וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה חיובית של עונת הדו"חות דחפה את וול סטריט לשיא של 5 חודשים

נמרוד הלפרן

10.1.2012 / 23:25

ליז קלייבורן וטיפאני נפלו ב-10%-13% עקב אזהרות רווח; אסטרטג: "המצב המקרו כלכלי הגלובלי אינו גרוע כפי שהעריכו עד כה"

בורסות המניות בארה"ב נסגרו בשיא של חמישה חודשים על רקע פתיחת חיובית של עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.9% לרמתו הגבוהה ביותר זה חמישה חודשים; מדד נאסד"ק הוסיף 1%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 1.97%.

המלאי הסיטונאי בארה"ב גדל בנובמבר ב-0.1% לאחר גידול של 1.2% באוקטובר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה בנובמבר היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים לגידול של 0.5% לאחר עלייה של 1.6% שעליה דווח במקור באוקטובר.

המשקיעים מתחילים להבין שהמצב המקרו כלכלי הגלובלי אינו גרוע כפי שהעריכו עד כה, במיוחד בארה"ב ובאסיה", אמר אסטרטג המניות גרהאם בישוף מרויאל בנק אוף סקוטלנד, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "בה בעת, המדיניות באירופה הופכת ליותר ממוקדת צמיחה, ויתכן שגם זה מסייע לסנטימנט", הוסיף.

עונת הדו"חות הכספיים

עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט נפתחה אמש באופן בלתי רשמי עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של ענקית האלומיניום אלקואה - הראשונה מבין החברות הנכללות במדד דאו ג'ונס שמפרסמת את דו"חותיה.

אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה ביותר בארה"ב, דיווחה על מכירות של 5.99 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה - גידול של 6% לעומת התקופה המקבילה. תחזית האנליסטים היתה להכנסות נמוכות יותר של 5.72 מיליארד דולר. החברה רשמה בתקופה המדווחת הפסד של 193 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, לעומת רווח של 258 מיליון דולר, או 24 סנט למניה, ברבעון הרביעי של שנת 2010. בניכוי הוצאות ארגון מחדש, רשמה החברה הפסד של שלושה סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים. מנכ"ל ויו"ר אלקואה, קלאוס קליינפלד, העריך כי הביקוש העולמי לאלומיניום צפוי לצמוח השנה ב-7%.

קמעונאית התכשיטים טיפאני הורידה היום את תחזית הרווח השנתי, והסבירה את הורדת התחזית בכך שהמכירות "נחלשו באופן ניכר בארה"ב ובאירופה במהלך עונת החגים, על רקע צמצום הוצאות הצרכנים על תכשיטים יקרים".

עוד במגזר הקמעונאי: קמעונאית ההלבשה ליז קלייבורן הזהירה אמש כי רווחיה בשנת 2011 היו נמוכים מהתחזיות עקב ירידה במכירות בחנויותיה ושחיקה בשולי הרווח של חלק ממותגיה.

ישראליות במוקד המסחר

חברת רדקום (NASDAQ: RDCM), המספקת שירותי ניטור ותעבורה ברשתות תקשורת, הודיעה היום על הזמנת המשך מחברת סלולר מובילה מרוסיה בהיקף של כ-1.4 מיליון דולר. החברה הרוסית הינה לקוחה של רדקום שהטמיעה ברשת רחבת הפס של החברה הרוסית פתרון ניטור לרשתות ה-2G וה-3G שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully