וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: נשבור הדואופול של HOT ובזק בתקשורת הקווית

אורה קורן

10.1.2012 / 11:09

בכנס הכלכלי ערבי למיגזר העסקי שנערך בנצרת אמר שר התקשורת משה כחלון כי חברות הסלולר יוכלו לרכוש קוים מבזק ולהגיע לבתים. "נצמצם למינימום את הפיקוח הנוכחי על המחירים"

שר התקשורת, משה כחלון הודיע היום על פתיחת השוק הסיטונאי לתקשורת הקווית בהדרגה. המשמעות היא כי חברות הסלולר יוכלו לרכוש קוים מבזק ולהגיע לבתים. בכך אימץ כחלון את המלצות ועדת חייק לפתיחת שוק סיטונאי לתקשורת הקווית. כחלון הוסיף, כי ביטול ההפרדה המבנית ייושם במועד בו יופעל מעשית שוק הסיטונאי במיגזר הנייח.

בכנס הכלכלי ערבי למיגזר העסקי שנערך בנצרת בשיתוף קבוצת לאומי, אמר כחלון, כי משרד התקשורת פועל במרץ עם חברת היעוץ פרונטיר אקונומיקס לקביעת מודלים כלכליים שעל בסיסם יחושבו התעריפים של מוצרי התקשורת הסיטונאים המומלצים.

לדבריו, הוא רואה חשיבות בקידום השוק הסיטונאי בתקשורת הנייחת כמכלול, כך שלבעלי התשתיות הוותיקים - בזק ו-HOT - יצטרף משקיע חדש בסיבים אופטים. לדבריו, מיזם זה בעל חשיבות לאומית ויש לעודדו באופנים רבים.

"נטפל גם בהפרדה המבנית. ברגע ששוק סיטונאי יעבוד נפעל לביטוח ההפרדה המבנית כי השוק יהיה פתוח לכל הכיוונים", אמר כחלון. "בנוסף נצמצם למינימום, ואולי נבטל את הפיקוח הנוכחי על המחירים. כל זה כשנראה ונהיה בטוחים ששוק סיטונאי מתקיים. אלה הרפורמות הבאות בשוק הקווי: השפעה ישירה על טלוויזיה ואינטרנט, הכנסת שחקנים עם ערך מוסף של אפליקציות ותכנים. אנחנו מחכים לתימחור הסופי של חברת פרונטיר. יהיו עוד כמה פעולות בדרך אבל זה בעיקר המיתווה: שוק סיטונאי, ביטול הפרדה מבנית והשקעה של חברות. הנהנות העיקיריות יהיו סלקום ופרטנר, אבל הן יצטרכו להשקיע. הכוונה להרחיב תשתיות וזה יגביר תחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully