וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקוש של 1.13 מיליארד שקל לאג"ח הממשלתית החדשה

אורן פרוינד

9.1.2012 / 14:12

האיגרת החדשה, ממשלתית שקלית לטווח של 30 שנה, נסגרה עם תשואה של 5.5% המגלמת אינפלציה חזויה של 2.55%. בתום המכרז, גייסה ממשלת ישראל 200 מיליון שקל, כפי שתיכננה

אגף החשב הכללי במשרד האוצר רשם הבוקר הצלחה לאחר שזכה לביקושים של 1.13 מיליארד שקל בהנפקת איגרת החוב הממשלתית החדשה. האיגרת החדשה, ממשלתית שקלית לטווח של 30 שנה, נסגרה במחיר הפארי שלה ( 100 שקל ערך נקוב) עם תשואה של 5.5% המגלמת אינפלציה חזויה של 2.55%.

בתום המכרז, גייסה ממשלת ישראל 200 מיליון שקל, כפי שתיכננה, כאשר מי שרכש את מרבית איגרות החוב היו קרנות הפנסיה ארוכות טווח. עודף הביקוש על ההיצע נותן יחס כיסוי של 5.7% לעומת יחסי כיסוי של 2% המקובלים בהנפקות מקבילות במדינות מערביות.

מנהלי ההנפקה מסבירים הבוקר כי האיגרת תכנס באופן שוטף להנפקות בכל חודש לשנים הקרובות, דבר שעשוי לשפר את הנזילות והמסחר בשני העקומים, הארוכים והקצרים. בנוסף מציינים מנהלי ההנפקה כי זוהי הבעת אמון מוחלטת בחוסנה של כלכלת ישראל.

הנפקת האיגרת החדשה נעשית על ידי יחידת ניהול החוב של החשב הכללי, כחלק מתהליך אסטרטגי שמטרתו להרחיב את החוב של ממשלת ישראל. האיגרת החדשה תאריך את עקום התשואה של האגרות השקליות ותאפשר השקעה ארוכת טווח נוספת לגופי הפנסיה, שעד היום יכלו להשקיע רק באגרות חוב צמודות לטווח שכזה.

הארכת עקום התשואה תהווה תרומה נוספת, בכך שתשמש מדד השוואתי (Bench Marker) לפרויקטים ארוכי טווח. כלומר, פרויקטים שמתבצעים לתקופות של 30 שנה, דוגמת BOT (בנה תפעל ומסור) יוכלו להשוות את התשואה שלהם לתשואת האיגרת החדשה.

יוסי שווימר, הכלכלן הראשי של מגדל שוקי הון, צופה כי זוהי רק סנונית ראשונה לגל של הנפקות ארוכות טווח. "המשק הישראלי סבל מאינפלציה די גבוהה והמשקיעים פחדו להשקיע באיגרות ארוכות טווח לא צמודות. משהתמתנה האינפלציה במשק לטווח של בין 1%-3%, האוצר מנצל את המצב ומרשה לעצמו להנפיק אגרות מסוג והוא צפוי להנפיק סדרות נוספות בעתיד". מסביר שווימר.

שוק החוב הקונצרני ספג מכה קשה השנה כאשר בעיות הנזילות של החברות הישראליות והסדרי החוב המרובים הביאו לאובדן האמון של המשקיעים ביכולות ההחזר של החברות ושלחו אותם להשקעה בחוף מבטחים. האיגרות הממשלתיות היו היחידות לרשום תשואה חיובית בשנת 2011 (6.2%) בעוד שמדדי התל בונד 40 60 בת"א, שמרכזים את איגרות החוב הקונצרניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, רשמו ירידות שערים של 1.6% ו-0.3% בהתאמה. מדד התל בונד 20 הצליח לרשום עלייה מתונה של 0.7% בשנת 2011, עלייה מינורית לעומת גידול של 11% במדד בשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully