וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר וסלקום במכרז על אינטרנט אלחוטי ברכבת

דניאל שמיל

11.1.2012 / 9:06

בעוד כחודש צפוי להיות מוכרז הזוכה במכרז על רישות הרכבת באינטרנט אלחוטי. תחנות רכבת ארלוזרוב ורכבת האוניברסיטה כמו גם שתי רכבות ייספקו אינטרנט חינם לנוסעים כפיילוט

שש קבוצות הגישו באחרונה הצעות מחיר במכרז האינטרנט בתחנות ובקרונות של רכבת ישראל. ל-TheMarker נודע כי המתמודדות הן סמייל (מקבוצת פרטנר ), סלקום , אפקון (של שלמה שמלצר), מוטורולה, בינת ו-DM (מקבוצת יורוקום). בתוך חודש יוכרז הזוכה, והפיילוט יחל במרץ. שתי התחנות שנבחרו לפיילוט הן האוניברסיטה וארלוזורוב (סבידור) בתל אביב.

על פי הערכות, בעוד חודש יוכרז הזוכה במכרז והפיילוט יחל במרץ. על פי התכנון, תחל החברה הזוכה בפיילוט של שלושה חודשים שבהן ירושתו שתי תחנות רכבת, בכל אזורי השירות - אולם נוסעים, רציפים ועוד. וכן ירושתו שתי רכבות. הרכבת תתקשר מול חברה אחת שתספק את הציוד ואת תקשורת הנתונים, ותשלם על הכל בתשלום אחד. הנוסעים לא יצטרכו לשלם עבור השירות. היקף המכרז מוערך ב-20 עד 40 מיליון שקל.

בתוך כך, נרשמה אתמול התקדמות ראשונה במשא ומתן בין משרד האוצר והנהלת הרכבת, להסתדרות וועד עובדי הרכבת. הצדדים החליטו להיפגש פעמיים בשבוע ולהתמקד בתחילה באחזקת הצי הנייד.

הצדדים הסכימו להחזיר את תחזוקת המנועים של "קרונות הכוח" (המספקים אנרגיה למערכת המיזוג והחשמל), מחברת קטרפילר חזרה לידי העובדים. עובדי הרכבת יבצעו טיפולים אחרי 3,000 ו-6,000 שעות מנוע. טיפולים משמעותיים יותר, אחרי 20 אלף שעות פעילות, יישאר באחריות קטרפילר.

בנוסף, העובדים יניחו 35 קילומטר של מסילה חדשה מדי שנה, וכל ק"מ נוסף יונח בידי קבלן חיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully