וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החלטה: לפנות את שדה דב עד 2018

זוהר בלומנקרנץ

10.1.2012 / 13:46

שר התחבורה, ישראל כץ, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס יגישו ביום ראשון לממשלה את ההצעה לפינוי השדה. "פינוי המתחם יאפשר להקים במקום כ-12 אלף יחידות דיור"

צעד משמעותי לפינוי שדה דב: שר התחבורה, ישראל כץ, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, יגישו לממשלה ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה להקמת צוות היגוי בין-משרדי שיגבש המלצות לפינוי שה התעופה דב הוז בתל אביב.

עפ"י הצעת ההחלטה, "שדה התעופה האזרחי במתחם שדה דב יפונה עד ל-31 בדצמבר 2018. שאר המתחמים שבשדה יפונו בהתאם ללוח הזמנים שיקבע ע"י ועדת ההיגוי של הפרוייקט".

בראש צוות ההיגוי יעמוד מנכ"ל ראש הממשלה והוא יכלול את מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד הביטחון, מנכ'ל מינהל מקרקעי ישראל והממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר. הצוות יוקם עד לסוף החודש - 31 בינואר 2012.

ההצעת ההחלטה קובעת כי "צוות ההיגוי יפעל לאיתור שדה תעופה חליפי שיוכל לקלוט את כל הפעילות האווירית והקרקעית, המתבצעת כיום בשדה דב ובכלל הובלת נוסעים במטוסים גדולים וקטנים, טיסות הדרכה ואימונים של התעופה הכללית וכן את פעילות מכוני הבדק שבשדה".

משרד האוצר הונחה, להגיש את המלצותיו בדבר קביעת ההסדרים הכספיים מול כל הגורמים הפועלים בשדה דב, כולל משרד הביטחון, משרד התחבורה, רשות שדות התעופה (רש"ת) ומינהל מקרקעי ישראל, תוך שמירה על כדאיות כלכלית לפינוי. הצווות יגיש את ממצאיו והמלצותיו לממשלה עד ל-31 בדצמבר 2012.

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, מתוכם כ-800 דונם הם שטח צבאי. לדברי כץ ואטיאס, "פינוי המתחם יאפשר להקים במקום כ-12 אלף יחידות דיור ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בת"א, בעיקר בקרב הצעירים".

לפני יותר משנה החליטו שני השרים, בתיאום עם שר הביטחון, לבחון את מכלול משמעויות פינוי שדה דב ולצורך כל מונתה וועדה בין-משרדית, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה דאז, יעקב גנות.

הצוות בחן את מכלול המשמעויות להפסקת פעילותו של שדה דב ובכללם את שימושי התעופה האזרחית והצבאית וכן תשתית אווירית וקרקעית חלופית, למתן שירותים לתעופה האזרחית, עקב הפסקת הפעלת שדה התעופה. בנוסף, נבחנו התוכניות לפיתוח המקרקעין, תשתיות תחבורה, זכויות קיימות במקרקעין השדה והתמורה שיתנו בגינן וכן את ההכנות ליישום הפסקת הפעילות של השדה.

במסגרת תוכניות הממשלה להגדלת היצע הדיור בישראל בכלל ובאזורי הביקוש בפרט, הוחלט להטיל על מינהל מרקעי ישראל (ממ"י) לקדם במשותף עם עיריית ת"א-יפו תכנון שיכלול, בין השאר, בניית דירות ודיור בר השגה לצעירים ומשפחות.

לפי עמדת שרי התחבורה והשיכון, "לצד היתרונות הרבים הקיימים בהפסקת הפעילות התעופתית בשדה, פינוי שדה דב ישחרר קרקע יקרה לבניית אלפי יחידות דיור באחד מאזורי הביקוש הגבוהים ביותר בת"א".

  • עוד באותו נושא:
  • שדה דב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully