וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים: פעילות גאפ נמכרה לזארה ישראל

עדי דברת-מזריץ

10.1.2012 / 9:36

לפני שנתיים נכנסה רשת גאפ לישראל ונדמה היה כי מדובר בסיפור הצלחה. היום הודיעה החברה כי נחתמה עסקה למכירת הפעילות לרשת זארה ישראל לפי שווי של 40 מיליון שקל

שנתיים אחרי שנכנסה לישראל וחודשים אחרי שהיא מנסה להימכר, פעילות גאפ ישראל של אלביט הדמיה , שבבעלות מוטי זיסר, נמכרה לזארה ישראל של ג'ואי שוובל. העסקה בוצעה לפי שווי של 40 מיליון שקל. בהתאם להסכם, גוטקס, המחזיקה גם בזיכיון של מותג האופנה זארה, תשלם במועד הסגירה כ-26 מיליון שקל, ותוספת שווי מוסכם של המלאי ביום סגירת העסקה, אשר מוערך בכ-14 מיליון שקל.

התמורה האמורה כפופה להתאמות נוספות בהתבסס על הערך המוסכם של ההון החוזר המיוחס לפעילות Gap ביום סגירת העסקה. העסקה צפויה להיסגר במהלך חודש פברואר 2012, והיא כפופה לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, וכן השלמת מספר תנאים מתלים נוספים לסגירת העסקה.

מאלביט הדמיה נמסר כי תמשיך להחזיק ולנהל את פעילות הקמעונאות של המותג MANGO בישראל. עוד מסרה כי "יש לציין כי במהלך החודשים האחרונים חל שיפור משמעותי בתוצאות הכספיות המיוחסות לפעילות מותג זה, אשר מופץ ב-25 חנויות".

כבר מזה שנה שפעילות גאפ בישראל, המנוהלת בחטיבת המסחר והקמעונאות של אלביט הדמיה, עומדת על המדף והוצעה לגורמים רבים. בין הדיווחים על בכירים בענף האופנה והקמעונות כרוכשים פוטנציאלים של הפעילות הקמעונית של אלביט הוזכרו גבי רוטר מקסטרו, גאון אחזקות, קבוצת פוקס והמשביר לצרכן.

בפברואר 2011, התייחס המנכ"ל המשותף באלביט הדמיה, דודי מחלוף, לפעילותה של אלביט מסחר וקמעונות, הכוללת את גאפ, מנגו ומותג הג'ינס ג'י סטאר. בראיון ל-TheMarker אמר מחלוף כי "במסגרת ההחלטה של התמקדות בנדל"ן בארה"ב, בהודו ובמזרח אירופה, לצד ייצוב אלביט מדיקל, הגענו למסקנה שאין לנו יתרון בלהחזיק בחטיבה כזאת. אף שאנחנו ממשיכים לפרוס את גאפ עם חנויות חדשות, החלטנו שעדיף להיכנס לשיתוף פעולה או לבצע אקזיט עם אחד הגופים האחרים, וייתכן שזה יקרה כבר השנה".

כשנכנסה לישראל לפני כשנתיים נדמה היה בהצלחה כי יהיה מדובר בהצלחה מסחררת - מחוץ לחנות, בשדרות ממילא בירושלים, התגודדו ביום הפתיחה עשרות אנשים שקיבלו הזמנה לאירוע ההשקה בדיוור ישיר. הפדיון בארבע השעות הראשונות שבהן פעלה החנות באותו יום הסתכם בכרבע מיליון שקל. אולם שנתיים חלפו והחברה פתחה בישראל חמש חנויות בלבד ומזה שנה שלא פתחה חנות חדשה.

החנות האחרונה נפתחה בקניון רננים שברעננה. מאז הוקפא המשא ומתן שקיימה החברה עם קניונים רבים לפתיחת חנויות נוספות. בין השאר התקיים משא ומתן לפתיחת חנויות בקניון הגדול בפתח תקוה, בקניון רחובות ובקניון מלחה בירושלים. החברה חתמה על חוזים לפתיחת חנויות בקניון עיר ימים בנתניה ובקניון של אלי להב בבאר שבע שצפוי להיפתח בעוד כשנתיים.

מנכ"ל אלביט מסחר וקמעונות לשעבר, אריק בן זינו, אמר בפברואר 2010 כי במחצית השנייה של 2010 תיפתח בישראל חנות ראשונה של בננה ריפבליק מקבוצת גאפ. המהלך עדיין לא יצא לפועל.

מדו"חות אלביט הדמיה ל-2010 עלה כי ההכנסות בתחום הקמעונות זינקו ב-50% ל-175 מיליון שקל, בעיקר עקב פתיחת ארבע חנויות של גאפ. עם זאת, ההפסד התפעולי של עסקי הקמעונות צמח ל-23 מיליון שקל ב-2010, לאחר הפסד של יותר מ-15 מיליון שקל ב-2009. ההפסדים של אלביט מסחר וקמעונות בשלוש השנים האחרונות הסתכמו בכ-50 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • גאפ
  • זארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully