וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת ארומה תל אביב סגרה את סניפה היחיד בחו"ל

עדי דברת-מזריץ

9.1.2012 / 9:01

כאשר התפצלה רשת ארומה תל אביב מרשת ארומה ישראל הודיעה החברה כי תפתח סניפים באירופה. כעת, 13 שנים אחרי ההודעה, סוגרת החברה את הסניף היחיד שהפעילה ביבשת - בברלין

רשת בתי הקפה ארומה תל אביב סגרה את הסניף היחיד שהפעילה מחוץ לישראל - בברלין. רשת ארומה ישראל מפעילה כמה סניפים בעולם.

ארומה תל אביב, שבבעלות סהר שפע, מכרה ביולי 50% מהרשת לחברת GEG השקעות, בבעלות איש העסקים והנדל"ן גולן עינת, המתמחה בנדל"ן ובעסקי המזון ובבעלותה רשתות מזון מוכרות הפועלות בישראל ובחו"ל, ובהן רשת בתי הקפה אוליב. לדברי מקורבים, עינת שילם עבור חלקו בחברה כ-40 מיליון שקל.

קודם לכן ניהלה ארומה תל אביב משא ומתן למכירתה לרשת ארומה ישראל, בבעלות אחיו של סהר, אך המשא ומתן עלה על שרטון. ארומה ישראל וארומה תל אביב פוצלו ב-1999 לאחר חמש שנות פעילות משותפת בעקבות סכסוך שפרץ בין האחים שפע.

עם העסקה מסרה ארומה תל אביב כי הצעד הראשון שיינקט במסגרת השותפות החדשה הוא פיצוח השוק האירופאי ופתיחת סניפים של ארומה תל אביב באירופה המערבית והמזרחית. בין היתר הודיעה על כוונתה לפתוח שלושה סניפים בפולין - שוק גדול יותר מברלין ופחות מפותח ורווי מתחרים בתחום בתי הקפה. הזכיינית שהפעילה את סניף ארומה בברלין, תפתח במקומו בית קפה של פרסקו.

בענף בתי הקפה הסבירו את הסגירה בקשיים שבכניסה לחו"ל: "יש קושי עצום בכניסה של מותגים ישראלים לחו"ל, בעיקר בתחום האוכל שם המנטליות שונה לחלוטין. גם לארומה ישראל יש סניפים מצליחים בחו"ל וכאלה לא", אמר בכיר בתחום. "כדי להצליח בחו"ל צריך ללמוד את השוק, להכיר אותו, להתמודד עם רגולציות, שכירויות, שותפים מקומיים ועוד. גם רשת האופנה קסטרו לא הצליחה בפעילותה מעבר לים".

גולן עינת, מבעלי ארומה מסר כי "החוזה להפעלת סניף ארומה בברלין, נחתם לתקופה של חמש שנים. על דעת שני הצדדים הוחלט שלא להאריך את ההסכם. ארומה נמצאת במשא ומתן מתקדם לפתיחת סניפים חדשים בברלין ובפרנקפורט, וכן סניפים חדשים באירופה שעליהם תודיע ברבעון הראשון של 2012. אנו מאחלים לזכיינים הצלחה בהמשך הדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • ארומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully