וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סכסוך: נדחה השקת המותג הפרטי של רמי לוי

עדי דברת-מזריץ

9.1.2012 / 8:36

רמי לוי הודיע לפני כחצי שנה כי ישיק ברשת החנויות שלו מותג פרטי שמחיריו יהיו זולים במיוחד. בעקבות סכסוך עם חברת "ברנד פור יו" שהיתה אמורה לבנות בעבורו את המושג תידחה ההשקה

אחרי שרמי לוי הצהיר לפני כחצי שנה כי ישיק מותג פרטי בחנויות הרשת, מאיים על השקתו סכסוך בינו לבין יצרני המותג - כך נודע ל-TheMarker. לפני חצי שנה הודיע לוי שישיק מותג פרטי תחת השם "רמי לוי שיווק השקמה", ושמוצריו יהיו זולים יותר ממוצרי המותג הפרטי של שופרסל ומגה. 500 מוצרים ראשונים של המותג היו אמורים להיות מושקים כבר בחודשים הקרובים.

כיום מוכר לוי בחנויות הרשת שבבעלותו מוצרי מותג פרטי תחת השם "המותג". מדובר במותג פרטי של חמש רשתות פרטיות הנמנות על הרשת הרביעית: רמי לוי שיווק השקמה, סופר דוש, ויקטורי, מחסני השוק ומחסני להב. מי שהיתה אמורה לפתח, להקים ולהשיק עבורו את המותג היא חברת ברנד פור יו, משווקת "המותג". המטרה של לוי היתה ליצור בידול מול הרשתות הפרטיות האחרות, לשים עצמו בשורה אחת מול שופרסל ומגה ולשפר את הרווחיות.

רפי שפר, מנכ"ל ברנד פור יו, טען בזמנו כי מכירות המותג הפרטי רמי לוי שיווק השקמה צפויות להסתכם ב-180-200 מיליון שקל בשנה. "המשא ומתן בינינו התנהל בחצי השנה האחרונה ונכשל לפני פחות משבוע. מה שקרה זה שרמי לוי רצה שהכל יתנהל על פי שיטתו", אמר אתמול שפר ל-TheMarker. "רמי לוי רצה לבחור בעצמו את יצרני המותג הפרטי שלו, בעוד שאנחנו מחויבים ליצרני המותג הנוכחיים, לקנות מהם כמות מסוימת; וכלפי הרשתות האחרות החברות ברשת הרביעית אנו מחויבים שכוח הקנייה שלהם מאותם היצרנים לא ייפגע, בכדי שמחירי הרכישה שלהם לא יעלו. לוי, כבעל מניות ברשת הרביעית בע"מ, מחויב לשמור על אותם דברים, וזה לא היה מקובל עליו".

לדבריו, כעת לוי לא יוכל להשיק מותג פרטי משל עצמו: "לדעתנו רמי לוי לא יוכל להשיק מותג פרטי לפני יולי 2015. החוזה שלו מול ברנד פור יו, שבתוקף עד סוף יולי 2015, קובע כי במהלך תקופת ההסכם הוא לא יוכל להחזיק שום מוצר של מותג פרטי אחר חוץ מהמותג".

"ברנד פור יו רצו שהמותג הפרטי שאשיק יהיה מיוצר אצל יצרני המותג ובאותם תנאים, וזה לא היה נותן כלום ללקוח. אני רציתי לנהל את המשא ומתן מול הספקים בעצמי כדי להשיג מחירים נמוכים יותר ואיכות יותר טובה, ואם לא אז לפנות לספק אחר כדי להשיג ממנו תנאים טובים יותר", אמר לוי. בכל הנוגע להשקת מותג פרטי בדרכים אחרות, הוא הוסיף כי "אנסה למצוא דרך להשיק מותג פרטי בכל מקרה. הנושא בבדיקה משפטית".

לוי וברנד פור יו לא רואים עין בעין מזה זמן. לפני שנה וחצי תבעה ברנד פור יו את הרשת הרביעית בטענה כי היא מפרה את ההסכם מולה. רוב הטענות הופנו לרמי לוי, וגרסו כי בניגוד להסכם, לוי לא מציג בחנויותיו את כל מוצרי המותג. לאחר שגם הרשת הרביעית הגישה תביעה נגד ברנד פור יו, הגיעו הצדדים לפשרה וההסכם עם ברנד פור יו הוארך עד 2020. עם זאת, לוי לא חתם על ההסכם שעליו חתמו יתר הרשתות. כעת, אומר שפר, ימשיך בהליכים משפטיים נגד לוי. לוי מסר כי "אין לברנד פור יו עילה לתביעה נגדי והיא לא תחזיק מים. התביעה שההוגשה נגד ברנד פור יו עדיין בתוקף".

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully