וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה נדחתה: שיכון ובינוי מחוץ לעיר הבה"דים

אבי בר-אלי

10.1.2012 / 16:26

בחודש שעבר עתרה שיכון ובינוי נגד המכרז לבניית עיר הבה"דים בטענה שהיה נגוע בניגוד אינטרסים. בית המשפט דחה את העתירה. שיכון ובינוי חויבה בהוצאות משפט

קבוצת שפיר הנדסה בליווי בנק לאומי ימשיכו לשלב ההתמחרות האחרון במכרז הענק להקמת פרויקט עיר הבה"דים - כך פסק היום בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב. זאת לאחר שדחה את עתירת שיכון ובינוי שהפסידה במכרז, לפסול את הצעת שפיר ואת התקשרותה עם בנק לאומי בטענה כי אלה שכרו את שירותיו של יועץ הנגוע בניגוד עניינים.

השופט ד"ר קובי ורדי מתח אמנם ביקורת על התנהלותה "הזגזגנית" של ועדת המכרזים מטעם משרד הביטחון, אך קבע כי לא היה ניגוד עניינים מהותי בהתקשרות עם היועץ וכי ההחלטה לאשרה הייתה סבירה. מלבד דחיית העתירה חייב השופט את שיכון ובינוי בהוצאות משפט בסך 175 אלף שקל.

שפיר תתמודד כעת בשלב ההתמחרות האחרון במכרז שהיקפו הכולל מוערך ב-10 מיליארד שקל מול הקבוצה המשותפת למנרב הנדסה (75%) ורד בינת (25%) ומלווה בידי בנק הפועלים . כפי שנחשף ב-TheMarker רמזה שפיר כי מאחורי עתירת שיכון ובינוי עומד בנק הפועלים אשר ביקש לכאורה לדחוק את לאומי מהפרויקט באמצעות קשריו עם החברה-אחות, שיכון ובינוי שאף היא בשליטת קבוצת אריסון.

שפיר וקבוצת מנרב גברו לפני כחצי שנה על הקבוצות הפייבוריטיות שיכון ובינוי ואפריקה ישראל במכרז המדובר שהיקפו הכולל נאמד בעשרה מיליארד שקל. לפי כללי המכרז יידרשו שתי הקבוצות להציג בתוך חמישה חודשים סגירה פיננסית חתומה בידי בנקים על 75% מהחוב. לאחר מכן יבחר משרד הביטחון את הזוכה במכרז ובין משרד הביטחון, הזכיינית והבנק המארגן ייחתם הסכם מימון המלא.

אולם שיכון ובינוי עתרה בדצמבר 2011 לבית המשפט בטענה כי בנק לאומי התקשר לשם הסגירה הפיננסית של הפרויקט עם ד"ר יואב סרנה, למרות שחל איסור להתקשר עימו ולאחר שעל שיכון ובינוי עצמה נאסר להעסיקו לפני כשלוש שנים. לפיכך דרשה את פסילת הצעת שפיר ואת הבחירה בה במקומה.

אולם בית המשפט קיבל את טענות בנק לאומי כי אין זהות בין מעמדו של הבנק המלווה למציע במכרז וכי יש הבדל מהותי בין התקשרות הבנק עם היועץ בשנת 2011 להתקשרות שיכון ובינוי עם היועץ בשנת 2009. בפסיקת בית המשפט נכתב כי "הזיקה והחשש לניגוד עניינים הם רחוקים וחלשים".

גורם במשרד הביטחון מסר בתגובה להחלטה: "צר לנו על כך שהעובדה ששיכון ובינוי לא עלתה לשלב הסופי במכרז הביא אותם ליצור מהומה על לא מאומה ובאופן שעשוי היה לעכב את המכרז".

בנק לאומי ייוצג על ידי עוה"ד יוסי לוי, עופר קורלנדר וענת אבן-חן ממשרד לוי, מי-דן ושות'. שפיר יוצגה בידי עוה"ד יהושע חורש, ערן בצלאל, אוריאל פרינץ והגר פינס ממשרד ש.הורביץ. משרד הביטחון יוצג בידי סגן היועמ"ש, עו"ד נסים זימבר ועו"ד שירלי אנגלרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully