וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "טיהור הזיהום בישראל יעלה 9 מיליארד שקל"

נמרוד בוסו

10.1.2012 / 11:31

במהלך הכנס "מה מסתתר מתחת לקרקע?" של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה הציג השר להגנת הסביבה גלעד ארדן נתונים לפיהם טיהור הקרקעות המזוהמות בישראל בלבד יעלה 2.5 מיליארד שקל

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר הבוקר כי על פי סקר שערך משרדו במשך למעלה משנה, עלות טיהור הקרקעות המזוהמות במדינת ישראל צפויה לעמוד על 2.5 מיליארד שקל. זאת מתוך עלות כוללת של 9 מיליארד שקל לשיקום נזקי הזיהום התעשייתי והבטחוני המצטבר במדינת ישראל. על פי חוק טיהור הקרקעות המקודם בימים אלה, בעלות הטיהור אמורים לשאת במשותף המגזר העסקי הפרטי והן המגזר הציבורי.

"הסקר הזה, שלקח מעל שנה העלה כי עלות השיקום הכוללת עומדת על כ-9 מיליארד שקל. זו כמובן לא עלות שבה ניתן יהיה לשאת במהלך שנה אחת, אנחנו קשובים ליכולות המשק. ההערכה שלי היא שניתן יהיה לממן את הטיהור בפרישה על פני עשור עד שני עשורים".

הדברים נאמרו במהלך הכנס "מה מסתתר מתחת לקרקע?" של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה שנערך כעת, ועוסק בהשלכותיו של חוק טיהור הקרקעות שאושר באוגוסט 2011 בממשלה.

בהתייחס לעלות טיהור הקרקע (2.5 מילארד) אמר ארדן כי "מדובר אמנם בעלות גבוהה, אבל היא חלק קטן מסך התועלות. על פי התחשיב שעשינו, התשואה מטיהור הקרקעות צפויה להיות 35 מיליארד שקל. יחס של 1 ל-14 עלות תועלת הוא לדעתי יחס לא רע בכלל".

עוד אמר ארדן על הצעת החוק כי חוקקה "על פי גישת המזהם משלם, בין אם זו המדינה, ובין אם מדובר בגורם פרטי. אם המזהם הוא גורם לא ידוע, המימון יהיה במקרה זה באמצעות קרן ייעודית לנושא. על פי הערכות שלנו קרן זו תישא ב-12 אחוז מעלות השיקום. היא תמומן גם ע"י המדינה וגם עי התעשייה. כך הנטל הכלכלי יחולק באופן שווה בין כל הגורמים.

"כולם מסכימים שהיה כשל שוק חמור ביותר במשך עשרות שנים כשלא דורשים ממך אתה לא עושה. כיום כשבכל אותן מדינות שאתם מדברים עליהם אלה החוקים. במקום ללכת נגד אני מציע לבוא בגישה קונסטרוקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully