וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק לא שכרה אדם לקוי שמיעה - ותפצה אותו

חיים ביאור

10.1.2012 / 16:04

אמיר ציון, הסובל מלקות שמיעה תבע את בזק בטענה שהוא הופלה לרעה. בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב חייב את החברה לשלם לו 50 אלף שקל

בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב קבע שבזק לא קיבלה לעבודה אדם לקוי שמיעה, שעבר בהצלחה את הבחינות לתפקיד נציג שירות. בית הדין קבע שהחברה היפלתה לרעה את האיש, וחייב את החברה לשלם לו 40 אלף שקל, בתוספת 10 אלף שקל הוצאות משפט.

אמיר ציון, הסובל מלקות שמיעה ונעזר במכשיר שמיעה, תבע את בזק לתשלום פיצויים בטענה שהוא הופלה לרעה בגין היותו כבד שמיעה, תוך הפרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. לטענתו, בינואר 2008 הנהלת החברה הזמינה אותו למרכז הערכה לצורך בדיקת התאמתו לתפקיד נציג שירות במוקד 166 (תיקונים ותמיכה טכנית). הוא עבר בהצלחה את בחינות ההתאמה לתפקיד.

ציון הוזמן לתחילת קורס הכשרה במוקד 166, אך מעט לפני תחילת הקורס הודיע לו מנהל בבזק שהקורס נידחה וטרם נקבע מועד חדש לפתיחתו. לאחר כמה ימים הציעה בזק לאיש לבחון את האפשרות לעבוד בתפקיד נציג שירות במוקד 199 (מוקד שירות לקוחות שהחברה מפעילה).

ציון התראיין אצל מנהלת מוקד 199 לצורך שילובו בקורס הכשרה שנפתח למחרת. הוא אף מילא טפסים שונים לצורך קליטתו בעבודה. ציון התבקש להמציא גם אישור רפואי ולפיו בריאותו תקינה, אך לנוכח סמיכות הזמניים, הוא לא הספיק להוציאו לפני פתיחת הקורס. על רקע זה התקשר אליו עוד באותו יום מנהל מחלקת גיוס וקליטה בבזק, צבי הן עמי, והודיע לו כי לא יוכל להתחיל את הקורס.

בתביעה שהגיש נגד בזק, ציון טען כי למרות שמנהל הקורס הבטיח לו כי ישתלב בקורס מאוחר יותר, לאחר שיציג את האישור הרפואי, הוא הודיע לו בשבוע לאחר מכן שגיוס העובדים הוקפא, למרות שבאתר האינטרנט של בזק עדיין הופיעה מודעת דרושים לתפקיד.

בזק טענה שקליטת העובדים בחברה הוקפאה, בכל סוגי התפקידים, וזו היתה הסיבה לאי קבלתו של ציון לעבודה. לטענת החברה, במוקדים הטלפוניים שלה מועסקים גם עובדים עם מוגבלויות והיא פועלת רבות לשילובם של אנשים אלה בשוק העבודה.

השופטת אופירה דגן-טוכמכר קבעה שהתובע נמצא מתאים לעבודה והתקבל אליה, וכי הסיבה היחידה שבגללה הוא לא התחיל לעבוד בסופו של דבר היא העובדה שלא היה בידיו אישור רפואי. "יש פגם בכך שהעובד נדרש להציג אישור רפואי יום אחד בלבד לפני שהתחיל הקורס, דבר שגרם לכך שהוא איבד את ההזדמנות להשתלב בעבודה", קבעה השופטת. "על בזק היה להתגמש עמו ולהתאים את דרישותיה לצרכיו המיוחדים", היא הוסיפה. "בזק היפלתה אותו מחמת לקות השמיעה ממנה הוא סובל, ולפיכך עליה לפצותו".

  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • אפליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully