודשים, ירד ב-0.4% אולם עלה בסיכום שבועי ב-1.2%; מדד S&P 500 , אשר עלה השבוע לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר, נסוג ב-0.3% אך עלה בסיכום שבועי ב-1.6%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.2% בדרכו לעלייה שבועית של 2.7%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 1.96%.

200 אלף משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש דצמבר לאחר תוספת של 100 אלף משרות בחודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 155 אלף משרות. שיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע בחודש שעבר לרמה של 8.5% - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר 2009 - לעומת 8.6% בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה בשיעור האבטלה לרמה של 8.7%.

"נתוני התעסוקה ללא ספק איתנים, אבל לא היו הפתעה מדהימה", אמר אלן גייל, אסטרטג בכיר בחברת ההשקעות ריג'וורת קפיטל מנג'מנט, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הירידה בשיעור האבטלה היא חדשות טובות, אולם יתכן שהיא נובעת מצמיחה חלשה בכוח העבודה, דבר שמצביע על כך שמבחינת המדיניות עדיין נותרה בפנינו עבודה רבה", הוסיף.

"נתוני התעסוקה היו טובים באופן שאינו משתמע לשתי פנים", אמר מרק לוסצ'יני, אסטרטג ההשקעות הראשי של חברת ההשקעות ג'אני מונטגומרי סקוט, בראיון לבלומברג. "אנו עדים לשיפור רציף בכלכלת ארה"ב, ושוקי המניות אמורים להגיב באופן חיובי על כך", הוסיף.

המניות במוקד המסחר

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, פורסמו היום שורה של נתוני מקרו כלכליים מאכזבים בגוש היורו. שיעור האבטלה במדינות גוש היורו נותר בנובמבר ללא שינוי ברמה של 10.3%, או 16.4 מיליון מובטלים - המספר הגבוה ביותר מאז החלה הלשכה לסטטיסטיקה של גוש היורו לפרסם נתון זה בינואר 1995. מדד הבטחון הכלכלי של גוש היורו ירד בדצמבר לרמה של 93.3 נקודות - שפל של שנה - לעומת 93.8 נקודות באוקטובר, והשלים בכך ירידה חודשית עשירית ברציפות. המכירות הקמעונאיות בגוש היורו ירדו בנובמבר ב-0.8% לעומת אוקטובר.

ביום שני הקרוב צפויה להיפתח באופן בלתי רשמי עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט, עם פרסום תוצאותיה הכספיות של ענקית האלומיניום אלקואה. לפי תחזיות האנליסטים צמחו רווחי החברות הנכללות במדד S&P 500 ברבעון הרביעי ב-6.2% - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז הרבעון השלישי של שנת 2009.

אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, הזהירה אמש לאחר סגירת המסחר כי תרשום הוצאה חד פעמית של 15-16 סנט למניה ברבעון הרביעי של השנה בשל ארגון מחדש של פעילותה שנועד לשפר את כושר התחרות של החברה. בקרב המניות הישראליות בוול סטריט עמדה טבע במוקד התעניינות המשקיעים לאחר שזינקה ב-8% מתחילת השבוע ועד יום חמישי. זאת, על רקע הודעת שלמה ינאי, מנכ"ל החברה ב-5 השנים האחרונות, על עזיבתו הקרובה וכניסה לתפקיד של ד"ר ג'רמי לוין.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully