וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר נפתח בעליות: כיל איבדה 2.5%

רם עוזרי

8.1.2012 / 16:48

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה התל אביבית התנהל במחזור נמוך ונסגר בעליות קלות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.1% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף 0.35% לערכו

הבורסה בתל אביב סגרה את יום המסחר הראשון של השבוע בעליות קלות במחזור זעום של 660 מיליון שקל כמקובל בימי הראשון בחודשים האחרונים.

מדד ת"א 25 סגר בעלייה קלה של 0.1% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף לערכו 0.35%. מדד מניות הבנקיםסגר בעלייה של 0.7% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.5%. את העלייה החדה ביותר רשם מדד הביומד עם זינוק של 2%. מדד התל בונד 40 הוסיף לערכו כ-0.2% ומדד התל בונד השיקלי עלה ב0.1%.

מניית כיל השילה היום 2.5% במחזור הגבוה בבורסה על רקע הודעתו של מנכ"ל החברה ב-13 השנים האחרונות, עקיבא מוזס, על פרישתו הקרובה. עזיבתו של מוזס מצטרפת לפרישתם של שניים מהמנכ"לים הבכירים במשק בשבוע שעבר: גליה מאור שהודיע על פרישתה מניהול בנק לאומי , ושלמה ינאי שיעזוב את ענקית התרופות טבע .

"בטווח הארוך לא צריכה להיות לעזיבתו של מוזס השפעה", אמר הבוקר יוסי אפרתי, מנהל ההשקעות הראשי של הכשרה ביטוח. "זה מקרה שונה מאוד מהעזיבה של מנכ"ל טבע שלמה ינאי. במקרה של ינאי מדובר על מנכ"ל שפרש אחרי 5 שנים בתפקיד לאחר שהמנייה הראתה ביצועי חסר משמעותיים מול השוק. כאן מדובר על מנכ"ל שפורש אחרי 13 שנים לאחר שכנראה מיצה את עצמו בתפקיד".

שנת 2012 החלה ברגל ימין בבורסה המקומית עם עלייה שבועית של 2.6% במדד ת"א 25 וזינוק של 5.7% במדד ת"א בנקים. בסיכום שבועי גם המדדים בניו יורק רשמו עלייה, אם כי ביום המסחר האחרון של השבוע נרשמה מגמה מעורבת בעקבות התעוררות בחששות מהחרפת משבר החוב באירופה.

הדבר שהכביד על בורסות ניו יורק היה, שוב חדשות רעות מכיוון אירופה. מוחמד אל-עריאן, המכהן במשותף עם ביל גרוס כמנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, העריך ביום שישי כי בעלי האג"ח של יוון יצטרכו להסכים ל"תספורת" של 75% עד 80% על החזקותיהם במסגרת ההסכם המתגבש בין יוון לנושיה.

בה בעת, מנכ"ל BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, אמר כי בעלי האג"ח של יוון צפויים להסכים לתספורת בשיעור גבוה יותר מ-50% שעליו הוסכם במקור. מוקדם יותר השבוע העריך ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, כי ההסכם עם הנושים יכלול תספורת של 50% לבעלי האג"ח, וכי ההסכם ייחתם בתוך שבועיים.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ממהר להזהיר את עמיתיו באירופה מוויתור על המטבע המשותף. "סופו של היורו", אמר סרקוזי ביום שישי, משמעו "סוף אירופה וקץ עידן השלום". "אין לנו כל זכות לאפשר ליורו למות", אמר סרקוזי בנאום הסגירה של כנס "עולמות חדשים" שנערך בפאריס. "אני משוכנע שהאיחוד האירופי וגוש היורו מסוגלים להתגבר על המשבר הנוכחי, ויתגברו עליו", הוסיף נשיא צרפת. סרקוזי וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ייפגשו עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, ב-20 בינואר ברומא, כדי לקיים שיחות מקדימות לקראת פסגת האיחוד האירופי שתיערך ב-30 בינואר.

על רקע המצב באירופה, בבנק הפועלים סבורים כי למרות העליות שנרשמו השבוע בבורסה בתל אביב, מוקדם מדי מלהכריז על שינוי מגמה בר קיימא. שינוי זה, כותבים כלכלני הבנק, צפוי להגיע במהלך החודשים הקרובים, וזאת בהתאם להתקדמות בפתרון האפשרי של משבר החוב באירופה.

"התקדמות שכזו תקבל ביטוי במהלכי גיוס החוב שצפויות לבצע מדינות שונות באיחוד האירופי במהלך החודשים הקרובים, והצלחתם תשחרר חלק גדול מהלחץ שבו נתונים השווקים", כתבו כלכלני הבנק במסגרת סקירתם השבועית. "מאידך, אי הצלחה של מהלכים אלו עלולה להצית מחדש את הסערה השלילית בשווקים. אנו סבורים כי מחויבותם של קובעי המדינות באירופה להגיע לפתרון המשבר תתמוך בתרחיש החיובי".

בבנק לא שינו את הערכתם מהשבועות האחרונים לפיה התנודתיות העזה המאפיינת את שוקי המניות בישראל ובעולם תימשך, הסיכון הגלום ברכיב המנייתי עודנו גבוה משמעותית אך מחירי מניות הגיע לרמות שפל של שנים כך שהן הפכו להיות אטרקטיביות להשקעה בראיה ארוכת טווח. גם השבוע ממליצים בבנק ללקוחות בעלי אורך נשימה, המוכנים ליטול על עצמם סיכון גבוה מהממוצע, להתחיל ולהגדיל באופן הדרגתי ומדוד את החשיפה המנייתית.

מניות במרכז

מניות פרטנר איבדה 2.3% על רקע החיפושים אחר יו"ר דירקטוריון חדש. בעל השליטה בחברה אילן בן דב נפגש עם מועמדים, בהם יו"ר קבוצת מגדל אהרון פוגל, שהוא כרגע המועמד המוביל, וכן עם עמיקם כהן, המייסד והמנכ"ל הראשון של פרטנר והיום יו"ר אל על.

מניות מודיעין זינקה היום ב-8.2% ללא סיבה נראית לעין. רציו , השותפה בקידוח לויתן שצפוי להתחיל בקרוב, זינקה אף היא ב-3.7%.

גבעות עולם לאחר ירידה של 4% בפתיחה נסגרה ללא שינוי על רקע דחיית הבקשה של החברה לקידוחים. דיווחה ביום שישי דיווח מוזר במיוחד לבורסה. במסגרת הדיווח, תחת הכותרת "החלטת הוועדה המחוזית לגבי קידוחים מגד 6,7 ו-8", מודיעה גבעות כי במשרדי השותפות התקבל מכתב בו נכתב כי בקשתה של השותפות לפעול בשדות אלו נדחתה. עם זאת, מציינים גבעות בדיווח, המסמך הגיע למשרדי החברה כשהוא אינו כולל תאריך ואינו חתום. בכך, נותרת זהות השולח ותקפותו של המכתב בספק.

הדיווח הופך להיות מוזר אף יותר בשל התייחסותו של השותף הכללי להחלטה כהחלטה תקיפה. "למיטב הבנת השותף הכללי, הסיבה לדחיית הבקשה היא שינוי רטרואקטיבי של הליך התכנון לקידוחי נפט", נכתב בהודעה. בסוגריים ובדרך אגב נכתב עוד שסיבה זו לדחיית הבקשה צויינה בפני נציגי השותפות בעל פה בדיון במשרד הפנים.

חברת דירוג האשראי מעלות S&P הורידה את דירוגה של חברת אורד של משפחת אדורם, העוסקת בביצוע פרוייקטי מערכות חשמל ובקרת תנועה, לדירוג D - המשקף מצב חדלות פירעון. מדובר בצעד חסר תקדים המגיע בעקבות רכישות עצמיות של אגרות חוב אותם ביצעה אורד במחיר נמוך, וטרם הגעתו של מועד הפירעון בפועל.

מניית רמי לוי נסחרה על רקע ציון הדרך שנרשם בפעילות הסלולר החדשה של החברה. ביום שישי גייסה החברה את הלקוחה ה- 10,000 של מיזם התקשורת. הלקוחה זכתה לקבל מידי לוי מכשיר טלפון חינם בסניף האומן בירושלים.

ממשלת מצרים קרובה לסיכום על ייקור הגז הטבעי המסופק לישראל - כך צוטט בסוף השבוע שר הנפט המצרים, עבדאללה גוראב, בסוכנויות הידיעות. לדבריו, מחיר הגז החדש לא יפחת מ-5 דולרים למיליון BTU (יחידת המרה תרמית). זאת, לעומת מחיר של 3.6 דולר למיליון BTU שאותו מקבלת מצרים, לפי הדיווחים, מספקית הגז המצרית-ישראלית EMG, תמורת הגז שהיא מזרימה לישראל. להודעה צפויה להיות השפעה על המניות והאג"ח של חברת אמפל

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully