וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה אנרגיות תרכוש גז מתמר ב-5 מיליארד דולר

איתי טרילניק

9.1.2012 / 10:39

על פי ההסכם בין דליה אנרגיות לשותפות תמר תופעל תחנת הכוח שתוקם על ידי דליה אנרגיות בצפית על ידי גז טבעי שיירכש משותפות תמר. דליה תרכוש 1.38 BCM בשנה למשך 17 שנים

שותפות תמר חתמה אמש על הסכם עם דליה אנרגיות, שעתידה להקים את תחנת הכוח בצפית (בסמוך לכביש 6 קרוב לכפר מנחם), בצמוד לתחנה קיימת של חברת החשמל. התחנה, בהספק של 870 מגה וואט, תופעל בגז הטבעי מהקידוח. דליה אנרגיה תרכוש 1.38 BCM בשנה למשך 17 שנים, בסכום כולל של כחמישה מיליארד דולר. מדובר בסכום הגבוה פי חמישה מהסכום שבהסכם העקרונות שנחתם בין הגורמים לפני כשנתיים.

ההסכם, שעל המגעים לחתימתו נכתב ב-TheMarker, נחתם לאור ההסכם עם חברת החשמל. דליה הייתה מוכנה לחתום על ההסכם לפני למעלה משנה, אך נובל אנרג'י, מפעילת קידוח תמר, הודיעה כי לא תוכל לחתום על חוזים עד אשר יחתם החוזה מול חברת החשמל ויתבהר עתיד הקידוח.

גדעון תדמור, מנכ"ל אבנר ויו"ר דלק קידוחים , ציין כי "אנו רואים בהסכם זה צעד חשוב לקראת כניסתם של יצרני חשמל פרטיים למשק החשמל. שימוש נרחב בגז טבעי ימשיך לתרום את תרומתו לטובת הוזלת מחירי החשמל והפחתת זיהום האוויר".

לכך הוסיף מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, כי "מהפכת הגז הטבעי תגיע לכל בית בישראל. שותפות 'תמר', אשר לקחה על עצמה תוכנית פיתוח בלוחות זמנים אגרסיביים והתחייבה להזרים את הגז הטבעי למשק הישראלי כבר במחצית 2013, תמשיך לראות לנגד עיניה, לצד אינטרס השותפות את האינטרס הלאומי שבקידום הפרויקט על מנת לעמוד בצרכי המשק הישראלי"

לדברי אריק רייכמן, יו"ר דירקטוריון דליה אנרגיה "ההסכם שנחתם היום עם שותפות 'תמר' מהווה שלב אחרון בפני דליה אנרגיה לקראת סגירה של הסדר פיננסי בהובלת בנק לאומי. זוהי התשומה הגבוהה ביותר בדרך להקמת תחנת הכוח, ואנו שמחים על ההזדמנות לעבוד עם חברות מכובדות כנובל אנרג'י וכקבוצת דלק".

לאוסון פרימן, סגן נשיא נובל אנרג'י, מזרח ים תיכון הדגיש כי "ההסכם הנוכחי הינו צעד נוסף בפיתוח מאגר תמר וציון דרך משמעותי במסגרת פעילותה ההיסטורית של נובל בישראל. ההסכם מחזק את מחויבותה של החברה לספק גז טבעי, ירוק וחסכוני, שיתרום לכלכלה ולאיכות הסביבה בעשורים הבאים".

  • עוד באותו נושא:
  • קידוח תמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully