וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאמה-הכהן: "אם לא ייקנו ברשת - הכלכלה תיפגע"

אור הירשאוגה וענבל אורפז

9.1.2012 / 13:40

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה דיון בנושא חשיפת פרטי אשראי על ידי האקרים. יו"ר הוועדה כרמל שאמה-הכהן התייחס לחשיפת הכרטיסים על ידי ההאקר הסעודי: "הנזק יכול היה להיות גרוע יותר"

"האירוע של ההאקר עומאר הוא לא אירוע דרמטי בנזק שהוא גרם, אבל יש לו משמעות של שעון מעורר", כך אמר היום (ב') יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה-הכהן בדיון שנערך בוועדה בנושא חשיפת כרטיסי האשראי בידי האקרים.

שאמה-הכהן הוסיף כי "ברור לנו שהמצב כרגע בו מתנהלים אזרחי ישראל והעסקים אינו אופטימלי מבחינת אבטחת המידע וניהולו".

על הנזק לו גרם ההאקר אמר שאמה הכהן כי "מי שבא לקלל יצא מברך. הוא יביא לשיפור אבטחת המידע". עוד אמר שאמה-הכהן: "ברור שלאזרחים לא ברור מה מידת הפוטנציאל לנזק - גם אני נתפסתי לכרטיסי האשראי כי כולנו תמיד חוששים שהכרטיס יהיה ברשות מישהו אחר. אבל אותם סיסמאות ופרטים יכולים להיות תשתית לנזקים יותר גדולים". שאמה-הכהן ציין לטובה את פעילות חברות כרטיסי האשראי המסודרת בפרשה.

"בשבוע האחרון הופיע איום וירטואלי שנע על גבי רשת האינטרנט ולפי הפרסומים עומד מאחורי האיומים צעיר סעודי, שכנראה גר במקסיקו. אם אנשים לא ירגישו בטוחים למסור את פרטי כרטיסי האשראי שלהם ברשת הכלכלה תיפגע", אמר שאמה הכהן בפתחו של הדיון.

"אם אנשים מאמינים שהם מוסרים את הפרטים בצורה בטוחה ומגלים שהם מסתובבים בכל העולם, יוצאים מישראל, חוזרים מישראל ואנשים מנסים להפיק מזה רווח כלכלי - זה מצב לא ראוי. מן הראוי שתהיה רגולציה ושחברה שמזמינה צרכנים למסור את הפרטים האלו תדע לשמור עליהם. מי שצריך לשמור את זה כנראה לא שמר. היום זה צעיר סעודי, יכול להיות שמחר ארגון טרור או מדינה עויינת יבצע את זה", הוסיף שאמה הכהן. חבר הכנסת דני דנון הוסיף שהכנסת צריכה "להתחיל במחשבה על רגולציה המפקחת על מי שחברות האשראי מתקשרות איתו".

לטענת מקורבים בכנסת מתקיים ויכוח בנוגע לשאלה מי מטפל בפרשה ואתמול נערכה ישיבה בנושא בניהולו של יו"ר הכנסת, רובי ריבלין. לפי דיווחים, התנהל ויכוח סוער בין שאמה-הכהן לתירוש בנוגע לשאלה מי הגוף המוסמך לדון בנושא.

בין הנוכחים בדיון היו רשם מאגרי המידע לשעבר עו"ד עמית אשכנזי, ד"ר נמרוד קוזלובסקי וד"ר טל פבל. על אף שהדיון משך תשומת לב רבה, מרבית חברי הכנסת החברים בוועדה נעדרו, אולי בשל ההתרעה הקצרה אותה סיפק חבר הכנסת שאמה הכהן ואולי עקב הדיון שנקבע בועדת המדע והטכנולוגיה, בראשות ח"כ רונית תירוש.

ד"ר חן, דובר ועדת המדע והטכנולוגיה, אישר כי מתנהל ויכוח בין יושבי הראש של הוועדות באמצעות יו"ר הכנסת ריבלין. לדבריו "באופן תיאורטי הדיונים לא מייתרים אחד את השני, אפשר שבוועדת הכלכלה ידונו בשאלה אם חברות האשראי מצליחות לאבטח את הפרטים של החברות שלכם וביום שלישי בטכנולוגיה והתמודדות הממשלה במלחמה בסייבר". עם זאת, הוא הסכים כי "בפועל, לאנשים קשה מאוד להגיע לשני דיונים".

ועדת המדע והטכנולוגיה זימנה ליום שלישי את אותם מומחים לדיון באותו נושא. הדיון בוועדת הטכנולוגיה נקבע עוד בשבוע שעבר לאחר שפורסמה התקפת ההאקר הסעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully