וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם סגר שמונה ימים רצופים של עליות

אורן פרוינד

10.1.2012 / 16:48

מניות הגז והנפט משכו את המדדים כלפי מעלה והבורסה התל אביבית נסגרה במגמה חיובית. מדדי ת"א 25 ו-100 עלו ב-1.7% ואילו מדד הבנקים עלה ב-1.8%

יום שמיני רצוף של עליות נחתם בבורסה בת"א, כאשר מניות הגז והנפט משכו את המדדים המובילים כלפי מעלה. המסחר התנהל בסימן מסרים חיוביים מאירופה ועל רקע חתימת החוזים החדשים לשותפויות במאגר הגז תמר.

מדדי ת"א 25 ו-100 סיימו בעליות שערים של 1.7%, מדד מניות הבנקים התחזק ב-1.8% ומדד הנדל"ן עלה ב-1.1%. מדד ת"א נפט וגז בלט בעלייה של 2.5% על רקע חוזי אספקת הגז החדשים.

מניות אחרות שבלטו במסחר הן טאואר הדואלית, שרשמה עליות של 9% על רקע פערי ארביטראז' לאחר שהוסיפה אמש 2.5% בוול סטריט. מניית פרוטליקס , הוסיפה 1.6% לערכה והשלימה עלייה של 14% מתחילת החודש, כאשר גוברת הסבירות בקרב המשקיעים לאישור תרופת הדגל של החברה במאי 2012.

שותפות תמר הכוללת את נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (29%), אבנר (15.5%), דלק קידוחים (15.5%) ודור (4%), חתמה על שני הסכמי אספקת גז טבעי בהיקף של 330 מיליון מטר מעוקב (0.33 BCM) לשנה. השותפויות בפרויקט מעריכות כי סך ההכנסות המצטברות ממכירת גז למזמינים עשויות להסתכם בכ-1.2 מיליארד דולר. כמו כן, מעריכים בתמר כי אספקת הגז תחל במחצית השנייה של 2014 ותימשך כ-16 שנים.

"את עיקר העניין ריכזו היום מניות הגז והנפט מאחר שאנשים מרגישים שיש מאחורי הסיפורים גם כסף", ציין שלמה מאיר, מנהל בית ההשקעות BDM. לגבי השוק כולו ציין מאיר כי "אנחנו ממשיכים במגמה החיובית שהתחילה את השנה, כאשר עיקר האופטימיות נובעת מארה"ב, עם השתפרות הנתונים המקרו כלכליים".

לגבי הצפי לעתיד ציין מאיר כי "אנו מאוד תלויים בהתפתחויות חיצוניות, הן במישור הגיאו-פוליטי והן במישור המקרו-כלכלי העולמי. כל עוד אין עוד הודעות על פשיטת רגל מצד מדינות אירופה, לא נראה שינוי מהותי בבורסה הישראלית. לפי שעה, נראה כי המגמה החיובית צפויה להימשך".

מסרים חיוביים מאירופה

המצב באירופה והתפתחות משבר החובות ביבשת ממשיכים לרכז את תשומת לב המשקיעים גם היום. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי נפגשו אתמול בפאריס על מנת לגבש כללים להידוק המשמעת התקציבית בגוש היורו, לאחר שבפגישתם ב-9 בדצמבר סוכם על יצירת מסגרת תקציבית ל-17 מדינות גוש היורו.

מרקל אמרה כי המגעים להקמת איחוד תקציבי באירופה מתקדמים יפה והוסיפה כי ישנו סיכוי טוב כי הסכם בנושא זה ייחתם כבר בסוף ינואר, או לכל המאוחר בוועידת האיחוד האירופי במארס.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד, מעריכה כי אירופה עשויה לחמוק ממיתון השנה וישנן סיבות להיות אופטימיים לגבי התחזית לאזור. "הסצנה בגוש היורו השתנתה מאוד במהלך 18 החודשים האחרונים, יש סיבה להיות קצת יותר אופטימיים לגבי התחזית", אמר לגארד בראיון לעיתון הדרום אפריקאי "ביזנס דיי".

מה שמביא לאופטימיות באשר למצב בשווקים הפיננסיים הוא המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי באירופה. בסוכנות הידיעות בלומברג מעריכים כי נשיא הבנק, מריו דראגי, עשוי השנה ללכת בעקבותיו של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב בן ברננקי ולהוריד ריביות לרמה אפסית.

יצרנית האלומיניום אלקואה היתה אמש החברה הראשונה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים בארה"ב. לאחר סגירת המסחר, דיווחה החברה על הפסד של 3 סנטים למניה ברבעון הרביעי - מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הפסד של 2 סנטים למניה. הכנסות החברה הגיעו ל-5.99 מיליארד דולר - מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 5.72 מיליארד דולר.

מניות בולטות

חברת פריגו חתמה על הסכם מחייב לרכוש את כל נכסיה של CareCanAm שעוסקת בהפצת מוצרים לטיפול בחולי סכרת, תמורת 36 מיליון דולר במזומן. העסקה צפויה להגדיל מיידית את הרווח למניית פריגו.

די פארם, החברה המוחזקת על ידי כלל תעשיות ביוטכנולוגיה מקבוצת אי.די.בי , הרחיבה את הסכם מסחור תרופת הדגל לטיפול בשבץ מוחי - הנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים - עם החברה הסינית Wanbang Biopharmaceuticals (WB), בתמורה לסך של 7.65 מיליון דולר נוספים, שישולמו בהדרגה ובהתאם לעמידה באבני הדרך.

אורכית הגיעה להסכמה עקרונית עם בעלי אג"ח סדרה א' של החברה בדרך להסדר חוב. עקב כך פנתה החברה אתמול לבית המשפט בבקשה להקפיא את ההליכים אותם הגישה. לדברי החברה, העקרונות אליהם הגיעו הצדדים ייתרו את הצורך במתן צו הקפאה להליכים ומינוי נאמן להקפאה, דבר שביקשה החברה לפני כשבוע מבית משפט. הצדדים יפעלו במשותף להגיע להסדר ולקבל אישור באסיפת הנושים של שתי הסדרות.

מג'יק תעשיות תוכנה, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב, הודיעה היום כי הגדילה את אחזקותיה במניות המפיץ הדרום אפריקני Magix Integration בכ-25% נוספים - ובכך השלימה את רכישת החברה לפי שווי כולל של 2.8 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully