וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל הצטרפה למשא ומתן לרכישת כלל תעשיות

ואדים סבידרסקי

11.1.2012 / 10:54

בשבוע שעבר נודע כי קבוצת ויולה מנהלת משא ומתן עם אי.די.בי אחזקות לרכישת השליטה בכלל תעשיות. היום הודיעה חברת הביטוח מגדל כי ברצונה להצטרף לויולה בביצוע העסקה

חברת הביטוח מגדל הודיעה היום כי היא מנהלת משא ומתן עם קבוצת ויולה על מנת להצטרף לעסקה לרכישת השליטה בכלל תעשיות מידי אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. בשבוע שעבר הודיעה אי.די.בי אחזקות כי היא מנהלת משא ומתן עם קבוצת רוכשים בהובלת ויולה גרופ (Viola) למכירת 40% מהחזקותיה בזרוע התעשייתית שלה - כלל תעשיות . מגדל ביטוח נשלטת על ידי חברת הביטוח האיטלקית, ג'נרלי (69%).

העסקה צפויה להעניק שווי של 3.8 מיליארד שקל לכלל תעשיות ומשקפת פרמיה של כ-34% על מחירה כיום בשוק. באי.די.בי מציינים כי התחייבו בפני ויולה לא לקיים במקביל מגעים למכירת מניות כלל תעשיות במשך כשבועיים. כמו כן, הודיעה קבוצת אי.די.בי בשבוע שעבר כי המשא ומתן אשר התנהל מול משפחת לבנת, עליו דיווחה החברה בסוף חודש דצמבר 2011, הופסק בהסכמת הצדדים. משפחת לבנת התעניינה ברכישת 36% מכלל תעשיות לפי שווי דומה - 3.6 מיליארד שקל.

אם המימוש אכן ייצא לפועל, הרי שהדבר עשוי לסייע לקבוצת אי.די.בי לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. במהלך הרבעון השלישי רשמה הקבוצה הפסד של 1.76 מיליון שקל כתוצאה מהפסד ענק של מאות מיליוני שקלים בגין ההשקעה במניות הבנק השווייצי, קרדי סוויס, מחיקה בגין פרויקט הפלאזה בלאס וגאס וקיטון בתזרים של סלקום ושופרסל - שתי "פרות מזומנים" של אי.די.בי. כתוצאה מכך, תשואות האג"ח של החברה, שלה גירעון של 1.1 מיליארד שקל בהון העצמי, עלו עד לכ-20% וכעת הן נסחרות ברמה של כ-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully